Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

Malin 845 skrev 2015-08-22 10:11:05 följande:
    Jaha :/. Bara att fortsätta testa nu då :). Tempen är ganska svajig, och låg. Hoppades på att den var, då jag aldrig fått så starkt på stickan innan :/.
    Förstår det. :-/

Men som sagt, tempen ljuger inte. Du kommer märka en märkbar ökning efter att ägget släppt!
  • Symetrical
    LillaEochP skrev 2015-08-23 09:46:40 följande:

Jag kunde inte hålla mig tills jag dukat fram frukost utan flög på min sambo i sängen och gav han detta! Våran första lilla bebis<3

Tänk att jag hade det på känn så jag övertalade P att vi skulle slå till på ny bil i fredags, lycka!!!

phpmWdQJ425783.jpgphpYsktjX06926.jpg

Åh, stort grattis till er båda två!
  • Symetrical
    Sessie skrev 2015-08-29 08:43:17 följande:
    Ja men svårt att avgöra , tyvärr.
    Svagt streck men ändå svårt . Får försöka hålla mig till måndag ialf ...
    Kan du inte lägga upp bild som vi kan analysera sönder? :-P

/analysabstinens
  • Symetrical
    Sessie skrev 2015-08-29 19:41:34 följande:
    Absolut :) phpRB8frw37215.jpg
    Jag ser en svag skugga. När skall du testa nästa gång?
  • Symetrical
    Sessie skrev 2015-08-29 23:24:48 följande:
    Om jag man hålla mig några dagar vore väl det bästa.. Så måndag eller tisdag..
    Bra jobbat, om du lyckas med det!

När är bim?
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-09-02 18:15:56 följande:

Min grav slutade tyvärr med tre besök på gynakuten och ett missfall i vecka 6 :(

MF här med, så vi kan vara bittra ihop.
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-09-03 08:38:04 följande:
    Nej inte du också!!! Vad många vi är! :(

Åh beklagar. Vilken v?
    Fick det bekräftat igår i v 8+1, men det hade avstannat nån vecka innan. Du vet under den där klassiska kritiska perioden när hjärtat skall börja slå. Började blöda lite redan i tisdags, så vart inte direkt överraskad när jag gick det bekräftat av gyn. Fick tabletter för att skynda på det hela och det gjorde susen, för idag var tempen redan nere på det normala igen och jag blöder bara lite. Hoppas att går ur våra kroppen asap, babe, så att vi kan försöka snart igen. Fick ett jättetidigt MF förra cykeln också (v 4+2) och vart ju gravid direkt därpå, så nog verkar det stämma att man är mer fertil efter ett MF.

Har klickat hem både grav och äl-tester för att kunna bekräfta när hcg försvinner.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-09-03 14:58:58 följande:
    Beklagar vännen, inte alls kul med ett MF till :(. Tyvärr hade jag en känsla av det, då jag inte sett dig i trådarna.. Bara att fortsätta försöka vännen! <3 stor bamsekram till dig! <3
    Tack, raring!

Hur går det själv då? Någon äl än?
  • Symetrical

Tack alla ni omtänksamma fina människor!

Pragmatisk som jag är är jag glad att det hände nu i alla fall, istället för senare. Som Happylife skriver så är det bara att hoppa på tåget igen.

• Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-09-04 07:03:20 följande:
    Nja sådär, ingen äl :(. Dag 42 idag :(. Ger upp med mina äl tester, ger bara stress och oro..

Skrev ett meddelande till dig med!
    Segt!

Vet som sagt precis hur det känns. Kanske bättre att bara försöka ha sex åtminstone var tredje dag och så tempa vidare. Då vet du i alla fall när äl skett. Ett tips är annars att testa rosenrot eller munkpeppar för att kicka igång äggtillväxten. Rosenrot gjorde ingen skillnad för mig, men har nu beställt hem munkpeppar. Värt ett försök för att få lite mer balans i cykeln.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-09-04 10:09:16 följande:
    Ja är så jobbigt. Bm sa det att kroppen behöver tid när man slutat med ett preventivmedel för att återhämta sig.. Men nu har det gått 6 månader! Visserligen har vi bara försökt i ca 3 månader nu men ändå :(. Tempar på och den svajar som vanligt. Enligt vissa appar har jag äl imorgon, men då borde ju tempen vara högre? Jag har även illaluktande flytningar (sorry för infon), men inga äggviteflytningar. Ska beställa hem rosenrot då :) ska det göra äl starkare?

Syns vi i bim september tråden? :*
    Precis! Skall både kunna kickstarta äl och göra den starkare. Hoppas på att munkpepparn funkar för mig.

Ja, jag kikar in där ibland, men håller mig ganska passiv eftersom jag inte alls vet när äl kommer komma igång igen efter MF. Känns bara stressande att försöka förutspå äl då.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-09-08 18:40:56 följande:
    Hej igen vännen!

Har nu fått hem rosenroten. Ska man börja ta dem på en gång? Eller ska jag börja ta dem när mensen kommer nästa gång? Ska jag ta dem varje dag? Många frågor, hihi!

Kram!
    Bara att köra, skulle jag säga! Knapra på och fortsatt testa!

Jag fick svagt gravtest idag, så hoppas på blankt inom en vecka, så att äl förhoppningsvis kan komma igång sen!
  • Symetrical
    babytjejen skrev 2015-09-08 21:35:23 följande:
    Har för mig att man bara ska äta rosenrot mellan mensen o äl...
    Precis så är det, men eftersom Malin inte fått äl än är det bara att tuta och köra fram tills bekräftat nedsläpp!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-09-09 11:19:48 följande:
    Men när jag sett på NC att äl har varit så ska jag inte ta dem? Mellan äl och mens? :)
    Men har tempen gått upp? Annars har du inte haft äl. Är du osäkert så avvakta till mensen kommer och börja då.
  • Symetrical
    Pluttan skrev 2015-09-09 11:50:41 följande:

Symetrical och happylife: Så trist :( Beklagar verkligen.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
    Tack! <3
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-09-10 08:27:36 följande:
    Nej den svajar fortfarande. Nu är jag dock lite förkyld så då kan jag nog inte lita på tempen :P.
    Sant, men jag lovar att det syns på tempen ifall äl skett, så jag hade börjat köra rosenrot om jag vore dig. Vilken cd är du på nu?

Själv skall jag till gyn nu om en timme för att kolla om allt kommit ut från missfallet. Håll tummarna för mig att jag slipper skrapas!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-09-11 08:12:26 följande:
    Ja jag har tagit rosenroten ett par dagar nu :). Är på cd 49..

Hur gick det vännen? <3
    Det gick hur bra som helst! Allt var ute, så kroppen hade tagit hand om det själv.

Känns bra att kunna blicka framåt nu! Blir väl äl om en 4-5 veckor tidigast.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti