Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Flyttad till 16/4 så 16+4. Levde och mådde bra med moderkaka i framvägg.

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-11-08 14:51:15 följande:

Måste fråga er här inne. Igår så myste jag och mannen till det för första gången sen jag blev gravid. Efteråt så hade jag så sjukt ont i ryggen och höfterna/fogarna. Helt galet. Men tänkte väl det går över,nog bara kroppen som inte är van längre och för jag låg för länge på rygg. Men idag har jag fortfarande helt galet ont i höfterna och fogarna. Drar och illar som bara den och även i ryggen. Har ju haft att jag känt höfterna lite innan,om jag gått och jobbat men inte såhär. Har ju haft i ryggen och ner i ens skinkan innan men igår var extremt. Har iof jobbat mycket denna veckan och varit mycket. Glömt använda mitt foglossningsbälte vissa dagar med. Men är detta foglossning och är det någon mer som känner igen sig? Framförallt att de blivit så här efter att ni och er partner har myst?
    Sen känner ni bebisen varje dag? Har ju känt bebisen ganska mycket mer och tydligt de senaste. Men sen någon dag inte lika tydligt,starkt eller ofta. Men känt små svaga buffar och ofta långt ner. Inte heller känt av biffarna under någon längre stund som innan,utan någon/några enstaka ibland? Men antar att de är för de är så pass tidigt och känna de än och att bebis kanske ligger och sparkar mot min rygg och även kanske därför jag har mer ont. Jag är i vecka 18+2 idag så. Jag vet inte. Vad tror ni och hur har ni andra det? Blir lite orolig och nojig :( Kan ju bero på att jag är nervös och så inför RUL imorgon,skall både bli skönt och roligt att få se bebis,men samtidigt så sjukt nervös och orolig idag :(

Jag har haft samma dilemma men frågat barnmorskan och de är absolut inge fara. de blir så när man anstränger sig på annorlunda sätt sa hon. Som tur va så gick de över efter 2 dagar.

Lycka till imorgon!
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-11-09 14:09:24 följande:

Hej allihopa!! RUL gick kanon bra idag :) Hade en helt underbar person som gjorde det. Kändes verkligen som hon tog sig tid för oss,var professionell och noga. :) Hon berättade för oss om allt hon gjorde och vad man såg. Känner mig så glad. Allting såg bra och fint. Hon sa flera gånger att allt såg perfekt ut och vi hade en fin bebis. :) <3 Bebis visade sig nästan med en gång och hjärta var de första jag såg som slog,så var skönt. Sen ville bebis gärna ligga ihopkrupen och händerna upp över huvudet och så men fick ändå fina bilder. :). Bebis var duktig och höll benen korsade med så vi inte såg kön,hihi :) Vi vill ju inte ta reda på könet utan vill ju ha de som en överraskning. Det viktigaste är att bebis är frisk och mår bra :) Hade även moderkakan i bakväggen som jag misstänkt. Blev flyttad lite. Enligt mig så är jag idag i vecka 18+3 ( räknad på 26 dagars cykel) min bm säger vecka 18+1 idag ( räknad på 28 dagars cykel) och enligt ul så är jag idag i vecka 18+0. :) Så flyttad 1 alternativt 3 dagar. Beroende på vem man vill räkna efter. Men helt okej och känns ändå bra. Skiljer ju inte alls mycket. Så nya bf är 10 april :) <3
    Här kommer en liten bild på vår fina bebis :) <3

Vad kul och få en sån bra person som tar hand om er ordentligt! Grattis till de lyckade Rul:ET!
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-11-10 15:39:01 följande:

Hej allihopa :)

Satt och funderade lite här hemma. Hur många av oss här inne var det som har eller skall ta reda på könet på bebis? :) Och ni som fått besked om vilket kön det är,vilket kön är det? Var lite nyfiken bara på om de verkar som de blir mest töser eller pojkar här i våran tråd. :) Och sen se när alla bebisar är födda hur det verkligen blev. Tycker bara det vore kul och se hur det blir. Om april blir en "pojkmånad" eller "tösmånad" för våran grupp här inne :) Kanske bara jag som tycker sånt är roligt :p hihi

