Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

CissiJissi skrev 2015-11-10 23:22:12 följande:

Bilden visar en ganska typisk gravidbulle och ändå fick jag höra - "åh det syns inte på dig heller ännu!!". Hon sa det som att hon sa en fin sak till mig, men hallå, om inte det här är en gravidmage VAD ÄR DET DÅ??:P

Nu är den så stor så alla ser, så nu får jag inte höra det, men jag är ändå inte nöjd för igår fick jag: "nu börjar det synas på dig ser jag". Jag önskar att jag inte brydde mig, men det störde mig, vadå BÖRJAR synas?:p jag som känner min kropp kan säga att det BÖRJADE synas vecka 7!:p men såhär är det, alla har rätt att kommentera en kvinnas mage om det ligger någon däri ;)

Superfin mage :) Här är det ingen som säger något om min mage :( Ingen som verkar se att jag är gravid eller så är det osäkra på om jag är det eller gått upp så det inte vågar säga något om magen. Jag vet inte tycker det är så tydligt och att magen syns men kanske bara är jag. Fick alltid höra hur liten jag var med dottern och om jag VERKLIGEN var gravid och om jag var SÄKER på att de var en bebis där inne. Hallå?! Klart jag vet och detta var efter RUL och jag kunde visa bilder men ändå dessa frågor. Var väldigt jobbigt att höra och gjorde mig väldigt ledsen. Framförallt eftersom jag var så orolig efter min 2 missfall. Så hoppades på att magen skulle komma snabbare och större så jag slapp höra sånt denna gången. Och visst magen kom snabbare och lite större men verkar inte göra någon skillnad alls... :( Är nog bara löjlig som blir ledsen och så över det. Men när man är gravid så vill man ju att andra skall se det,iallafall är jag sån. Jag är så stolt över att vara gravid och magen. Så kämpigt när ingen märker och man blir ifrågasatt och få hör att ja men det är ju så tidigt än. Standard kommentaren jag får höra...
  • Nystjärna
    CissiJissi skrev 2015-11-11 13:12:27 följande:
    Jag känner också att det är jobbigt med sånt!!! Minst halva graviditeten är det osynligt för andra att man är gravid och man vill ju att alla ska se det för man är ju GRAVID! Men fyyyy vad hemskt att kommentera att man inte tror det är en bebis där inne typ, så jobbigt!! Hur tänker folk? Jag har aldrig själv kommenterat sånt till gravida så jag ver verkligen inte hur folk kan tänka så kort?:p
    Skönt att man inte är ensam om att känna såhär. Tänkte att de kanske bara var jag som överreagerade. Exakt så känner jag med!! Ja den kommentaren var hemsk och jag grät mycket över den,framförallt innan RUL men även efter. Eftersom jag hade haft 2 missfall i rad innan jag blev gravid med dottern så var jag ett nervvrak och så sjukligt orolig som min bm på MVC sa. Sa de till mig efteråt att visst man kan vara orolig som gravid men inte så som jag var. Väldigt onödig kommentar eftersom folk visst att jag hade haft missfall och hur orolig jag var. Jadu,en del människor tänker inte eller så är de kortslutning i hjärnan tillfälligt hos dem. Ne aldrig sagt något sådan. Skulle aldrig falla mig in. Tycker att folk som är gravid är otroligt fina,tycker alls magar är fina. :) så hur för mig är de obegripligt hur man kan säga så. En gravid person är ju ofta känslig och ofta känner man ju inte till bakgrunds historien om de varit en jobbig tid innan man blev gravid eller så. Så man skall vara försiktig med sina kommentarer anser jag.
  • Nystjärna
    Syoss skrev 2015-11-12 13:57:57 följande:

Vi kanske kan samla alla gratis-boxar och sånt i ett inlägg? Så finns det lättillgänglig för alla så man kan fylla på allt eftersom.

Tycker jag låter som en superbra idé :)
  • Nystjärna

Här är en till som haft sammandragningar ibland. Men var ett tag sen nu som jag kände de. Magen blev ju väldigt hård men gjorde inte ont. Fick det när jag stressade eller gick fort annars så har jag inte märkt av det.

