Förtjänar jag att bli lämnad?
Hej!
Första gången jag skriver härinne. Nu är situationen som sådan att jag är i en relation med en kille som är helt underbar. Vi båda har missbruk bakom oss men inget vi pysslat med ihop och vi delar verkligen inte samma huvuddrog eller administreringssätt. Jag har varit ren nu strax över ett år och har såklart varit livrädd att ta ett snedsteg då han sagt att han kommer lämna mig ifall jag gör det en enda gång. När jag blev oplanerat gravid sa han också att han skulle lämna mig ifall jag ville föda barnet men sen ångrade han sig och sa att jag fick göra som jag ville. Valde dock abort eftersom jag inte litade på hans ord.
Hur som helst. Igår kom snedsteget när jag var på visit i staden jag bott i en del förut. Det var helt oplanerat och ingick inte i mina planerade aktiviteter för dagen. Kan tillägga att jag inte har en så stark beroendeproblematik utan tog mer droger i syfte att skada mig när jag var yngre så att slänga bort sprutorna och göra mig av med vänner som använder var enkelt. Men igår fick jag en impuls och tog kontakt med en gammal vän från missbruket vilket resulterade i att jag tog en enda dos amfetamin sen la jag benen på ryggen omedelbart. Efter intaget började jag hata mig själv och bli livrädd för att bli lämnad. Har inga planer på att börja ta droger igen liksom men ångrar mig totalt. Ringde min bästa vän och hon anser att jag bör berätta och stå för konsekvenserna. Mitt samvete klarar nog inte att undanhålla. Jag känner mig genomrutten!
Så vad skulle ni gjort och vad bör jag göra? Ska jag erkänna och riskera att bli lämnad? Jag har varit ren helt på egen hand i över ett år förövrigt och vi har haft en relation i snart ett år.
Ponera att ni har en relation med en person som agerat som mig. Skulle ni göra slut?
Tacksam för råd och svar!