Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

pomperiposa skrev 2016-03-21 14:51:00 följande:

Hej alla, min lilla flicka hade inte tålamod att vänta utan kom 3 veckor innan bf, hon mår bra och är bedårande. Verkligen gos-gos. Jag ska inte gnälla över jobbig förlossning för det gick ganska fort när de elaka värkarna kom men ingen smärtlindring hanns med och gubben hann inte vara med, fy så ensam jag kände mig.. Nu är allt frid o fröjd, hon är så fiin <3

Å vad härligt !! Mys ordentligt nu!
  • Pauliina

Har inte varit inne på ett par dagar. Magsjukan gick över rätt fort men i måndags gick min pappa bort så har varit rätt disträ.

Idag hade jag besök hos BM som visade något högre blodtryck och +3 i urinet. Inget hon trodde va allvarligt (sjukt). Ska tillbaka efter påsken och se om de är samma. Annars mådde bebis bra och jag är nu sjuk i förkylning. Men bakning pågår för fullt här hemma (fyller år imorgon).

Ha en bra vecka tjejer!

• Pauliina
    Saltig skrev 2016-03-23 21:03:08 följande:
    Beklagar sorgen vad hemskt.

Det är bra att de håller koll på dina prover. Om du känner några (minsta lilla) symtom så måste du åka in.

Stackars dig som fått en förkylning på allt detta oxå.

Grattis i förskott. Hoppas du får en fin dag trots sorgen efter din pappa, förkylning och dina graviditetskrämpor.

Styrkekramar
    Tack så mycket för omtanken! Ska hålla lite koll på symptom de närmsta dagarna och se till och njuta av lite uppvaktning imorgon!
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-26 08:09:51 följande:

Bf+2 här och japp läget är stendött. Molande värk, mensvärk och ryggont har jag haft i flera dagar nu så inget som jag kan se som ett tecken på att det skulle vara på g. Så detta blir en lång graviditet... Max två veckor kvar men hoppas gärna det går snabbare än så;)

Heja heja!

Jag har känt molvärk som är starkare än vanligt sedan igår kväll. Men de är ju 20 dagar kvar till bf. Så jag har en stund kvar.
  • Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-03-26 09:25:44 följande:

BF+8 idag, vaknade av vattenavgång kl05:30, duschade, la mig, värkar började komma - nu är vi på sjukhuset och ligger med ctg på magen :D HOPPAS det blir idag! Värkarna kommer cirka 5min mellan och än så länge bara som mensvärk!:)

Wohooooooo :)
  • Pauliina

Tjejer! Jag har haft några dagar för två veckor sedan och sedan igår som slemproppen börjat släppa. Idag däremot kom de även lite brunfärgad slempropp. Har aldrig haft annan färg än grönt som kommit, hur har de varit för er? Förlåt för inlägget ;)

• Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-03-27 07:45:00 följande:

Jag tänkte fel igår, det som gjorde ont tog ju faktiskt bara två timmar, det gick ju väldigt bra!! Och nu har bebisen ammat sig förbi ettans första dagar redan, släppte inte bröstet förrän tidigt imorse haha - vad olika de är redan! Och han ser ut precis som jag trodde han skulle hahaha, hur vet man sånt!! Måste bara skriva lite, känns så skönt att dela här inne!!!:) tänker på er alla andra!!

Grattis! Vad skönt och va på "andra sidan" :)
  • Pauliina
    safiia skrev 2016-03-27 15:27:15 följande:

Jag är intagen på förlossningen nu. Har haft sjukt ont i ryggen sedan i onsdags och åkte in för att kolla det. Troligen bara någon muskel eller nerv. Blev ändå intagen pga högt blodtryck, som nu ändå igen är helt ok. Babyns storlek uppskattades nu till 4,2kg (för en vecka sedan 3.4!!! Så vad som sen stämmer vet jag ej). Blir antagligen igångsättning i morgon eller på tisdag pga storleken och mina ryggsmärtor :)

Stort stort lycka till!!
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-03-28 06:57:53 följande:

God morgon allihop!!

