BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Hej allihopa!
Idag har jag och kroppen "offrat" oss lite för att ha en mysig stund med mannen och dotter ,framförallt för tösens skulle. Varit och badat lite,även om jag inte fixade mycket alls och sen fika. Supermysigt men nu är jag sängliggandes med extrema smärtor i forgarna,ligger och gråter av och till för gör så fruktansvärt ont. Tur jag har kryckorna ute känner jag men så jobbigt detta,att ha så ont och knappt kunna umgås eller orka göra saker med min familj :( Tur att min man är så hjälpsam och förstående. Men gör så ont i mammahjärtat när dottern ber mig leka och springa och jag måste säga nej hela tiden och säga att mamma har ont. Hon bara tittar på mig,drar ner läppen,går iväg och blir så ledsen. Gör mig så ont :(
När det gäller sjukskrivning så är jag sjukanmäld ifrån jobbet nu vilket går bra de första 7 dagarna utan läkarintyg,sen skall jag ringa min vårdcentral och få sjukskrivning. Verkade inte vara några bekymmer när jag pratade med vårdcentralen om det,men gäller ju ändå att FK godkänner det. De är ju en annan sak. Graviditet är ju ingen "sjukdom" ne är det inte men man kan få komplikationer utav graviditeten ex min hyperimiss som jag tyvärr har än,kräks fortfarande ibland och når illa och nu när bebis tar plats och trycker upp är illamåendet värre igen. Men får la se vad FK säger,de är ju lite speciella. Fick idag iallafall att de fått in papperna om min chefs utlåtande,alltid något bra.
När de gäller förberedelser så har jag tvättat alla nyinköpta bebiskläder och lagt in i en garderob,men har inte gått igenom de dottern hade som liten och vet inte om jag kommer göra de innan. Eller om vi väntar tills bebis i född och vi vet kön. Hade inte mycket kläder till dottern ibörjan utan kom sen,så mycket rosa och så. Så avvaktar nog. Sen spjälsäng skall vi få av en vän,men första tiden skall vi ha en vagga som min man och släkt till honom sovit i och även dottern. Så den är kvar och hämta. Sen fixa klart syskonvagnen vi köpt men även våran enkel vagn skall tvättas och fräschas upp men får se vad jag orkar. Annars är de mycket som är klart,bara sista sakerna. Liksom packa BB -väskan,köpa blöjorna och så. Men en del kvar. När de gäller förlossning har jag också varit rädd och nervös de sista men längtat samtidigt. Mycket tankar och känslor kring det. Drömde för övrigt att jag ammade en liten flicka häromdagen. Vet inte hur jag skall tolka de. :) Försökte ju amma med dottern men fungerade tyvärr inte så inte fick tag och allt vart bara jobbigt för alla. Så hoppas jag kan denna gången. Går de inte så går det inte. På fredag är de bm besök vilket känns bra,känner jag vill kolla vikten och höra bebis hjärtljud och bara få prata med min goa bm. Känner mig så känslosam och massa tankar och små orolig de senaste dagarna,typ sen i fredags så kommer bli skönt.
Förlåt för långt inlägg men har mycket tankar i huvudet idag. Nu skall jag lägga mig och se film och försöka vila i sängen om jag kan. Bjuder på en magbild idag,går in i vecka 28 (27+0) idag. Börjar känna mig väldigt stor,men nog bara jag som tycker för alla ifrågasätter om jag skall ha verkligen i april och måste vara i slutet av april då. Att jag är såååå liten. Suck ja ja de vanliga,har aldrig hört set förr liksom. Men är som de är. Hoppas ni andra har en bättre kväll än mig.
Kram på er