Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

snowybaby skrev 2015-11-17 07:37:11 följande:

Åh jag börjar bli nervös. Om ett dygn ligger jag på en brits med gelé på magen och kollar på vår bebis. Jag hoppas allt är bra med bebis och att de finns ett liv där. Håll tummarna för oss imorgon 7.30 för då har vi rul!

Min blogg - www.natalina.se
    Så spännande!! :) Lycka till imorgon och berätta gärna för oss sen hur det gick :)
  • Nystjärna
    snowybaby skrev 2015-11-18 10:14:27 följande:

Rul idag. Allt såg bra ut. Bebis va dock blyg så vi fick inte se kön men de gör inget huvudsaken va att lill*n är frisk. Bf 14 april :)

Åh vad härligt att allt såg bra och fint ut :) Stort Grattis :) Innebär det nya bf datumet att du blev flyttad något jämför med när du trott bf innan RUL? :)
  • Nystjärna
    snowybaby skrev 2015-11-18 15:18:35 följande:
    Ja de känns underbart. Ja vi blev flyttade två dagar så går in i vecka 20 redan imorgon istället för lördag som vi bytte vecka på tidigare :)
    Det förstår jag :) Fick ni några fina bilder ändå fast bebis var lite blyg? Det är ju underbart :) Glad för din skull :)
  • Nystjärna

Hej allihopa. Idag är en dag som jag känner mig helt slut och ont nästan överallt i kroppen. Spenderade hela dagen igår på Ullared. Hann till parkeringen sen var det dags och kräkas. Men men. Hade annars en väldigt rolig dag och hittade massor av roliga saker,men så mycket folk!! Men tog på krafterna. I slutet fick jag vila mycket,fötterna,ryggen,höfterna och huvudet hade så ont sen och magen vart spänd. Så idag har de varit en lugn dag.

Varit på besök hos bm idag. :) Alla värden såg bra ut,så hon sa inget om järntabletter. Magen var fin och livmodern kände hon var fin och bra,rätt storlek. Hjärtat slog fint,mellan 145-155 har jag för mig hon sa. Men ibland även nere på 130-140. Men precis som det skulle. :) <3 Så glad. Pratade om jag kommer orka hela vägen till jag förhoppningsvis får graviditetspenning. Får jag inte de så kommer jag nog bli sjukskrivning. Då jag redan har så problem med ryggen och fogarna kommer mer och mer. Sen även de som gör ont ner i rumpan antagligen är ischias. Har ju foglossningsbälte men tycker de hjälper så där,skaver. Så prata om att jag kanske skulle ha nytt annat typ av bälte och även gå till sjukgymnast. Så bokat tid till en nu. Sen visade hon mig en plast bebis som motsvarar en bebis i vecka 20+0 vilket jag nästan är i. Är ju i vecka 19+ 4 idag. Och kändes så konstigt och overkligt men mysigt också. Pratade också om att jag hade dåligt samvete för att jag inte hinner med och tänka på denna graviditeten och bebisen så. Men bm sa att jag inte skulle ha det,utan att jag känner som många gör när de väntar andra eller 3 barnet osv. Vilket kändes skönt och skönt och prata om. :) Totalt gått upp 3 kg sen inskrivningen vilket är väldigt bra men tanke på min start och att jag fortfarande ibland kräks och mår väldigt illa och behöver lergigan Comp. Så barnmorskan var glad över de. För innebär ändå att jag får i mig en del och får behålla det. :) Nu har jag snart redan gått halvvägs,bara några dagar kvar. Underbart men läskigt samtidigt hur snabbt tiden går :) <3 Hoppas ni alls mår bra och får en trevlig fredag kväll och helg :)

• Nystjärna
    snowybaby skrev 2015-11-20 20:15:23 följande:

Jag måste fråga en fråga till er, i början av graviditeten är ju de flesta bröst ömma, likaså va mina. De gjorde ont när man stötte emot dem och när man typ duschade eller liknande. Men nu de sista kanske 8-10 veckorna så gör de SÅ ont i dem emellanåt. De värker som attan och gör provocerande ont. 

