Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej på er, nu ha vi sett vårt lilla hjärta i magen. Helt fantastiskt! Allt såg bra ut och blev framflyttad så är nu i v 15+5 (16)

Nu kan jag andas ut, och vi ska på ytterligare ett ultraljud om tre veckor:)

• FLovesA

Nystjärna: vad skönt att det gick bra för dig med idag, och att du fått se lilla bebisen.

Vi var helt fascinerade av hur tydligt man såg allt! Tekniken måste gjort ett riktigt hopp på tre år!

Lilla näsan och munnen fick vi se framifrån och det var så häftigt.

Att det går otroligt snabbt kan jag skriva under på. Om 3 veckor är vi halvvägs! Hjälp! Men så skönt på något vis.

• FLovesA

Tack för alla grattis och fina kommentarer:) så roligt att läsa. Kram på er allihopa.

• FLovesA
    aztec skrev 2015-10-08 13:51:10 följande:

Jag ligger klubbad nu i sängen pga huvudvärk, dock så kräks jag inget, så troligtvis har vi inte ont utav samma orsaker ;) min bm sa bara ta två Alvedon, inte mycket vi kan göra.... Så arg jag blev! Men har tid hos läkare 19de så hoppas de kan utesluta några saker iaf, orkar inte ha ont var och varannan dag.

Men RUL imorgon <3

Lycka till idag på RUL<3
  • FLovesA
    aztec skrev 2015-10-09 10:09:33 följande:

Halloween bild.

Går in i v 20 idag, ultraljudet gick utan problem! storasyster får dock inte som hon ville, utan det blir en pojke! :) mannen extra glad!

Svarade innan jag såg denna ju:) häftig bild!! Skönt att allt såg bra ut. Grattis till en liten pojk:)
  • FLovesA
    safiia skrev 2015-10-09 11:01:12 följande:

Här är vecka 17 på gång. Inlagd i dropp efter en veckas konstant kräkandes. Droppen har gjort susen och jag mår bättre igen, hoppas illamåendet bara håller sig borta då jag kommer hem. Fick se babyn igår och hen växer och mår bra och sparkade på <3 ännu ligger jag på -8kg från ursprungsvikten så någon väldigt synlig mage har jag ej.

Intressant det där med kön. Jag har 4 systrar och mannen två bröder. Så vi får se. Tjej sägs det ju om man mår väldigt dåligt, men det är vad det är :). Ul om 4veckor så då får vi veta.

Tråkigt att du mått så dåligt!! Men skönt att du får hjälp även om det inte är superkul att vara inlagd. Håller tummarna för att du mår bättre och bättre.

Kramar till dig.
  • FLovesA

Hej på er allihopa, vad roligt att vi är så många:) Jag mår faktiskt helt ok numer, börjar få foglossning, men det var ganska väntat. Mittenfogen även denna gång. Har jobbat extra mycket nu i många dagar i rad och det känner jag av. Men härligt att jobba med!

Jag har känt lite diffusa rörelser men vet faktiskt inte om det är mina egna tarmar som spökar eller inte. Med vår dotter kände jag absolut första rörelsen i v 16, sen var det någon gång då och då absolut inte varje dag. Sen efter RUL förstod jag att det var just bebisen som sprattlade till lite ibland. Men det dröjer ju ganska länge innan sparkarna kommer, jag längtar!

Om två veckor ska vi på Ultraljud igen!!!:)

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-13 21:07:18 följande:

Åh vad mysigt <3 :) Härligt att allt var så bra :) Längtar så efter mitt RUL,men bara och vänta och ha tålamod.

Något jag tänkt på och oroat mig för idag är att min dotter på 2 år trotsar ju väldigt mycket just nu med vredesutbrott. Vilket blir en del sparkar och viftande med händerna. Och försöker ju skydda magen så gott jag kan,men ibland får hon ju in en spark eller så. Är ju inte jättehårt då hon är bara 2 år men känns ju ändå och obehagligt. Men blir så orolig och nervös. Tror ni att jag behöver oroa mig eller nojar jag mig i onödan? Bara något jag tänkte på senaste dagarna,då dottern trotsat nästan varje dag senaste tiden. Tror ju och hoppas att bebisen ligger väldigt skyddade men nojar ändå. Någon som har lugnande ord och säga? Är de bara jag som tänker eller känner såhär som jag?

Jobbigt med trotsande:( Men tror absolut inte att du behöver oroa dig. Bebisen i magen ligger väldigt skyddad. Men förstår att det ändå känns jobbigt<3

Kram till dig:)
  • FLovesA

Åh vad mysigt att få höra hjärtljuden! Hoppas du får RUL snart med:)

Jag går in i v 18 idag (17+0) helt galet!! Om två veckor är vi halvvägs! Vart tog det vägen liksom. Börjar lite smått känna rörelser i magen, men tycker ändå det är svårt att urskilja om det faktiskt är bebis.

Mår faktiskt helt ok nu, riktigt bra faktiskt. Är inte riktigt lika andfådd och orkeslös längre och det känns fantastiskt. Vågen står på 2kg minus sen inskrivning, men då jag faktiskt har ganska mycket övervikt innan (väger 90kg till mina 172cm) så gör det ju inget om jag inte går upp så mycket, med dottern gick jag upp mycket på slutet, det mesta var vätska dock som försvann snabbt. Jag älskar att vara gravid, och när gravidmagen syns tydligt känner jag mig så fin, allt annat känns då smalare haha.

Hur har ni andra det?

• FLovesA
    aztec skrev 2015-10-16 19:26:02 följande:

Hej, jag var riktigt stor i tonåren, (7år sedan nu, hehe) men lyckades gå ner så har ett bmi på 23, min första graviditet var riktigt jobbig mentalt, speciellt ibörjan då jag räknade med +30kilo, jag som aldrig ville bli stor igen. Men gick inte upp alls så blev tillsagd av läkare att äta mer! Blev ändå 8kilo till slut. Denna gång är inte lika jobbig men inte gått upp något än, men kom runt v 25 förra gången. V 21 nu, Har läkartid på måndag, får se om de påpekar något som de gjorde sist.

Det var ungefär i den veckan jag började gå upp med dottern med. Minns inte riktigt vad det slutade på men gick nog upp runt 12kg, men dem försvann snabbt efter så det kändes skönt:) så därför är jag inte så nervös denna gången, utan är hoppfull om att det jag går upp kommer jag att kunna få bort även efter denna graviditet.

Känns som om det är väldigt olika från BM till BM vi har en väldigt bra! Hon påpekade bara i förbifarten om att jag har lite (snällt av henne;)..) övervikt men att det inte är något vi behöver gå in djupare på. Skönt att slippa pekpinne liksom:)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)