Inlägg från: Saltig |Visa alla inlägg
  • Saltig

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Modesta skrev 2015-08-18 12:58:40 följande:

Jag har "tur" på det sättet att jag mår illa eftermiddag och kväll. (Jag jobbar dagtid) så jag börjar bara bli lite illamående på jobbet och sen åker jag hem.

Min man har dock inte samma "tur" eftersom han får sköta precis allt hemma, inkl vårt barn, medan jag ligger på sängen och bara mår blä. Men bättre ändå att orka jobba tycker jag. Han gör det som måste göras, andra projekt har vi satt på paus.

Samma här. Min man sköter nästan allt hör hemma medan jag mår dåligt. Har varit hemma sen i måndags pga illamående. Allt luktar och det värsta är att min man luktar hud! Igår försökte han kramas lite men jag klarar inte av hans lukt ( måste bara påpeka att han är inte äcklig som inte sköter sin hygien ). Jättejobbigt, stackarn får inte kramas med sin fru.

Suger på halstabletter hela tiden, hjälper lite mot illamående.

Känner mig oxå småfet och inte gravid. Svullen och degig.
  • Saltig
    Smilla80 skrev 2015-08-19 21:38:33 följande:

Förstår hur det känns. Den sista meningen är en bra beskrivning av hur jag också känner mig. :-/ Känns som att alla går runt och tänker "nä men oj vad hon lagt på sig". Usch! Tycker rumpa o allt också blivit större... Längtar till den riktiga bebismagen kommer!

Så känner jag oxå. Från vältränat till en degig klump speciellt mage och rumpa. Men kroppen vet vad den gör så bara gilla läget. Snart får vi nog våra bebismagar
  • Saltig
    pannkakan87 skrev 2015-08-20 07:05:36 följande:

Haha känner igen det där men jag har det så jobbigt att jag tycker att min egen hud luktar fränt hahaha! Och min hårbotten, uuuh. Måste tvätta håret och kroppen exakt varje dag. :P

Jag har fått byta min deo för jag klarar inte av lukten. Hoppas det värsta gravidsymtomen försvinner snart. Illamående, dofter och yrsel begränsar vardagen väldigt mycket.
  • Saltig

Kvar här oxå.

Fortfarande hemska symtom kvar. Är sjukskriven nu. Mår illa konstant trots fått utskrivet pimperan och lergigan comp.

Är i vecka 9+5.....

Har kub-ultraljud den 16/9. Jättenervös då jag är 37 år och rädd att det visar något är fel. Usch känns hemskt att ha mått så dåligt dessa veckor för att sen inte bli någon bebis.

Nåja, inget som jag göra något åt isf.

Lämnade blodprover i onsdags, vet ni när hur fort man får resultatet på blodprovet? Får man det innan ultraljudet?

• Saltig

Vi verkar vara flera som mår illa. Jag är sjukskriven hela september ut pga kraftig illamående, trög mage (ont i magen), halsbränna, nedstämdhet och huvudvärk. Äter pimperan och lergigan comp. Fick även utskrivet något mot halsbrännan jag har. Kräks inte men mår apa. Denna graviditet är så hemskt och ibland vill jag inte ens vara gravid längre.

Det enda som håller modet uppe gällande graviditeten är min yngsta dotter som längtar efter att bli stora syster och pratar om det varje dag

Allt är väldigt negativt och jobbig just nu. Fick även höja min levaxindos. Hoppas det resulterar att jag mår bättre.

Det blev ett negativt inlägg denna gång.

Väntar otåligt på kubultraljudet den 16/9.

Vecka 10+2 idag...

• Saltig
    pannkakan87 skrev 2015-09-02 16:41:58 följande:

Jag fick reda på att jag fått ett missed abortion på kuben igår. Min bebis dog för fem veckor sedan men kroppen tror att den fortfarande är gravid. :( Har aldrig känt sån sorg. Fruktansvärt. Nu har jag fått en operationstid på fredag och hoppas på ljusare tider framöver. Lämnar denna tråd. Kram och lycka till allihop!

Oh nej förstår din känsla då jag själv fått två st. Stor styrkekram till dig
  • Saltig
    Nystjärna skrev 2015-09-03 08:35:43 följande:

Beklagar till er som fått missfall. :( Ta hand om er och ta den tid ni behöver för att må bra. Stor kram till er båda!! <3

Här verkar de som lergiganen funkar,men får ta 3 tabletter om dagen men skönt att de funkar. Känner ju av illamåendet men hanterbart. Hoppas de funkat nästa vecka med när jag skall börja jobba igen. Fick ju ingen sjukskrivning så bara att hoppas på det bästa. Min mage har även fått någon knäpp. Haft 2 dagar i rad sjuk magknip och hinner ju bli livrädd innan jag känner att de är magknip. Men har ätit mycket broccoli och kålpudding 2 dagar i rad så förklarat en del. Just nu hoppas jag bara att illamåendet snart kan ge med sig. Imorgon går jag in i vecka 10 (9+0) och på måndag är det dags för ul men är så nervös och rädd för att de skall visa att hjärtat i slår och att jag fått ett MA. Vet inte varför men blir mer och mer rädd och orolig för det. Har ju mina symptom men ändå. Hoppas på det bästa bara. Har ju 2 missfall som jag fick innan dottern. Denna gången vill jag så gärna att allt skall gå bra ifrån början och att jag verkligen skall kunna få vara glad och njuta ifrån början. Vilket jag tyvärr aldrig gjorde med dottern. Så snälla om någon har lugnande ord tas de tacksamt emot.

Förstår din oro. Har själv haft sammanlagt 7 missfall inkl missed abortion. Är oxå orolig från och till trots symtom. Du inte ensam. När det gäller missfall så finns det inga garantier utan man lever på hoppet. Försök och tänk positivt. Kommer underlätta sen när du gjort ultraljudet och se hjärtat ticka.

Jag håller tummarna för oss båda . Illamåendet håller i sig. Äter både pimperan och lergigan comp. Fått ny medicin mot halsbrännan. Måste bara palla mig att hämta det. Det som underlättat illamående har varit (när jag kunnat) promenader i regnet. Frisk och fräsch luft och lite kallt. Längtar till riktig höst!

Hemsk graviditet men vissa dagar är bättre.
  • Saltig
    FLovesA skrev 2015-09-04 10:51:28 följande:

Vi är ett gäng som mår riktigt risigt märker jag. Igår spydde jag upp allt jag försökte få i mig, idag har jag testat blåbärssoppa. Morgonen startade även den med kräks. Blir yr och mår dåligt så fort jag ställer mig upp så det blir mest att ligga i soffan. Ringde Mvc men hade inga läkare tillgängliga så har återigen ringt VC om förlängd sjukskrivning, måste ju få behålla maten och må bättre innan jag kan vara tillbaka på jobbet!

Annars har vi gått in i v 11 nu, det går galet fort ändå.

Denna vecka har jag kunnat äta mer än vanligt trots illamående (men ingen kräk! ) tack vare läkemedel. Dock mår jag illa om jag rör på mig mycket.

Har börjat med en morgonrutin.

Vaknar tidigt, tar en pimperan, sover lite till för att sedan gå upp och förflytta mig till soffan. Sitter en stund innan jag äter lite yogurth med flingor och dricker proviva. Jag mår helt ok om jag är i viloläge.

Kommer bli rumpavtryck i soffan om det fortsätter så här i sju månader till....
  • Saltig

Nystjärna- vad hette medicinen som ev kunde ge missbildningar??? Blev jättenojjig då jag äter Pimperan som cancerpatienter får....,

Tycker så synd om dig. Skönt att du blev sjukskriven. Förstår inte varför de inte gv dig det tidigare. Fungerar ju inte att jobba när man mår som du.

Själv Mår illa men det fungerar med medicinen och halsbrännamedicinen.

11+0 idag.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)