Inlägg från: Snigelkott |Visa alla inlägg
  • Snigelkott

Förtjänar jag att bli lämnad?

Oj vad svårt. Jag måste erkänna att jag har svårt att sätta mig in i situationen MEN jag kan nog tycka att den där karln skulle du nog kanske överväga att lämna på eget initiativ.

Säga vad man vill om ultimatum att hålla sig drogfri men att hota att lämna någon för att man gjort denna gravid tycker jag är så lågt att jag skulle dra öronen åt mig och att kärleken skulle tyna bort. Helt enkelt för att jag ser det som att ifall han inte respekterar att en abort är DITT val utan att ägna sig åt hot så respekterar han inte dig.

Och om han respekterade dig skulle han heller inte vara så stenhård med ultimatumet om drogerna, för i en kärleks- och respektfull relation tar man sig igenom kriser tillsammans! Det verkar mest som att han vill hålla dig rädd och därmed för upptagen med att hålla honom kvar för att du ska inse vilken otrevlig typ han är.

• Snigelkott
    Anonym och livrädd skrev 2015-06-25 08:35:16 följande:

Jo, men han är verkligen genomsnäll. I tidigare förhållanden har jag blivit riktigt illa behandlad och nu först fyra år senare vågade jag ge mig in i nytt. Fast du har nog rätt där. Om jag erkänner och han drar så kanske det är lika bra.

För hur många som missbrukat upphör för resten av livet för att killen hotar att lämna? Sen har jag ju en idé om att han kanske säger så för att få mig att inte ta för lätt på så allvarliga saker som droger och återfall. Väldigt klumpigt att hota dock men han har bevisat i andra sammanhang att han inte är så bra att uttrycka sig på rätt sätt.

Känner att jag ska lägga fram det ikväll men vet inte hur. För det måste fram för jag känner mig liksom nästan otrogen som gjort såhär bakom ryggen. Det blir ju samma utgång - lämnad. Om han är konsekvent då dvs.

Det är nog det vanligaste, att killen är "genomsnäll" annars. Men i mina ögon har han visat att han inte finns där eller ens är ett stöd när det blir skarpt läge och verkligen gäller. Han säger ju det, blir det allvar (barn eller återfall, och har jag förstått det hela rätt är återfall väldigt, väldigt vanligt innan man kan sluta helt) så drar han.

Och nej, det behöver inte betyda att han är en elak person rakt igenom (även om tex män som slår också är genomsnälla annars). Men han upprätthåller en terrorbalans för att hålla dig på mattan och sånt ogillar jag!
Svar på tråden Förtjänar jag att bli lämnad?