Vi har ju valt att inte ta reda på kön,utan vill ha de som en överraskning när bebis kommer och ha den spänningen kvar :) För spelar ingen roll för oss. Så länge bebis mår bra och är frisk. :) Jag tror dock sen igår efter RUL på en pojk,när jag ser ul bilden och jämför med dotterns ul bild. Dock trodde jag ju dottern var en tös först,men efter RUL var jag tvärsäker på en pojk,men sen fick vi ju en tös så. Hihi :) Men gissar ändå på en pojk denna gånger :)

Sen har ni funderat på namn eller "bestämt" namn? Vore också roligt att se,om många tänker samma namn eller att man får lite namn idéer. :) Vore kul om ni ville dela med er :)

Kram på er :)

Vi ska ta reda på kön :) har gjort de med de två andra också. Va ju för tidigt för att se förra Rul så vi får vänta till 24/11. :)

Namn väntar vi med tills vi vet kön men jag har några favoriter, såsom Signe, Elise om de blir tjej. Kille är lite svårare. Kanske August eller Nils :)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-11-15 12:53:53 följande:

Är det någon mer än jag som upplever det känns väldigt overkligt att det ligger en bebis i magen? Satt och titta på bilderna ifrån vårt RUL och tänkte det är faktiskt en bebis,en bebis i min mage,en bebis som är våran. Kändes så overkligt men samtidigt så fantastiskt och underbart!! <3 Men känslan var lite överväldigande. Känns inte som jag hunnit med denna graviditeten och landat i att vi skall ha en bebis till,fast vi sätt den och jag känner den och magen växer. <3 Var först för några veckor sen ju som jag insåg eller insåg är kanske fel ord men verklig förstod att jag är gravid. Tror inte jag är med mentalt än. Tror de kan bero på att min mående tog så mycket tid i början ifrån mig,att jag inte kunde njuta eller riktigt tänka på något annat än illamåendet och sjukskrivning. Sen nu när jag börjat jobba igen,så har de varit så mycket med jobbet och nys kollegor. Så hänger inte med. Trots att jag köpt en del saker till bebisen och en syskonvagn. Är det bara jag som är konstig och känner så här,eller upplever de så här? Missförstå mig inte alls,jag är superglad och lycklig och längtar så mycket efter bebisen!! Känns bara läskigt att tiden går så fort och jag inte hinner med alls!! Så här var och kändes de inte med min dotter men tror de var de var första graviditeten då,även om jag mådde dåligt så hade jag bara mig själv och tänka på,mannen kan ju ta hand om sig själv liksom :p Men denna gången måste jag ta hand om vår dotter med. Med dottern räknade jag varje dag och kollade appen flera gånger om dagen haha :p Denna gången glömmer jag ibland av de och vilken vecka jag är i. Blir nästan lite rädd eller nervös för att jag tycker de är läskigt om att känna denna stress,små panik över att tiden går så fort och jag inte hänger med. Känns som jag är ensam om att känna såhär,vilket skrämmer mig ännu mer. Men någon annan som känner såhär?

Igår kväll efter jobbet och jag låg i sängen så buffade och tror faktiskt bebis sparkade,för fick en hel del ordentliga buffar som kändes utan på och som jag blev chockad av,att de var så starka och de höll på ganska länge. Vilket var så mysigt. :) <3 Även imorse kände jag bebisen mycket,kändes helt underbart och som jag behövde det. Kändes väldigt lugnande :) Så hoppas på att dagarna framöver kommer vara så här nu,mycket sparkar och buffar och att de kommer vara så pass starka och tydliga. De små är också mysiga,men skönt och känna starkt och tydligt med :) <3

Förlåt för långt inlägg,men behövde nog mest få skriva av mig lite :) Hoppas ni alla har en bra dag :) Kram

Jag har inte fattat än, och de är appen som påminner mig varje vecka att jag är gravid. Förutom min värk i ischias så tror jag inte riktigt att jag är gravid. Inne i V 18+0 idag men inga sparkar än what so Ever. 8 dagar till Rul 2. Så jag känner så väl igen vad du menar! Vart tar tiden vägen?