Ska tillägga att innan jag blev gravid hade jag problem med brösten när de va kallt ute så jag fick ont när de blev styva på vintern typ, men denna smärta är så mycket värre. 

Tog upp detta med min BM men hon sa bara att ömheten avtar nu och hade aldrig hört talas om mitt problem.

Till en annan fråga, är ni nöjda med er barnmorska? Jag har redan bytt en gång men nu har jag träffat min nya 1 gång och pratade med henne i telefon idag ang misstänkt urinvägsinfektion som jag hade IGEN (4:e gången sen jag blev gravid, vecka 20 19+1) men jag är inte nöjd nu heller, hon säger fel namn och de är så mycket fokus på vikten att jag blir tokig. Är också lite rädd för förlossningen och skulle vilja ha ett igångsättningsdatum och är rädd att bli nedpratad, vet inte vad jag ska göra heller. För de känns konstigt att byta igen.. 

Fick i alla fall skriva av mig lite, ha en underbar helg fina ni!

Så tråkigt att de känns så med din bm. Är ju så viktigt att de känns bra och man får bra kontakt så man kan känna sig trygg och bekväm. Att man vågar ställa alla intima och känsliga frågor man har eller tankar.

Jag har haft tur. Jag älskar min bm och gjorde de när jag var gravid med min dotter med. Hon förstod min oro och stöttade mig så mycket. Kunde ringa och fråga hur jag mådde och då de inte fanns tider till kurator för de var så många som behövde tid. Så tog hon sig tid och bokade extra besök för mig,så hade tidigt besök varje vecka för att få lyssna på hjärtljuden för att vara lugn. Helt underbar och fantastisk!! Så ingen tvekan om vem jag ville ha denna gången och var så skönt då hon känner till min historia och allt. Träffat min man och min mamma. Vilket är viktigt för mig,min man kan inte följa med lika ofta på besök denna gången och min mamma har hälsoproblem som gör att de finns ärftliga risker för mig nu som gravid. Så skönt att hon vet allt. Men gillar alla bm och sköterskan som jobbar på min MVC mottagning. Alltid trevliga och hjälpsamma när man ringer och pratar med de och så. Så haft tur. Men jag tycker du skall byta igen om det inte känns bra. Strunt samma om de blir 2 byten eller så. De viktigaste är att du mår bra och det känns bra för dig. Du och bebisen är viktigast och har högst prio!! Ni båda skall må bra och du skall känna dig trygg och bekväm! Superviktigt!! Stor Kram till dig!! <3
  • Nystjärna

God morgon fina ni :)

Idag har jag gjort 50% av graviditeten!! :D <3 Vart har tiden tagit vägen? Men känns underbart. Vi längtar och är så nyfikna på vem som ligger där inne i magen och rör sig :) <3

Har börjat få rejält ont i ryggen och fogarna de senaste dagarna. Framförallt på kvällarna har jag haft redigt ont och nästan varit gråtfärdig då jag inte vetat vas jag skall göra åt det. :( Men min älskade dotter har då kommit och gett mamma massa pussar och kramar och då känns allt så mycket bättre. <3 De värker ju så och drar och sliter och så ischias på det. Jaja hoppas få hjälp när jag skall till sjukgymnasten,men är ju ett tag kvar. Idag skall jag klara av att jobba ett långt pass på ca 13 timmar. Får se hur detta går eller hur jag mår ikväll och imorgon. Men blir lite nervös över hur jag skall kunna jobba framtill februari om jag nu får igenom min graviditetspenning då. Vill ju jobba längre senna gången en sist men se hur det blir. Har ju redan varit sjukskriven mycket denna graviditeten. Har ju bara jobbat ca en månad sen jag senast var sjukskriven. Så vill inte behöva bli de nu igen och "ställa till det" igen på jobbet. Men en dag i tag så får vi se hur allt blir.

