• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • mli06
    Sajocawa skrev 2015-08-24 16:57:01 följande:
    Jobbigt läge.. men det låter ju onekligen bra att mensen inte kommit i alla fall. Vad använder du för test, du kanske bara har lite lågt med hormoner, om du tar ett testa-tidigt-test kanske det ger utslag? Eller så kommer det så småningom.. men frustrerande att inte veta och kunna göra annat än att vänta :( 
    På BIM +2 testade jag med Clearblue digital och på BIM +5 använde jag Aptoteket Hjärtats egna. På BIM dagen så kom det lite rosa flytningar som bara syntes på toalettpapperet, men det varade bara två dagar den var det som bortblåst. Har haft lite spänningar i magen, men nu är det också borta. Mycket konstigt. Bara att fortsätta vänta.
  • Fian88
    mli06 skrev 2015-08-24 16:25:55 följande:

BIM +6 idag och mensen lyser med sin frånvaro. Brukar ha regelbunden mens så där här är så konstigt. Gjorde gravtest på BIM +2 och BIM +5 men båda var negativa. Blir knäpp snart!

Du kanske inte hade äl denna månaden? Helt normalt att kroppen hoppar över en eller två per år. Och då brukar mensen bli sen. Håller tummarna att du får plus och att det inte beror på utebliven äl!!
  • Kvinna84a

BIM imorn, inga symptom på varken mens eller graviditet så lite spännande är det ju. Tänkte kanske vänta med att testa till fredag. Mensen brukar ju komma på BIM eller + - nån dag. Hoppas det är vår tur denna månad.

Grattis till er som plussat förresten :)

• mariatheresia

Tror min mens kommer igång under natten har haft känningar hela dagen. Då vet jag att kroppen funkar efter spiral uttaget iaf. Hoppar väl in i sep gruppen. Lycka till ni andra

• Anonym (Tjejen)
    babytjejen skrev 2015-08-24 17:23:05 följande:

Ni som tempar, när sjunker tempen pm man inte är gravid, hur tidigt innan bim sjunker den...o håller den i sig om man är gravid el stiger den?

I mitt fall höll sig tempen uppe ändå till dag 2 när mensen startade- den sjönk drastiskt ner på sista dag från 36.84 till 36.23 och dagen efter var den på 36.14 vilket välte misstankar och jag tog ÄL test som visade sig positiv! Så kan det vara.. Om jag hade inte tempat så skulle jag inte ta reda på så tidig ÄL
  • SamsonS

Hallå hallå!

Inte varit så aktiv sista veckan. Vi gifte oss i lördags så har haft lite annat att pyssla med :)

Testade neg i torsdags, på BIM +2, började därför äta primolut nor för att slippa mensen på bröllopet. Tig sista tabletten i lördags morse, vilket innebär att mensen måste komma senast imorgon. Har dock fortfarande kvar samma symtom som innan, molvärk och illamående, tycker även det sticker lite i brösten då och då. Med dottern plussade jag i V8 (hon var inte planerad) så jag är osäker på när jag egentligen började känna symtom då. Har beställt fler tester så kommer inte mensen imorgon så får jag väl testa igen :)

• Sajocawa

Som sagt testade jag svagt positivt redan i förgår... Ville inte riktigt tro på det för det var sååå svagt, men strecket var lite starkare på testet jag tog igår... Kändes ändå fel att lita på det svaga strecket trots att jag vet att ett plus är ett plus oavsett om det är svagt eller starkt, så idag gjorde ett digitalt test. Och jag kan inte fatta att det är sant, jag trodde inte att vi skulle lyckas på första försöket! Jag är så lycklig! Jag ska bli tvåbarnsmamma! <3

• Sessie

Nu närmar det sig bim! Äntligen! I dag vaknade jag tidigt som vanligt å jävligt kissnödig ! Men sen kom det bara några droppar. Strax efter ett jävla illamående !
    Kaffet smakar inte alls gott! Hoppas!

• Sessie
    Sajocawa skrev 2015-08-25 05:57:18 följande:

Som sagt testade jag svagt positivt redan i förgår... Ville inte riktigt tro på det för det var sååå svagt, men strecket var lite starkare på testet jag tog igår... Kändes ändå fel att lita på det svaga strecket trots att jag vet att ett plus är ett plus oavsett om det är svagt eller starkt, så idag gjorde ett digitalt test. Och jag kan inte fatta att det är sant, jag trodde inte att vi skulle lyckas på första försöket! Jag är så lycklig! Jag ska bli tvåbarnsmamma! <3 phpu0S5hu66997.jpg

Grattis ????
  • Sessie
    Sessie skrev 2015-08-25 06:00:13 följande:
    Grattis ????
    Gjorde glad smiley å så blev det frågetecken ... Men glad gubbe ska det va ialf :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti