Inlägg från: CissiJissi |Visa alla inlägg
  • CissiJissi

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

36 dagar till bf här! Känner glädje inför förlossning och excitement faktiskt!!:D MEN, varje gång jag tänker på att det faktiskt ska komma en till helt ny bebis får jag lite "uäää", läskigt!:P Alla nya förändringar är ju lite läskiga!

• CissiJissi
    FLovesA skrev 2016-02-11 11:30:08 följande:

Precis rätt inställning:) Jag ska peppa mig lite jag med känner jag. Och bästa känslan är ju när bebis kommit ut och man får se sitt barn, den känslan och kärleken är det inget som slår.

Har du packat väskan än? :)

Nej för det kääänns som att det är så långt kvar ännu!:p men tiden går ju fort och plötsligt står man där! Men nej.. Väntar några veckor till..

När packar ni alla väskan?
  • CissiJissi

Det känns så fel att börja packa redan nu, tar liksom emot, märkligt nog!! :)

56 är en stor storlek! Vi använde 50 på våran för att sjukhuset sa det och när vi tittar på bilderna nu så skrattar vi, så nyblivna föräldrar liksom, bodyn hänger som en påse! Kommer testa med 46 först, om han har samma form som förra - lång men supertunn!

Här är namnen helt klara sedan, ja, 28 oktober 2015 :D haha, precis så var det med första med, mars var namnet klart och slutet på juli kom han ut!!

• CissiJissi

Jag har funderat på samma sak!!

Topcom skrev 2016-02-13 16:31:54 följande:

Förresten, det bara slog mig nu, men ts har skrivit ett inlägg i tråden och sen försvunnit, vet någon hur det gick för henne?

• CissiJissi

Men eew... Istället för att läcka råmjölk så har jag typ torr ost... Känns så olustigt.. Kan pilla ut det.. EW... Någon mer?:S förlåt äckliga inlägget ;D

• CissiJissi
    Pauliina skrev 2016-02-15 22:47:36 följande:

Tjejer. Har ni rikliga flytningar? Jag har, något jag tror, är vattniga flytningar. De liksom känns som om de rinner, samtidigt som de känns som växtvärk i framsida lår. De som oroar mig är att jag hade så med första sonen, åkte in två-tre gånger och vart avvisad. Sedan på en kontroll på spec MVc så visade de sig att jag hade för lite fostervatten och fick lite skäll för att jag inte kommit in tidigare (vilket jag ju faktiskt hade gjort). Men de va ju bf +11, nu är jag bara i V 31+1.

Ojdå, låter som du ska ringa och få åka in på kontroll!!
  • CissiJissi
    TouchOfRed skrev 2016-02-23 11:41:12 följande:

Liten uppdatering på hur det gått för mig: blodtrycket ligger fortfarande högt och jag har mer proteiner i urinen än tidigare så nu är jag inskriven på sjukhuset för observation. Mår dock bra och har inga känningar på havandeskapsförgiftning. Bebis mår också bra och blir ingen jättebebis iaf, de uppskattade nuvarande vikt till ca 3,5 kg. Har diskuterat igångsättning med läkarna men i nuläget avvaktar vi. Jag tycker det känns läskigt att bli igångsatt och vill helst att allt kommer igång naturligt... Har ni några erfarenheter av igångsättning?

Igångsättning vecka 42+2 i Juli 2013 på Danderyds i Stockholm; var fantastiskt!!!!!:)
  • CissiJissi
    Saltig skrev 2016-02-26 15:52:14 följande:

Hur gick det med din yrsel? Vad sa din bm? Jag får det ibland. Tror att i mitt fall beror det på att jag sovit dåligt, ätit dåligt, låga blodvärden.

Det märkliga var att det kom mitt i natten medan jag sov och det höll i sig så länge! Hos bm var absolut alla värden perfekta och även snäppet bättre än vanligt, hon sa att jag skulle kontakta husläkaren om det fortsatte men det lugnade ner sig på eftermiddagen! Märkliga grejer! :)!!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)