Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Trevlig Helg allihopa ! Jag är ledig och ska spendera helgen med att städa här hemma. Fy vad hemskt det är när det liksom bara förfaller!!

Idag har jag knappt mått illa alls men har mått konstigt hela dagen. Snart kanske man får må bra helt och hållet.

5 dagar kvar till Ultraljud!!! Så nervös!

• FLovesA
    Dalja skrev 2015-10-02 23:15:11 följande:

Någon som använt lergigan Comp och tycker det hjälper ? Jag fick det utskrivet igår och börja använda dem och knappt mått illa idag mådde jätte jätte illa hela veckan fram tills jag fick dem. Dem är väl inte skadliga för fostret ?

Jag åt lergigan när jag väntade dottern, blev mest trött av dem. Denna graviditet har jag fått lergigan Comp, men dem hjälper ibland, men inte alltid tyvärr. Men många har blivit hjälpta av dem:)
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-03 09:37:51 följande:

Hej allihopa :)

Börjat må lite bättre här äntligen. Kräks inte varje dag iallafall. Kan hända någon gång men annars så bara illamåendet. Men tack vare både postafen och lergigan comp så kan jag fungerar som en normal människa igen. Någorlunda iallafall. Illamåendet blir iallafall okej och hanterbart med det och så små äta så har jag det under kontroll. Så orkar att leka och greja lite hemma. Känns skönt. Men vore skönt om det helt kunde gå över. Men men glad ändå,verkar ha börjat gå upp i vikt och magen har kommit lite. Sen vissa dagar är ju bättre än andra och tvärtom. Men så det är. Tanken är att vara hemma nästa vecka med och sen jobba. Så hoppas vi att det kommer att fungera. Gick in i vecka 14 igår. Så v 13+1 idag :) Väntar så på min tid till rul nu. :)

Hoppas ni får en trevlig helg tjejer :)

Härligt!!! Skönt att du mår bättre:) Har precis landat i soffan efter att ha städat nerevåningen. Svettigt!! Men sååå skönt nu! Dottern sitter och ritar och jag virkar. En helt ljuvlig Lördag!

Är det någon mer än jag som har en otäck smak i munnen hela tiden? Även om jag borstar tänderna och dricker massa vatten så är den där smaken kvar,
  • FLovesA

Tack för alla svar! Är verkligen inte ensam om hemska smaken märker jag;) Jag pimplar bubbelvatten och tuggar mjuka tuggtabletret från Apoteket med mintsmak:) och så tuggummi , men får panik och kväljningar så fort smaken på tuggummit avtar.

Har ni känt några rörelser än? Jag är i v 15 nu och har fått för mig att jag känt lite fladder , typ som en fisk som sprätter till. Men är osäker på om det är bebis eller bara tarmar.

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-05 09:14:05 följande:

Hej allihopa!!

Just nu känner jag mig så less på livet. :( Började ju att må bättre. Illamåendet var hanterbart. Jag var hos min chef i onsdags och sa att jag skulle komma tillbaka då jag mådde bättre. Men sen blivit sämre igen. :( Mår så sjukt illa igen trots att jag äter 3 lergigan comp och 2 postafen om dagen. Och igår så kräktes jag massor igen. :( Var ju tänkte att jag skulle börja jobba nästa vecka med att fixa i ordning en del,sen köra ordentligt veckan efter det. Men vet inte hur det skall gå nu?! Blir nervös av att bara tänka på jobbet och på vad chefen skall säga om mitt velande. :( Usch mår så dåligt av allt detta. Hur skall jag göra?

Vet precis hur du känner, för mig var det inget alternativ att jobba halvdagar utan det var allt eller inget som gällde och det stressade mig supermycket dem dagar jag kände att jag mådde sjukt illa. Sen har jag känt att jag mår bättre när jag väl är på jobbet, tror det kan vara mest psykiskt kanske för att man känner sig "duktig" som är på jobbet.

Jag tycker Cissi90, förklarar det bra med! Håller alla tummar och tår för att du ska få må bra! Jag har bakslag då jag kräks men dem kommer mer och mer sällan. Men när dem väl kommer så känner jag mig helt värdelös.

Kram till dig<3
  • FLovesA

Här vänder måendet snabbt. I eftermiddag blev jag helt golvad och hade sån tur att dottern satt med mig i soffan och pärlade varvat med lek med dockor Medans jag nästan sov. Precis när min man kom innanför dörren var det daga för kaskadspyor för min del. Rena turen att jag hann in till toaletten.

Känner att det är svårt att skilja på graviditeten och magsjuka om jag ska vara ärlig. Men det är säkert graviditeten som spökar även idag.

• FLovesA

Här vänder måendet snabbt. I eftermiddag blev jag helt golvad och hade sån tur att dottern satt med mig i soffan och pärlade varvat med lek med dockor Medans jag nästan sov. Precis när min man kom innanför dörren var det daga för kaskadspyor för min del. Rena turen att jag hann in till toaletten.

Känner att det är svårt att skilja på graviditeten och magsjuka om jag ska vara ärlig. Men det är säkert graviditeten som spökar även idag.

• FLovesA
    saraaj skrev 2015-10-06 08:49:53 följande:

Har blivit dunderförlyld, när jag böjde mig ner i morse blev jag jätte illamående så jag spydde hur mycket som helst! Vet inte om de är för att jag är sjuk eller om de har med graviditeten att göra? Har gått in i v16 och har inte känt av något alls under graviditeten. Så börjar kännas som jag inte ens är gravid längre. Fick se mini i v 11+0 (hos privat) för trodde inte jag var gravid. Nu ska jag dit igen den 22 men de känns som att det är alldeles för långt bort, jätte orolig när jag inte känner av något över huvud taget.

Tråkigt med kräkandet , men inte omöjligt att det hänger ihop med förkylningen heller. Slem och snor(förlåt för äckelinfo) som åker ner i halsen när man sover, retar magen. Och så att vara gravid sammtidigt är ju en vinnande kombo;)

Jag minns så väl när vi var på RUL när vi väntade dottern att jag hävde ur mig (precis innan hon la apparaten på magen) "Fast jag kanske inte ens är gravid!!" Och jag har precis samma känsla nu, blir vårt första ultraljud imorgon. Men visst kallas de här veckorna för spökveckor? Jag går in i v 16 på torsdag och känner inga direkta rörelser heller.

Kram på dig.
  • FLovesA
    saraaj skrev 2015-10-06 10:21:47 följande:

Ja jag mår inte illa eller något längre så de försvann så fort jag spydde.

För mig har det varit spökveckor sen jag plussade! Eftersom jag aldrig känt några symptom en på att jag är gravid, men samtidigt ska man väll vara glad för det eftersom vissa har det riktigt jobbigt som gravid.

Vad kul med ultraljud imorgon för er!

Har som sagt bokat den 22 hos privat, för ska till ullared 2/3 november så rul är inte fören efter det så hade bara velat veta att mini lever innan vi åker dit eftersom det är 140 mil dit, så man kanske vågar köpa något : )

Lycka till imorgon :)

Förstår att det är jobbigt utan symtom med, men tror säkert allt är bra med er lilla bebis i magen:) åh vad roligt med Ullared, vi har inte riktigt lika långt dit och ska faktiskt också åka dit och handla lite innan bebis kommer:)

Tack, jag är så nervös inför morgondagen och det ska bli fantastiskt skönt att se bebis för första gången <3
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-07 04:53:56 följande:

Lycka till på ultraljudet idag :) Allt kommer säkert att gå kanon bra :)

Hoppas jag snart kan få min tid för rul så jag har något att se framemot. :)

Igår hade jag möte med min chef och kollegor. Det gick väl bra men känner mig ändå lite frustrerad och ledsen. För att de planerar att jag inte alls kommer tillbaka,vilket jag verkligen hoppas jag gör. Jag hoppas ju absolut att jag mår bra vid jul och nyår så att jag jobbar då igen. Men de planerar för att jag inte gör det,känns väldigt långt att planera så. Ändå 2,5 månad dit. Jag kan ju må bättre då,vilket jag verkligen hoppas att jag gör. Men men. Får ta det då isåfall...

Får se vad läkaren säger när jag träffat honom/henne idag. Hoppas på en bra lösning.

Ha en bra dag allihopa

Åh Tack snälla<3, berättar såklart hur det går sen, längtar till i eftermiddag!!!!

Hoppas det går bra hos läkaren idag för din del! Så att ni kommer fram till något som du mår bättre av. Kram till dig.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)