Dock jobbig dag idag,så trött och fick inte behålla min frukost imorse :( men men. Ringt vårdcentralen så de kunde fixa nytt recept till mig på lergigan Comp till på måndag. Hoppas inte de skall vara några bekymmer. Men jobbigt att känna sig så trött och illamående idag. :( Provade med vanlig lergigan imorse men verkar inte fungerat jättebra tyvärr... Hoppas ni andra har en bättre dag

• Nystjärna

Är det någon mer än jag som upplever det känns väldigt overkligt att det ligger en bebis i magen? Satt och titta på bilderna ifrån vårt RUL och tänkte det är faktiskt en bebis,en bebis i min mage,en bebis som är våran. Kändes så overkligt men samtidigt så fantastiskt och underbart!! <3 Men känslan var lite överväldigande. Känns inte som jag hunnit med denna graviditeten och landat i att vi skall ha en bebis till,fast vi sätt den och jag känner den och magen växer. <3 Var först för några veckor sen ju som jag insåg eller insåg är kanske fel ord men verklig förstod att jag är gravid. Tror inte jag är med mentalt än. Tror de kan bero på att min mående tog så mycket tid i början ifrån mig,att jag inte kunde njuta eller riktigt tänka på något annat än illamåendet och sjukskrivning. Sen nu när jag börjat jobba igen,så har de varit så mycket med jobbet och nys kollegor. Så hänger inte med. Trots att jag köpt en del saker till bebisen och en syskonvagn. Är det bara jag som är konstig och känner så här,eller upplever de så här? Missförstå mig inte alls,jag är superglad och lycklig och längtar så mycket efter bebisen!! Känns bara läskigt att tiden går så fort och jag inte hinner med alls!! Så här var och kändes de inte med min dotter men tror de var de var första graviditeten då,även om jag mådde dåligt så hade jag bara mig själv och tänka på,mannen kan ju ta hand om sig själv liksom :p Men denna gången måste jag ta hand om vår dotter med. Med dottern räknade jag varje dag och kollade appen flera gånger om dagen haha :p Denna gången glömmer jag ibland av de och vilken vecka jag är i. Blir nästan lite rädd eller nervös för att jag tycker de är läskigt om att känna denna stress,små panik över att tiden går så fort och jag inte hänger med. Känns som jag är ensam om att känna såhär,vilket skrämmer mig ännu mer. Men någon annan som känner såhär?

Igår kväll efter jobbet och jag låg i sängen så buffade och tror faktiskt bebis sparkade,för fick en hel del ordentliga buffar som kändes utan på och som jag blev chockad av,att de var så starka och de höll på ganska länge. Vilket var så mysigt. :) <3 Även imorse kände jag bebisen mycket,kändes helt underbart och som jag behövde det. Kändes väldigt lugnande :) Så hoppas på att dagarna framöver kommer vara så här nu,mycket sparkar och buffar och att de kommer vara så pass starka och tydliga. De små är också mysiga,men skönt och känna starkt och tydligt med :) <3

Förlåt för långt inlägg,men behövde nog mest få skriva av mig lite :) Hoppas ni alla har en bra dag :) Kram

• Nystjärna
    Pauliina skrev 2015-11-15 15:14:41 följande:
    Jag har inte fattat än, och de är appen som påminner mig varje vecka att jag är gravid. Förutom min värk i ischias så tror jag inte riktigt att jag är gravid. Inne i V 18+0 idag men inga sparkar än what so Ever. 8 dagar till Rul 2. Så jag känner så väl igen vad du menar! Vart tar tiden vägen?

