Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Saltig skrev 2016-01-23 00:37:56 följande:

Ansökan om graviditetspenningen blev beviljad!!! Bara 1 och 1/2 vecka kvar på jobbet. Känns så bra då orken finns inte längre. Har så ont i fogarna och andra grav. besvär så det känns riktigt skönt att slippa gå till jobbet sista tiden. Nu hopss jag att jag kan njuta lite mer av graviditeten med mindre plågor och förbereda inför bebisens ankomst. Kommer gå in i vecka 32 när jag slutar på jobbet.

Läser att ni alla kämpar med olika besvär. Det är så trist att ha ont och andra besvär när man är gravid för det tar ner humöret väldigt mycket och det blir ett hinder i vardagen och fritiden. Man vill ju glänsa och må bra men tyvärr har vi alla inte turen.

Grattis till beviljat! Vilken lättnad! :)
  • Pauliina

Har BM besök 1/2 och kommer be BM om ett läkarbesök på förlossningen för igångsättning. Inte för min egen del, utan för min familjs välmående. Maken får stå ut med mycket och får komma hem från jobbet för att jag inte klarar av att ta hand om barnen. Förhoppningsvis är hon tillmötesgående och hjälper mig..

• Pauliina

V 29 igår. 83 långa dagar kvar. Mensvärken fortsätter och komma då och då och samtidigt flytningarna. Tror att lillan har börjat röra sig neråt, har sådan tyngd neråt.

BM om en vecka och ska då ta upp det här med igångsättning. Vardagen, jobb etc blir lidande och speciellt då med två barn. Förra graviditeten gick jag och va öppen 3 cm i 3-4 veckor så förhoppningsvis lyssnar dem på mig och tar min smärta på allvar. Hade varit mysigt med en Marsbebis. Bara jag får fylla år så får hon komma. Hoppas ni får en bra vecka!

• Pauliina
    aztec skrev 2016-01-24 09:02:28 följande:
    Hej! Ligger fortfarande på hjärtintensiven :) har fått en till medicin men bebisens hjärta slår fortfarande 210 så ingen förändring än. Jag tror inte det kommer bli någon heller så jag bara ligger här nu (i tristess) och väntar tills på måndag då det är dags för en ny undersökning :)
    Lycka till idag!!
  • Pauliina
    aztec skrev 2016-01-25 14:21:30 följande:

Vet inte om det var goda nyheter eller dåliga idag, blandat kanske?

Hade undersökningen i fm och bebisens hjärtrytm hade inte slagit om tyvärr. Så bara fortsätta äta medicinen tills på onsdag då vi får träffa barnhjärtläkaren igen. Men läkaren på undersökningen pratade med han via telefonen och troligtvis om det inte är förändrat på onsdag så blir det kejsarsnitt, kan bli så tidigt som på torsdagen! Bara tre dagar kvar! Kändes overkligt.

Nu väntar jag på läkaren på hjärtintensiven som ska bestämma om jag får åka hem tills på onsdag eller om jag måste stanna kvar. (de har platsbrist och mina värden har varit bra hela tiden så hoppas de släpper iväg mig.)

Men som sagt, hoppas att det slår om tills på onsdag, men börjar ställa in mig på att det blir kejsarsnitt nu och att de får fixa hans hjärta när han kommer ut istället!

Wow. De va min första känsla. Du kommer få barn i veckan, hur fantastiskt är inte de? :) om än lite dumt med tanke på anledningen men du är i goda händer, de känner jag! Hoppas att du får komma hem och boa lite nu innan de ev blir dags! Kämpa på!
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-01-25 21:36:00 följande:

På förmiddagen ringde jag inte mindre än tre gånger till FK , men dem hade hög belastning så återkom senare fick jag höra genom automatsvar. Så jag ringde nu ikväll igen.

Du har plats etthundra....sjuttiotvå!!!

Herregud! Men jag gav inte upp och efter ca 1tim och 10minuter hade jag plats ett i kön. Haha helt galet att sitta och vänta såååå länge. Fick prata med en trevlig herre. Jag förklarade att jag var lite orolig över att inte ha fått svar på min ansökan om gravidpenning fr.o.m. 1/2, och att det ju börjar närma sig snabbt.

