• regnskogen

LCHF - hur får man bort sockerberoendet?

Hej! 
    Tänkte bara kolla om det finns några därute som också äter enligt LCHF? Jag har egentligen inga problem med själva LCHF, att man ska skippa potatis/ris/pasta och bröd, men däremot har jag väldigt svårt att sluta tänka på/äta godis. 

Varje kväll sonen har gått och lagt sig så tänker jag alltid: " nu ska jag ta fram en påse chips och kolla på serier! " eller något liknande. Hur sjutton får man bort den vanan? Vad är det som skapar denna vana? 

Behöver all tips och råd jag kan få! 

• Svar på tråden LCHF - hur får man bort sockerberoendet?
  • Gnuborg

Det är bara att bita ihop och inte ha något hemma. Jag har ätit lchf i 10 år. Gått ner 48 kg och behållt vikten i 7 år men skulle fortfarande kunna döda någon för en nybakt baguette :)

• regnskogen

Aha, men det är lite svårt för min del då min sambo inte äter LCHF.. Men det kanske är det som jag behöver göra, bestämma mig helt och hållet att jag inte behöver sånt här. :) tack för svar! 

• Onormalin160

Jag och sambon har precis börjat med LCHF, känner likadant som dig. Sååå sugen på allt gotta!!

• Aniiee

Du/ni (även till Onormalin, tänkte jag) får väl ta något LCHFvänligt att tugga på. Nötter, mandel, jordnötter, (krydda gärna nötterna, typ egna chilimandlar eller något) ostar, skinkrullar.... om sötsuget sätter i ordentligt så ta vispad grädde och osockrade bär.

Om ni vill komma bort från själva småätandet på kvällen så sätt målen för det. Bara kvällsmål varannan dag, var tredje dag, var 4e dag osv. 3-5 veckor för varje ,ål, tills det bara är en gång i veckan eller mindre.

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • 120512

Jag blev av med mitt när jag tog kokosolja ochbsen övergick på mejerifri lchf.

Svar på tråden LCHF - hur får man bort sockerberoendet?