-
Vad kul att du kände rätt :) hur är de nu med kroppen? Har du ont eller blev de bättre direkt??Nystjärna skrev 2016-03-28 09:32:14 följande:Ne vi visste inte alls. Min magkänsla sa en pojk men tog tid. Men vart bara säkrare och säkrare ju mer tiden gick att det var en pojk. :)
-
Jag är kvar också :) bf 16/4 :)
-
Här hade jag sammandragningar och förvärkar som va som "kyss mig någonstans och tårna krullar ihop sig". Hann tänka att de kanske är på g men de avtog och nu är de bara sammandragningar. BM besök idag, ska bli intressant och se om de fortfarande är äggvita i urinet och om hon gör en svepning som hon lovat efter 37+0 (är i 37+2 idag).
-
Ingen hinnsvepning som hon lovat idag. Hon ville inte va där och pilla för att bebisen va så långt ner. Hon kollade tappen som va något förkortad och böjd (ska ju helst va helt rak tydligen) men inget på gång än som hon sa. Blodtrycket va sämre, 131/102, ska tillbaka på torsdag idag pga blodtrycket.. Man hade ju hoppats på bättre resultat än att behöva oroa sig för trycket. Och så såg hon spår av svamp.. Hej vad de går bra nu!
-
Hon ville inte behandla nu då jag inte besväras av de. Men de kan ju förklara mina flytningar.. Hoppas trycket är lägre på torsdag, vet inte annars vad man gör?FLovesA skrev 2016-03-29 17:14:55 följande:Jobbigt med trycket, men skönt när det kollas ofta. Svamp har jag haft från och till hela graviditeten. Har det säkert nu med men kliar inte så jag har inte behandlat nu. Hoppas du inte har besvär av det, sen är det säkert bra att behandla innan förlossningen.
Nu ska vi städa här hemma och hoppas på att hinna klart innan det drar igång...nog inga bekymmer;) -
Blodtrycket hade gått upp återigen idag. Blir skickad till förlossningen för blodprover ifall jag utvecklar HF.
-
Blodtrycket hade sjunkit lite men ligger på gränsen så måste på koll varannan dag fram till bebisen kommer. Fy vad less jag är. Börjar med besök på fl imorgon igen..Saltig skrev 2016-03-31 13:24:19 följande:Oj, hoppas du inte får Hf. Håller tummarna.
Själv har jag fortfarande ont i huvudet dygnet runt. Börjar svälla oxå i hela kroppen. Kräktes imorse pga sura uppstötningar.
Nu får lilltjejen faktiskt komma...
Skulle behöva städa oxå. Skura golv och damma av. Kanske startar förlossningen om jag börjar skura synd bara att jag är så lat och orkar inte ta tag i det -
Vad skönt att de är på gång åt rätt håll iaf! Och skönt med ett slutdatum!FLovesA skrev 2016-04-01 11:22:42 följande:
Nu känns läget lite bättre. Var på Mvc och hade mitt sista besök där(hoppas jag) vi fick tid till igångsättning om exakt en vecka...men det behövs nog inte.
Vi håller tummarna.
Hon frågade om jag ville att hon skulle känna efter hur läget var och det ville jag. Så upp i den där "härliga" stolen. Trodde undersökningen skulle göra ondare men det var inte så farligt. Sen gjorde hon även en hinnsvepning och det kändes inte heller så mycket. Tappen är i princip utplånad och jag är öppen ca 2 cm:) så inom några dagar borde Lillen vara här.
Nu känns det mer ok med den värk och smärta jag haft den senaste veckan.
Hur har ni andra det?
-
Har känt mig konstig idag och haft "magknip" som fått upp hoppet hos mig lite. Så idag efter att maken slutat jobbet tog vi storhandling på Ica maxi. Sammandragningar kom och gick så nu avslutar vi dagen med tacos och 1 kg godis.
-
Att man sedan gick där och flåsade som en brunstig flodhäst va en annan femma, men ville inte säga till maken att jag känt "att saker händer" för då hade han vägrat storhandling ;) tänk om nu detta kunde hjälpa för en gångs skull.Topcom skrev 2016-04-02 18:42:34 följande:Hehe like på den!:)