Då sa han att "beslut togs i fredags och att han kunde berätta att jag är beviljad hel gravidpenning fr.o.m. 1/2 tom 13/3. " Jag blev så himlans glad!! Jag vågar ju dock inte tro på det förens jag fått det på papper...men om någon dag borde beslutet ligga i brevlådan. Då kan jag andas ut och känna att jag kan ta dagarna i mitt egna tempo.

Ni som har fler barn, hur gör ni med dagis(förskola)? Vår dotter är 3,5 och kommer fr.o.m. Måndag börja på 15tim/vecka. Måndag, Tisdag och Torsdag 8.30-13.30, det kommer kännas väldigt konstigt att lämna henne och sedan åka hem, men tror nog ändå hon kommer tycka det är roligt att komma in i gruppen mer och få vara med på morgonsamling m.m Nu går hon nämligen väldigt olika tider. Som denna veckan går hon imorgon 11-18.30 och på Torsdag 9-16, vi jobbar nämligen båda inom Handels och jag har väldigt varierade tider. Kommer bli skönt att hon slipper de sena dagarna tycker jag. :)

Jaa vad skönt!! En vecka kvar då! :)

Jag har mina söner de tider som skulle vart där om jag jobbat (är sjukskriven nu). Maken jobbar skift så de kan va allt från 7-15 och 11-17. Fr.om. Nästa vecka ska jag nog ha dem från 8-15, behöver mer avlastning än jag trodde när maken jobbar. Mina barn älskar förskolan och blir rastlösa annars (stackars dem som får leva med en tråkig mamma).
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-01-26 08:26:54 följande:
    Åh vad skönt för dig att den blev beviljad :)

När det gäller dagis så har ju dottern varit hemma sen innan jul nu,då min man varit föräldrarledig. Men han skall börja jobba i februari och då har jag tänkt att dottern skall gå 9-14 ev 9-15 måndag-fredag. Jag är ju sjukskriven,men då jag normalt sett när jag ibland jobbar över 12 timmar och ledig ibland är de svårt med att ha kvar de tiderna för dottern på dagis,så tyckte bästa avlastningen för mig och det bästa för henne är om hon går 5-6 timmar varje dag. Mannen jobbar så han är hemifrån ca 12 timmar så ingen lösning att han lämnar och hämtar. Sen får vi se hur jag klarar att gå fram och tillbaka till dagis med med denna foglossning. Men jag tror att dottern kommer tycks det är roligare på dagis där hon har vännerna att leka med och så än att vara hemma med mamma som inte kan/orkar göra något. Bättre hon har en något fungerande mamma när hon kommer hem. :)

Här så är det annars okej,hade en riktigt dålig dag igår då jag mådde väldigt illa. Känns som illamåendet är tillbaka mer igen,har ju aldrig släppt och kräktes ju för någon vecka sen men jag har kunnat hantera det men jobbigt igår. Sen denna foglossning är hemsk. Tårarna rann flera gånger igår pga denna foglossning. :( Gick in i v 30 igår så "bara" 10 veckor kvar till BF. Sen får vi väl se när bebis är sugen på att titta ut :)

Just nu är jag bara så trött på alla som skall kommentera magen,hela tiden!!! Varit det länge nu men kan ju inte gå någonstans utan att någon skall kommentera den!! Att den är sååå liten och om jag verkligen är så långt gång och om de inte räknat fel och är det säkert att du inte ätit för mycket det senaste och därför är lite rundare än vanligt. Alltså seriöst!! Blir så förbannat trött på att höra det!! Snart kommer jag nog få ett utbrott på nästa människa som säger något om magen,det värsta är typ främlingar i affären eller när man är typ på vårdcentralen,Bvc eller tandläkaren!! Jag undrar hur många som skulle tycks de är okej om jag säger tillbaka att nä magen är pga en bebis men du åt nog för mycket i julas därför din är lite större!! Blä så trött på alla kommentarer,när skall folk fatta!! Har ni haft än att okänds människor lagt handen på eran mage och vill känna eller så än?
    Vad jobbigt för dig! Jag har tack och lov inte haft någon som vill känna på magen eller kommentera så som dem gjort mot dig. Men igår vid hämtning på förskolan så påpekade dem på båda avdelningarna och frågade när de va dags. En frågade tom om de va en eller två. Vadå, är jag så stor? Anser mig bara ha mer rund form på magen än med de andra. Men just nu känner jag bara att de är något jag får ta, dem får väl tro att de är två ;P
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-01-25 23:16:28 följande:
    Skönt att du få lite mer tid för vila! Det behövs verkligen:)