Ha en bra dag alla och ni som har snö hos er kan väl skicka lite till oss i Göteborgsområdet så vi får lite snö till första advent :)

• Nystjärna
    Pauliina skrev 2015-11-23 05:47:22 följande:

V 19+0 igår och idag vaknade jag med smärta i magen. Har en känsla av att något inte riktigt är som de ska. Efter jobbet blir de BM och hoppas vi lyssnar på hjärtljuden. Eller tror ni de är för tidigt?

Förstår att du blir orolig men allting är säkert bra där inne :) Du kan ju ringa bm innan och prata med henne innan om du vill för att känna dig lugnare. Har du ont nu eller gick det över snabbt? Alla bm tänker ju olika ifrån när de vill lyssna men jag tror inte det är för tidigt. Jag har lyssnat på hjärtljuden ganska tidigt båda mina graviditeter. Var i vecka 14+6 när vi lyssnade första gången med dottern och denna graviditeten så var jag också i vecka 14+6 när vi lyssnade första gången. Då sa bm att det var tidigt och precis gränsen för att hon skulle lyssna. Men hon vet hur mycket det lugnar mig,hon kan ju min historia så. Så om du ber henne kan hon säkert lyssna. :) Hoppas allt går bra och att är okej. Lycka till och stor kram <3
  • Nystjärna

Börjar bli så sjukt trött och less på alla människor som kommenterar ens mage. Folk ser inte att jag är gravid och när man säger det,så får man tillbaka med va,är du men då är du inte så långt gången. När man då svarar att man gått halva tiden och skall ha i april. Då får man den mest genomtänka kommentaren av dem alla, " Är du säker på att du verkligen är så långt gången,att det verkligen är i april du skall ha?" Du är ju sååå liten,det syns ju absolut ingenting på dig" Alltså seriöst!! Vet inte om jag skall skratta,gråta eller bli arg!! Men känns ganska sjukt att någon annan ifrågasätter om jag är säker på att jag är gravid,om jag är säker på hur långt gången jag är och om jag är säker på när jag skall födda mitt eget barn?! Hallå!! Som att någon annan vet mer hur långt gången jag är utifrån hur stor min mage är!! Vad tror folk?! Och vad ger folk rätten att kommentera? Har man liten mage får man höra de och bli ifrågasatt. Har man stor mage så blir man ifrågasatt och får höra att har du inte gått längre,du skall väl ha snart,är du säker på att det bara är en där inne. Varför kan folk inte bara säga men åh vad roligt,grattis!! Och måste man kommentera kvinnas utseende så kan man väl bara säga vad fin du är. Man behöver inte lägga sig i allt!! Blir så sjukt frustrerad!! Enligt mig är alla gravidmagar fina stora som små,för det är helt fantastiskt att ett barn kan växa där inne,ett litet mirakel. Så kan man inte bars glädjas med de blivande föräldrarna i det. Suck!! Förlåt för långt inlägg men blir så irriterad på alla dessa kommentarer man får höra. Vare sig det är ifrån närstående,bekanta eller bara folk man möter ute. Så jag vill iallafall säga vad ni än får för kommentarer om er mage eller så. Var stolta för ni är alla så fina :)

Detta är en bild på min mage igår vecka 21 ( 20+0) och jag är väldigt stolt och glad över den :) <3 Även om bristningarna redan börjar komma,eller de gamla dyker upp igen så är jag stolt. För det är ifrån när min barn legat i min mage,de är de bästa jag vet,så försöker bara se det med kärlek och tänka på mina barn när jag ser dem :)

Ja jag hoppas ni alls får en fin dag. Tur man har er och kan skriva av sig alla tankar,känslor och frustration mm :)
    Kram på er

• Nystjärna
    Pauliina skrev 2015-11-24 11:04:54 följande:

Jag är så lycklig. Rul gick bra och hon är nog den noggrannaste jag haft. Och de blir en tjej! :) vill inte vara sån men Gud vad lycklig jag är!!

Åh vad härligt att allt såg bra ut och att du är så glad och lycklig!! :) Stort Grattis till dig <3 :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)