Det var ett tag sen. Vill gratulera till er alla som fått era små. Stort Grattis!! :)

Här har det också hänt en del nävar hos min bm i torsdags och fick då en hinnsvepning. Det var inte det lättaste då rappen var bakåtlutad. Men bm lyckades och dra fram den och så och göra en hinnsvepning. Tack vare att jag stod ut med att det gjorde ont. Fick molnande värk och delar av slemproppen gick då. Var där vid lunch tid. Det fortsatte och göra ont,så ringde hem mannen och vi lämnade dottern hos sin mormor och åkte in. Hade värkar men inte tillräckligt starka eller så. Var öppen 3 Cm men tappen var 1 Cm kvar. Så efter 6 timmar på förlossningen åkte vi hem då allt stannade av. Riktigt besviken var jag. Då min bm även hade ringt mig på onsdagen då min klåda jag haft visade sig vara hepatos,hade ganska högt värde av gallsyror och påverkan på levern. Så som jag inte hade tillräckligt denna graviditet. Så MVC läkaren hade skickat remiss för ställningstagande till igångsättning och jag fick tid nu på onsdag 30/3.

På lång fredag hade jag små förvärkar annars ingenting. Slemproppen lossade väldigt mycket och vid nästan varje toalettbesök. Den var både orange,röd,brun och gul/grön. Men det är ju inget tecken. På påskafton vaknade jag 04:30 och hade lite int av och till men somnade om med jämna mellanrum. Hade ont men hantera det. Skrev till min mamma att jag var så besviken jag som trodde på en bebis till påsk,fick då svaret att påsk är inte slutet än. Ne men hur troligt var det då?! När klockan är 12.30 tar jag 2 st alvedon då det ändå gör så pass ont. Försöker klocka men svårt. Efter mycket om och men ringer vi förlossningen och rådfrågar. De tycker vi skall komma in och ta en titt för det ryckte det lät som det kunde vara något utifrån hur jag beskrev. Men jag var osäker,så de sa hellre en gång för mycket än för lite men att jag skulle Lomma när Hah var redo. Åker tillslut,högst tveksamma ich säkra på att åka hem.

Kommer in ca 15:30 är då öppen ca 4 Cm. Får stå och gå runt lite. Pratas om att man kan sätta en spinal när jag är ca 5-5 Cm öppen och då ta vattnet och så vara uppe till krystvärkarna kommer så brukar det bli barn inom 2 timmar. Då ryggbedövnibgen bara sitter i ca så länge. När man kollar igen sen är jag öppen 5 Cm och har ganska onda och starka värkar. Minst var 4 minut och använder lustgas. 18:30 ca sätts ryggbedövnibgen och man tar vattnet. Blev inget jättehål men tillräckligt och bm sa att det gick fort och smidigt med bedövningen. Att hon aldrig varit med om att den tagit så bra och snabbt innan. Är sen uppe och står ich spelar kort och går. Vid ca 19:30 så kollar man igen så öppe 9 Cm ca,ev 10 svårt. Skall vara uppe lite till tills jag kände att det inte gick mer och då larma. Jag går runt,har inte inte men känner att det trycker neråt. 19:40 säger jag till min man detta går inte längre,du måste larma nu och jag typ springer till sängen. Bm kommer in och får en väldig fart ich bråttom och stressat. Använder lustgas men det trycker så fruktansvärt och jag försöker verkligen verkligen hålla emot men det går bara inte. Så på kanske 3-4 krystvärkar kl 19:55 föddes våran pojk. 49 Cm lång och vägde 3640. Föddes alltså i vecka 37+5 m,15 dagar innan bf och 5 dagar tidigare än stora syster kom Allt har gått bra och skönt att det är över. Men det gick riktigt fort,lire chockande fort. Men allt gick bra ändå,lillkillen mådde bra. Jag brast Dick en del. Inte konstigt men gick ändå okej. Så nu ligger jag här på BB och myser. Pappa sover och lillkillen sover på mig. :) <3 Hoppas att på att vi idag kan åka hem till storasyster,då vi saknar henne.

Hoppas ni andra mår bra och era bevisar. Och till er som inte fått än att era små snart kommer och att förlossningen kommer och gå bra. :) Kram på er ifrån oss.

Å vad jag är glad för din skull! Rysningar! Du som haft de så jobbigt!! Stort grattis !
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-03-28 08:20:31 följande:
    Tack snälla :)
    Visste ni att de skulle bli en pojke? :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)