• Fian88

Vi med BIM i augusti

halo83 skrev 2015-07-27 06:08:44 följande:

Hoppar in här från juli tråden, fick min mens precis. Får se om vi orkar oss på ett 15:e försök.

Funderar på progestoronkränm, nån som testat det?

Välkommen! Känner igen dig från juni-tråden. Tråkigt att det inte tagit sig . Är själv på 13e försöket (tog 1,5 månads paus från allt) så vet hur det känns. Får verkligen hoppas att Augusti är vår månad
  • Fian88
    Vadvetjaaaaag skrev 2015-07-28 08:35:01 följande:

Tyvärr är jag tillbaka igen då det slutade i MF :( tredje gången gilt nu kanske ?

Usch! Beklagar . Hoppas nästa vill stanna! Kram
  • Fian88
    Interiorista skrev 2015-07-28 21:46:13 följande:

Kan man plussa på äl+7?

Min första graviditet plussade jag någon dag innan bim tror jag. I början av den graviditeten hade jag enorma sömnsvårigheter, jag låg och vände och vred mig, och sov ungefär 2-3 timmar per natt. Jag var helt enkelt inte trött. (Men det ändrade nog, ibland kunde jag sova hur mycket som helst utan att känna mig pigg).

I andra graviditeten hade jag ingen koll på varken äl eller mens, men trodde att jag var i vecka 6 när jag plussade. Men med ultraljud konstaterades att jag plussat redan i vecka 3+ något, alltså bara en vecka efter äl.

Jag har i två dagar haft stora problem med sömnen, och behövt kissa oftare. Samt sprängande huvudvärk ikväll. Jag är inte det minsta trött, trots ca 3 timmar sömn inatt, och har på känn att jag inte kommer att sova inatt heller. Kan jag testa redan imorgon, på äl+7?
    Ååh, jag som inte skulle överanalysera alls, men jag känner mig gravid! Är det ens möjligt? (Båda barnen blev till på första försöket, så borde inte ha problem med att bli gravid)

Ägget kan ju fästa så snabbt som på 3 dagar så visst kan man plussa på äl+7, även om det är ovanligt. Håller tummarna
  • Fian88
    kastrullen skrev 2015-07-29 10:31:00 följande:

Fick mens idag så nu är vi på försök 9, med BIM 24/8. Någon fler än jag som försökt ett bra tag med första barnet?

Inte första barnet men försökt i över ett år!
  • Fian88

Antagligen på äl+5 idag. Inga känningar mer än ömma bröstvårtor. Kan inte komma ihåg att jag brukar ha det mellan äl och bim. Är väldigt, väldigt trött också. Men det kan nog lika gärna bero på att vi har semester och börjat varva ner . Tyvärr säger magkänslan att det inte blivit något, men så har man ju också blivit väldigt pessimistisk efter sååå många misslyckade försök!

• Fian88
    Symetrical skrev 2015-07-29 09:33:03 följande:

Äl +8 då (= galet tidig bim)
    Ingen mens eller spottings än och fortfarande stabilt hög temp.
    Eventuellt ett spökstreck på testet imorse och det är det test jag tagit där jag sett tydligast skugga med blotta ögat. (Vägrar försöka trixa fram ett streck numera efter alla framredigerade plus tidigare!)
    Får se hur detta artar sig! :-P phpUJgPJP93953.jpg

Spännande! Håller tummarna stenhårt!
  • Fian88
    Solskenihjärtat skrev 2015-07-29 12:36:58 följande:

Hej!

Ny på familjeliv, och vill gärna hoppa in i den här tråden :)

Är på andra försöket med första barnet, blev gravid på första försöket förra månaden, men detta slutade tyvärr i ett missfall i vecka 5+3 :(

Hoppas nu på bättre tur den här månaden, bim 11 augusti! :)

Beklagar missfallet! Hoppas det tar sig fort igen
  • Fian88
    Borghild skrev 2015-07-29 12:41:26 följande:

Hej!

Jag har inte egentligen försökt bli gravid men när jag såg att månadens äl sammanföll med vår bröllopsnatt så tyckte vi att det vore kul att prova. Vi har därför kört oskyddat denna månaden jag har bim den 10 augusti. Så vi får se om det går ????

Lycka till allesammans!

Tänk vilken historia det skulle bli, att ni blev gravida på bröllopsnatten . Håller tummarna och grattis till giftermålet
  • Fian88
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-29 16:14:40 följande:

Hej tjejer!

Gjorde precis ett nytt grav test som visades neg.

Så det förra var förmodligen bara ett spök streck.

Dock gör fortfarande äl testet utslag så här 5 dagar innan bim,strecken är inte exakt lika starka så det är inte direkt positivt men ger fortfarande utslag. Jag fattar noll har läst att äl test kan visas så precis innan mens stämmer det ?

Vissa får ju utslag hela cykeln, vissa ganska starkt till och med. Äl-test ger ju inte bara utslag för äl utan även graviditet och mens. Har du nån bild på hur testet ser ut?
  • Fian88
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-29 18:45:01 följande:
    phpCzecmN55070.jpg

Om inte bilden kommer in så är det för att jag är inne via telefonen. Testet är inte positivt men ger ändå utslag tror dock inte jag är gravid har typ inga symtom mer än menssmärtor som kommer och går . Kanske är jag en av dom som får utslag i hela cykeln.
    Du är nog det för det är ju inte jättestarkt.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti