Inlägg från: Saltig |Visa alla inlägg
  • Saltig

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Erese skrev 2016-03-24 18:00:11 följande:

21/3 med en vikt på 3880g och en längd på 50cm kom vår Ylva-Li. Vi vart snopna då vi förväntade oss en stot bebis, men ut kom en liten. För oss är hon liten ;)

Såg att ytterligare en bebis kom 21/3, Grattis! Det är nära för många av er nu, håll ut.

Själv sitter jag i soffan nyss hemkommen från BB med enorma och stenhårda tuttar. Mjölken är på G! Mindes inte att det gjorde så fruktansvärt ont bara. Vill att det ska släppa nu. Suck!

Stort grattis!

Vad mysigt. Nu längtar man själv ännu mer alltså efter min bebis och inte smärtan i tuttarna
  • Saltig

Ni som fött: Berätta gärna hur er förlossning startade och hur allt gick (när ni har tid och ork). Är lite nervös nu när det börjar närma sig.

• Saltig

Oh, Stort grattis!!!! Skönt att förlossningen gick så smidigt. I

Mys nu ordentligt med din lilla bebis.

Jag som fortfarande är gravid lider av sömnbrist. Tredje natten med sömn på endast tre timmar och det är inte ens sammanhängande sömn. Känner mig som en zombie. Inga ordentliga tecken på att lilltjejen vill komma ut.... 38+5 idag

Någon mer?

• Saltig
    safiia skrev 2016-03-27 15:27:15 följande:

Jag är intagen på förlossningen nu. Har haft sjukt ont i ryggen sedan i onsdags och åkte in för att kolla det. Troligen bara någon muskel eller nerv. Blev ändå intagen pga högt blodtryck, som nu ändå igen är helt ok. Babyns storlek uppskattades nu till 4,2kg (för en vecka sedan 3.4!!! Så vad som sen stämmer vet jag ej). Blir antagligen igångsättning i morgon eller på tisdag pga storleken och mina ryggsmärtor :)

Oh spännande! Snart har du din bebis i din famn.

Lycka till!

Vill oxå att min kommer snart. Denna väntan är jobbig. Vill ha min bebis nu
  • Saltig

Stort grattis, Nystjärna! Skönt att allt gick bra. Hoppas du mår bättre nu och slipper alla krämpor.

Så glad för din skull!

• Saltig
    FLovesA skrev 2016-03-28 13:56:25 följande:

Grattis till Er Nystjärna. :)

Här är läget snart outhärdligt. Jag får ont i hela kroppen när jag står eller går, har noll ork och är rastlös. Men känner att jag inte ska deppa ned mig totalt utan se det från ett annat perspektiv. Passa på att vila och samla kraft och att se det fina i så länge inte brösten känns som om dem sprängs(som dem gör när mjölken rinner till) Japp så ser jag på det hela. Haha.

Sen är ju varje dag som jag går över en dag närmare förlossningen, det vet man ju liksom helt säkert så bebis kommer när han kommer:) Storasyster börjar bli otålig och ropar in i min navel till Lillebror att det faktiskt är dags att komma ut nu för hon längtar efter honom. Så tror nästan denna väntan är jobbigare för henne;)

Verkar inte vara så många av oss kvar som fortfarande väntar.

När är/var du beräknad?
  • Saltig

Oh så vi är flera tänkte att jag snart är ensam i tråden.

Jag har bf 4/4 (7 dagar kvar) men tror att jag kommer gå över tiden då jag har inga andra känningar än sammandragningar och någon enstaka som gör ont.

Försöker oxå njuta av den lilla tid som är kvar men kroppen är trött och då orkar man inte göra så mycket och stor är jag oxå, mycket vätska. Hjärnan vill men inte kroppen

Hoppas ni som redan gått över tiden snart får era bebisar. Att vänta på något efterlängtat är lite jobbigt.

En fråga till er alla: vågar ni åka iväg ensamma någonstans som tex handla mat, shoppa, gå på promenad nu när ni är så nära/över bf-datumet?

Jag vill åka till Ikea samt besöka en nagelsalong för att fixa mina naglar (behövs verkligen) men vågar inte gå ensam ifall vattnet går eller att värkarna startar ( jobbar inte längre så jag är ensam hemma på dagarna). Om vattnet går, vem torkar upp det? Stannar man och ordnar det själv eller vad gör man? Kanske blir man helt ställd och behöver någon som hjälper en.... Och tänk om värkarna blir så kraftiga att man knäppt kan stå upp och det går jättesnabbt och så börjar man föda på golvet i en affär... Har lite knäppa ångestladdade tankar kring detta

Kan ju vänta tills eftermiddagen då någon kan följa med men är så trött och matt eftermiddag/kväll för att orka göra något.

Vilka problem man har va?

• Saltig
    becka1989 skrev 2016-03-30 19:08:27 följande:

Dom är inte regelbundna men kommer mellan 2-10min.

Nu har det varit lugnt i 1timme däremot har jag mensvärk som hållt i sig sen senaste vilket absolut inte är skönt, har provat med att ta en alvedon som dom sa att jag skulle prova med när jag ringde fl.

Sen skulle jag ringa in igen om det fortsätter med förvärkar, lillen är hel galen sprattlar och har sig mer än normalt oxå ont i ryggslutet har jag med.

Dom på fl tyckte jag skulle avvakta och försöka få i mig något att äta och sova så mycket jag kan, förvärkarna kan avta och sen komma tillbaka under kvällen/natten om vi har tur :)

Nu hoppas jag på att det fortsätter och ökar så vi får ut våran lille.

Kan ju vara på gång håller tummarna att det är det så ni snart får träffa er bebis.
    Topcom skrev 2016-03-30 19:11:25 följande:

Det låter lovande! Jag håller tummarna, håll oss uppdaterade! Själv känns det som hon lika gärna kan stanna inne för alltid, har inte en enda känning alls! 8 dagar kvar, så nära men ändå så långt bort :(

Samma här, känner ingenting förutom vanliga sammandragningar som jag känt i flera veckor.

Denna väntan är ju ingen kul när man orkar knappt göra något, känner mig matt, hängig och lite borta. Tv, film, Facebook, Instagram, familjeliv, korsord är mina sysslor just nu. Mina andra två barn är stora(6 & 12 år) så de aktiverar sig själva, vilket är skönt just nu när man orkar inget. Men imorgon ska jag fixa mina naglar

Haft jobbig huvudvärk tre dagar nu... Inte jätteont men känns av. Bm först på måndag.

5 dagar kvar till BF. Hoppas bebis kommer senast i helgen.
  • Saltig
    Pauliina skrev 2016-03-31 13:07:39 följande:

Blodtrycket hade gått upp återigen idag. Blir skickad till förlossningen för blodprover ifall jag utvecklar HF.

Oj, hoppas du inte får Hf. Håller tummarna.

Själv har jag fortfarande ont i huvudet dygnet runt. Börjar svälla oxå i hela kroppen. Kräktes imorse pga sura uppstötningar.

Nu får lilltjejen faktiskt komma...

Skulle behöva städa oxå. Skura golv och damma av. Kanske startar förlossningen om jag börjar skura

synd bara att jag är så lat och orkar inte ta tag i det
  • Saltig

Oh vad spännande att det äntligen är igång. Ni har verkligen väntat!

Vill oxå! Får ångest när jag tänker på förlossning men sen vill jag bara få det överstökat.

Lycka till nu och hoppas era bebisar kommer snart.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)