Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i augusti

Anonym (Funderam..) skrev 2015-08-13 20:12:45 följande:
    Häftigt! Ska man räkna denna blödning som mens då? :)
    Ja, det kan du göra, men var även beredd på att äl kan ske lite senare nästa cykel, beroende på hur fort allt kommer ut.

Brukar du köra med äl-test, eller? För isf märker du ju det på dem.
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-08-13 21:06:51 följande:

BIM imorgon och jag tror mer och mer att det inte blir något denna gång heller. Inga ömma bröst som jag hade med förra graviditeten, det var mitt enda symptom så det har jag en del tillit till.

Ni som väntar syskon, eller fått mer än 1 barn, hade ni olika symptom vid dom olika graviditeterna?

//Deppig kärring som försöker greppa efter halmstrån ;)

Helt olika för mig i alla fall!

Förra gången hade jag galet svullna och ömma bröst, men kände inte så mycket annat alla, förutom någon sorts euforisk känsla i kroppen. Den känslan hade jag även den här gången, men inga svullna eller ömma bröst alls i princip (förutom känsliga bröstvårtor), däremot var molvärk och illamående med påtagligt nu.

Håller tummarna för dig!
  • Symetrical
    Anonym (Blomman) skrev 2015-08-13 21:48:52 följande:

GRATTIS till ännu fler som plussat! smile1.gif )

Jag behöver rådfråga er om en sak. Jag är på BIM-3 idag, runt den 16-17 augusti kan mensen dyka upp (om den kommer). Under denna månad har vi kört med äl-stickor, bara för att testa hur det är. Jag såg en klar stegring den 29/7 och 30/7 så jag räknar med att jag haft äl den 31/7 ungefär. Idag (vet inte ens varför jag gjorde det), tog jag ett äl-test och det visade starkt positivt. Teststrecket var klart starkare än kontrollstrecket (inte ens inför äl var det så starkt). Se själva på bild hur mina äl-tester sett ut under månaden, den från idag är längst ner. Men visst är det så att äl-test kan bli positivt precis innan mens? Är det någon här som haft det så? I o m att jag aldrig testat med äl-stickor, så vet jag inte riktigt hur min kropp beter sig (om det visar utslag innan mens alltså). Förutom lite molvärk, som jag brukar ha innan mens, har jag inga andra symptom alls. Så det kan lika gärna vara mensen som är på g.

Jag vill gärna (om jag har tålamod smile1.gif ) ta ett graviditetstest först på BIM om inte mensen kommit då. 

Jag tror också absolut att du hade äl 31/7.

Då är du med andra ord på äl +14 idag. Brukar du ha 16-17 dagars lutealfas? Annars borde du ju vara på bim typ idag.

Håller tummarna att det inte är mensen som är på g. Jag har aldrig fått pos äl-test innan mens, däremot nu när jag vart gravid!

Galet hur du kan låta bli att ta ett gravtest, tycker jag! :-P

Här ser du min stegring från äl +7 till äl +13.
  • Symetrical
    Anonym (Funderam..) skrev 2015-08-14 08:38:47 följande:
    Nej, inga äl-tester här. Men jag brukar ha extremt tydliga äl-tecken då.det märks nog ändå.. :)
    Men dåså!
  • Symetrical
    Anonym (Blomman) skrev 2015-08-14 10:36:34 följande:
    Ja, jag tror att jag brukar ha ca 16-17 dagars lutealfas faktiskt. Min cykel är på 30-31 dagar alltid så därför borde det vara så (jag har inte följt det där så noga förut innan vi började försöka på bebis nr 2 smile1.gif ). 

Det kliar så klart i händerna att ta ett test. Men samtidigt är jag lite rädd för att bli besviken. Så om jag orkar ska jag nog avvakta till BIM, det är ju bara ett par dagar dit. ;) Men jag vill såååå gärna att det ska vara positivt!! I vår kompisgäng är det 4 (!!) st som är gravida nu och jag vill gärna ansluta mig till dem. smile1.gif )
    Åh, så spännande! Håller tummarna blå för dig! När blir det test då? På söndag, eller?
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-14 10:39:30 följande:

Känns som att äl testerna inte blir starkare! phpY2BEPr42099.jpg

Kämpa på! Vet hur irriterande det är, men helt plötsligt stegras det! Vilken cd är du på nu?
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-08-14 15:24:46 följande:
    Är på cd 21 :( <3
    Sätt mig som måttstock - äl på cd 41, så kanske det inte känns så farligt!?

Kämpa på raring!
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2015-08-14 19:15:20 följande:
    Hehe nu fick ju till och med jag lite hopp... Är inne på cd 33 idag och väntar på äl :(
    Tålamod är en äggletares bästa vän. Cd 44 cykeln dessförinnan och då tog det sig också (men slutade i tidigt MF), så nog finns det hopp!
  • Symetrical
    Anonym (Blomman) skrev 2015-08-15 06:55:22 följande:

Kunde ändå inte hålla händerna i styr till imorgon (BIM) och se vad jag fick! smile1.gif )

Så nu vet jag i alla fall att "teori" om att positiv äl-test innan BIM kan även betyda graviditet, stämde i alla fall på mig! :D (fick ett jättepositivt test den 13/8)

Preliminärt BF-datum är den 21 april så jag ska leta upp ett "April bebis-2016" tråd och ansluta mig där.

Är överlycklig nu och kan knappt förstå att det är sant!! 

Jag visste det, babe! Kände det verkligen på mig!

Stort grattis och hjärtligt välkommen till oss i bf april 2016-tråden!
  • Symetrical
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-15 07:07:47 följande:

Jag kan inte fatta!!!

Tack för allt stöd!
    Hoppas ni andra får era plus snart!

Jag går vidare till en bfgrupp

phpB8BkQH36532.jpg

Grattis igen, raring! Och välkommen till bf-tråden.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti