Pauliina skrev 2016-02-15 08:31:23 följande:
Jag tror absolut att de kan ha varit slemproppen :) eller en bit av den :)
Det känns ju så faktiskt :) inte mycket men en liten liten bit. :) Men känns lite tidigt för det ändå. Går ju in i vecka 33 idag. Men ja något var det :) Måste iallafall använda trosskydd numera för detta funkar inte, känns som det blir blött så fort,förlåt för infon men hopplöst. Tog nya underkläder innan natten för det skulle vara skönare,men fick ändå byta tidigt imorse,blä. Gillar inte alls dessa flyttningar.
En annan fråga, vet ni hur det är fungerar om man inte kan/vill amma på bb hur funkar det då med ersättning och flaskor och så? Funderat kring detta men också en sak jag glömde fråga min bm. För när jag födde min dotter försökte jag verkligen amma för var något jag verkligen vill göra och sätt framemot, vi kämpade massor med ammningsnapp mm. Tror var enda sköterska på bb var inne hos oss och klämde och tryckte. Men slutade bara med att jag fick stora sår och blödde och sen då mjölkstockning och en dotter som bara skrek hela tiden,så vi trodde hon hade kolik. Men var ju inte konstigt när hon var hungrig hela tiden. Hon fick inget tag och definitivt inget bra. Väldigt synd dock att de visste detta på bb men inte sa så mycket om det utan vi skulle bara kämpa. Tillslut gav vi henne ersättning och hon blev en helt annan unge,sov och var lugn. Vilket inte alls var konstigt ju och jag mådde bättre än att känna stress och press. Samtidigt som det var en sorg för mig att inte kunna amma. Men så länge min dotter fick mat och var nöjd och frisk var det,de viktigaste. Så denna gången tänker jag försöka men tänker inte pressa mig så mycket som jag gjorde med dottern. Därför jag undrar lite hur rutiner och sånt funkar på bb om man inte ammar. Förstår att det kan variera men ville bara få en lite uppfattning om det :)