8-15 känns som en bra tid med. Och så skönt att dem trivs bra på förskolan. Vår dotter vill mest vara hemma, men jag vet att hon tycker det är roligt när hon väl är där, så tror de nya tiderna kommer funka bra. Plus att jag kan vila och göra de tråkiga måstena innan hon kommer hem igen:)
    Ja jag är lyckligt lottad med barn som trivs så bra med sina pedagoger!! Nu när maken jobbar kväll så får man dåligt samvete för att dem "bara får vara hemma" efter fsk, även om de också behövs för att lugna ner sig innan läggdags och så.
  • Pauliina

Jag känner sådan smärta i "majsan". Som ett bowlingklot som ligger och tynger på. Haft mensvärk av och till i ett par dagar nu. Kan de va så att bebisen fixerar sig?! Om jag har såhär i V 29, hur blir de då om 3,4,5 V?? Ojoj.

Nystjärna; lider med dig! Har haft oturen att ha problem med foglossning alla graviditeter och man önskar ingen det! Min BM sa att de förmodligen är för att kroppen inte läkt efter förra grav då jag blivit gravid tätt inpå

• Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-01-26 18:13:41 följande:
    Jag hade ju bekymmer med dottern med men så bara ryggen. Nu är det ju allt,ljumskarna,framtill och ner i benen. Höfterna och ryggen. Jag är över rörlig och tydligen därför jag får foglossning lätt,som ett brev på posten. Alla säger att jag skall kämpa på och jag får ju något gått utav det. Jo visst jag får något helt fantastiskt underbart. Men just nu så känns det väldigt tungt. Och tro mig jag kämpar verkligen och gjort i flera veckor!! Jag har haft denna hemska foglossning i minst 10 veckor nu!! Och det blir bara mer och mer och värre och värre för varje dag!! Hur skall jag klara minst 10 veckor till BF!! Dottern kom 10 dagar tidigare. Hoppas denna bebis vill komma lite tidigare med!! Hur skall jag orka och stå ut?! Folk säger du har "bara" 10 veckor kvar,det fixar du och det går fort och lite får man stå ut med. Känns som ett slag i ansiktet när man får höra det och att man bara är otacksam och klagar. Men någon som inte haft detta förstår inte. Jag har ju illamåendet och detta. Så jag har inga lätta graviditeter men jag är tacksam absolut!! Men får tydligen inge lov att klaga eller gnälla om man mår dålig då. Jag älskar annars och vara gravid och magen. Men illamåendet och smärtan hade jag kunnat vara utan. Kan ju inte gå,stå,sitta eller ligga. Funderar på att prata med min bm om detta nästa gång,men vet samtidigt inte vad jag skall säga och framförallt vad hon kan göra,hon kan väl inte göra så mycket åt det tyvärr...Bara hoppas att bebis vill komma lite tidigare och att det släpper snabbt efter förlossningen. Förlåt för gnäll inlägg. Men mår verkligen skit och tårarna rinner och känns bara som det är ni här inne helt förstår mig.
    Tack för att ni finns,lyssnar och förstår <3
    Vi är till för att du ska få gnälla av dig och få stöd! Och visst är de underbart med graviditeter, men vi har ALL rätt att ha ont och påpeka de och tycka de är jobbigt. För vi vill också ha en normal vardag, hjälpa till och känna oss behövda , inte tvärtom.

Foglossning är bland de värsta jag vet, går hellre igenom en förlossning och då är de illa! Vi kämpar på så gott vi kan men inte är de lätt att bära runt på extra vikt, bebis och känns hur kroppen ändras vecka för vecka.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)