Har fått ett längre vikariat på förskolan där jag är, till sista januari. Efter de är de 8-10 veckor kvar, så jag känner att jag inte riktigt kommer hinna med att "vara med" denna graviditet. För mig är denna graviditet helt overklig, trodde inte de skulle bli en tredje och inget har jag köpt. Försöker sälja iväg min syskonvagn jag.
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-11-15 16:19:27 följande:
    Skönt att man inte är ensam om att känna så. Blev nästan rädd för mig själv när jag kände så imorse. Dagarna går ju bara!! Imorgon är det en vecka sen vi gjorde vårat RUL och imorgon går jag in i vecka 20!! ( 19+0) Känns helt galet. Usch för att ha värk. Den har jag ju men har ju ont i ryggen ibland ändå pga jobbet mm. Mest magen och sparkarna som gör sig påmind för mig och appen när jag väl går in och tittar på de. Vet du om du har moderkakan fram eller bak? Sparkarna kommer nog vilken dag som helst :) jag njuter av att sparkarna kom tidigare denna gången,ändå kan jag inte förstå riktigt att jag är gravid på riktigt. Precis vart tog tiden vägen?! Snart jul ju,tänk näst jul kommer vi sitta med små bebisar som är ca 8-9 månader!!

Grattis till vikariatet :) Bara du inte sliter ut dig utan ändå orkar. Förstår hur du menar,jag hoppas de faller in lite mer kommande veckorna iallafall. Kändes som jag levde i en bubbla efter RUL i måndags och sen på tisdag när jag vaknade kändes de som jag hade drömt alltihop. Märkligt. Jag har inte handlat så mycket men lite,men allt är ju undan gömt i garderober :p hur gammal är dina barn? Minns dåligt.
    Har moderkakan i framvägg, inte upplevt de förut :) men sparkarna hoppad jag dyker upp snart :)! Än så länge verkar kroppen okej med att jobba såpass som jag gör, blir de för illa så är jag hemma, om inte från 1 feb - förlossning , så när kroppen säger nej.

Barnen är 3,5 och 1,5. Så dem hinner bli 4, Resp 2 år. dem hjälper mig att tala om att mamma faktiskt har en bebis och klappar gärna på magen.

Värken i kroppen är ju sol bortblåst på helgerna så lite avlastning blir de och inte bara värk :) grattis till en milstolpe, V 20! :)
  • Pauliina
    snowybaby skrev 2015-11-17 07:37:11 följande:

Åh jag börjar bli nervös. Om ett dygn ligger jag på en brits med gelé på magen och kollar på vår bebis. Jag hoppas allt är bra med bebis och att de finns ett liv där. Håll tummarna för oss imorgon 7.30 för då har vi rul!

Min blogg - www.natalina.se
    Å vad spännande! :) jag har en vecka kvar till mitt ul :) hade ett för två veckor sen men de vart bara datering då jag bara va i 16+4.
  • Pauliina

Med ledigheten så kommer jag vara hemma denna gång. Med andra barnet fortsatte jag plugga efter 1 månad. Sedan började jag jobba direkt. Va inte mammaledig förrän han va 7 månader. Är rastlös av mig så vi får se hur länge jag orkar :) men 2016 ut ska jag va hemma iaf :)

• Pauliina

Hade så gärna velat ha en lugn helg efter denna jobbveckan men imorgon bär de av tidigt mot eckerö och julbord. Ser inte fram emot de, både tidig morgon och förkylningen är kvar..

Förövrigt har kroppen varit helt okej denna vecka. Ischiasen har inte varit lika illa och är i V 18+5 idag. Inga rörelser känns heller. Ul är på tisdag och besök hos BM på måndag. Hoppas på höra hjärtljuden för att stilla oron. Hoppas ni får en trevlig helg!!

Har ni någon snö förresten? Här kom de igår och ligger kvar än.

• Pauliina
    Minitrea skrev 2015-11-18 19:38:56 följande:
    Ja jag är också lite rastlös. Tycker det är svårt att planera ledigheten när jag inte vet hur allt blir den här gången.
    Tänk att man kan bli rastlös av att vara hemma med sina mirakel ;)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)