Har fått ett längre vikariat på förskolan där jag är, till sista januari. Efter de är de 8-10 veckor kvar, så jag känner att jag inte riktigt kommer hinna med att "vara med" denna graviditet. För mig är denna graviditet helt overklig, trodde inte de skulle bli en tredje och inget har jag köpt. Försöker sälja iväg min syskonvagn jag.
    Skönt att man inte är ensam om att känna så. Blev nästan rädd för mig själv när jag kände så imorse. Dagarna går ju bara!! Imorgon är det en vecka sen vi gjorde vårat RUL och imorgon går jag in i vecka 20!! ( 19+0) Känns helt galet. Usch för att ha värk. Den har jag ju men har ju ont i ryggen ibland ändå pga jobbet mm. Mest magen och sparkarna som gör sig påmind för mig och appen när jag väl går in och tittar på de. Vet du om du har moderkakan fram eller bak? Sparkarna kommer nog vilken dag som helst :) jag njuter av att sparkarna kom tidigare denna gången,ändå kan jag inte förstå riktigt att jag är gravid på riktigt. Precis vart tog tiden vägen?! Snart jul ju,tänk näst jul kommer vi sitta med små bebisar som är ca 8-9 månader!!

Grattis till vikariatet :) Bara du inte sliter ut dig utan ändå orkar. Förstår hur du menar,jag hoppas de faller in lite mer kommande veckorna iallafall. Kändes som jag levde i en bubbla efter RUL i måndags och sen på tisdag när jag vaknade kändes de som jag hade drömt alltihop. Märkligt. Jag har inte handlat så mycket men lite,men allt är ju undan gömt i garderober :p hur gammal är dina barn? Minns dåligt.
  • Nystjärna

Vad skönt att de är fler som känner och tänker som jag. Kände mig så ensam i de tankarna.

När det gäller de där med illamåendet så förstår jag och håller med så mycket!! Det har tagit mycket tid och glädje ifrån graviditeten. Mer än förra kan jag känna. För fick mycket bättre tabletter då ifrån vecka 12. Nu får jag klara mig med lergigan Comp och försöka små äta. Men behöver fortfarande tabletterna. Så hoppas så att de inte är några problem utan läkaren förnyar mitt recept idag. Mår så illa utan och utslagen,kräks ju också fortfarande ibland. Men det är okej och kunnat börja njuta lite mer och mer. Bara de inte tar bort mina tabletter än :)

Ja idag går jag in i vecka 20 ( 19+0) hurra!! :) <3 Kommer en magbild senare ikväll :)

• Nystjärna

Vi har väl tänkt ungefär så som vi gjorde med dottern tror jag. Vi vill absolut tidigast att bebis skall börja på dagis när den är 1,5 år om det är möjligt. Dottern var 20 månader när hon började. Med dottern var jag hemma i 1,5 år men jobbade då lite under tiden. Ca 5 timmar i veckan och en helg i månaden. Sen var mannen pappaledig vid båda jularna,vi pusslade ihop de med både semester och föräldrardagar så han kunde vara hemma längre. Sen var han hemma då ifrån januari när hon var 1,5 tills hon började på dagis 2 månader senare. Nu tänker vi nog eller jag kanske mest,har inte pratat så mycket om det än. Min man är inte lika mycket planeringsmänniska som jag :p men jag tänker att jag skall vara hemma första året men kanske börja jobba lite helg efter 6 månader,att vi pusslar lite vid nästa jul så vi båda kan vara hemma då och mysa med barnen. Sen tänker jag att han skall vara hemma sista 6 månaderna om det går,beror på hans jobb. Så får se lite och ta de som det kommer och se lite längre fram. Har ju tänkt söka graviditetspenning då jag jobbar inom vården men en del tunga förflyttningar och moment och jobbiga arbetsställningar,sist gick de igenom och hoppas de denna gången med. Har ju redan sjukt ont i ryggen och fogarna. Men hoppas jag kan stå ut och fortsätta jobba ett tag. Måste skärpa mig med mitt foglossningsbälte bara men tycker de skaver och gör så ont efter en stund så vill inte alltid ha de pga de.

• Nystjärna

Magen idag i vecka 20 ( 19+0) <3
    Tycker magen ser så konstig ut,konstig form. Ena stunden tycker jag att den är större än förra veckan och i nästa stund kändes den större förra veckan. Men förra veckan var den mer rund. Nu känns de som den putar ut mer och därför är större och har den andra form nu. Jag vet inte,analyserar alldeles för mycket :p hur ser era magar ut just nu? :)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)