• langtarefterbarn78

Dem som startat IVF maj/juni

helnil_ skrev 2015-06-11 15:33:53 följande:

Välkommen :)

Första IVFen, inget fel på någon av oss, jag har haft problem med min ägglossning sen jag slutade med p-piller för drygt två år sen. Fick ut 14 ägg, 7 blev befruktade, ett är återinsatt och tre är i frysen. Jag har satt in 5-dagars embryo. Har testat svagt plus igår och idag men har testdag på lördag. Vågar inte riktigt hoppas. Kör digitalt test då så får vi se :)

Grattis igen till positivt test idag också! Även ett svagt plus räknas
  • langtarefterbarn78
    Zaza skrev 2015-06-11 17:10:42 följande:

Kan någon hjälpa mig räkna ruvdag? Jag är inte så smart och behöver hjölp

Dagen efter insättning räknas som ruvardag 1, tror jag. Håller tummarna!

Tinnis: Är det en blastocyst de sätter in? Isåfall är det inte så konstigt att de väntar till måndag. Ett fyracelligt embryo brukar ju sättas in 2 dgr efter äggplock och för en blastis + 5. 
  • langtarefterbarn78

Ägglossningssprutan (Ovitrelle) kan ge positivt på gravtest upp till tio dgr efter man tagit den, så innan dess är det lönlöst att testa. Har hört om folk som fått positivt redan på ruvardag 6-7, men man kan ju lika gärna få negativt om hcg inte stigit tillräckligt trots att man är gravid. Bäst är nog att vänta till BIM eller någon dag innan går nog också bra att testa. Jag brukar vänta till runt BIM för att jag vill va säker på rätt resultat. Det är ju onödigt att oroa sig för ett negativt resultat när det kan bero på att man testar för tidigt.

• langtarefterbarn78
    Blomster84 skrev 2015-06-12 12:06:24 följande:

Vi ska göra FET imorgon. Har gjort två ET som inte gick vägen så vi testar en blastis från frysen i ostimulerad cykel. Spännande!

Lycka till imorgon! Jättespännande med FET, hoppas det går vägen.
  • langtarefterbarn78
    Blomster84 skrev 2015-06-12 13:57:43 följande:
    Tack tack. Hur går det för dig i hela den här ivf karusellen?
    Jag har långt kvar! Är på sprutdag 6 (gör stimulerat FET) och ska på UL på måndag. Så återföring borde bli i början av veckan efter midsommar (om ägget klarar upptiningen). Kan knappt vänta!
  • langtarefterbarn78

Hatten: Grattis till äggplocket gick över förväntan! Håller tummarna att äggen har bra kvalitet.

jojan: Grattis till lyckat ET! 35 % är en bra chans. Såklart hade man helst haft 100 % men det finns ju inte. Men har man 35 % chans varje gång är det ju väldigt goda chanser att lyckas efter några försök.

• langtarefterbarn78
    Blomster84 skrev 2015-06-12 14:58:56 följande:

Håller tummarna för er. Klart det klarar upptiningen :) på min klinik säger dom att i över 95% av fallen går upptining hur bra som helst :) har ni många i frysen? Kram

Tack! Vi har bara ett ägg kvar i frysen nu, vi hade tre, men har gjort två FET som resulterat i minus. Men de har iaf klarat upptiningen.
  • langtarefterbarn78

Hatten: åh vad tråkigt! Hoppas du orkar se fram emot nästa försök. Det går säkert bättre med icsi. Lycka till!

helnil: stort grattis igen, så underbart med plus!

Gweny: tack, hoppas du har rätt. håller tummarna för er också!

• langtarefterbarn78

Lady1986: stort grattis till plusset!

Blomster84 och Nicka: Skönt att insättningen är klar och att ni är ruvare, hoppas det blir fina plus snart.

Tussebus: Beklagar att du testat minus. Hoppas det bara var för tidigt. Om inte får ni ta nya tag till hösten!

Tinnis: Lycka till med återföringen idag.

Ni som är trötta och ruvar - hoppas det är ett graviditetstecken. Jag var supertrött när jag var gravid med sonen och tröttheten kom några dagar efter insättningen.

Själv ska jag på VUL idag och kolla om ägglossningen är nära. Så det blir nog ovitrelle snart och insättning nästa vecka. Längtar så mkt!

• langtarefterbarn78

Dalkullan: Det är tredje syskonförsöket. Vi har gjort två FET innan som resulterat i minus. Hoppas på tredje gången gillt! Gör ni också syskonförsök? Lycka till med ruvningen, håller tummarna att ni plussar snart!

Zaza: Förstår dina känslor. Hela ivf-karusellen är väldigt jobbig. Jag har också mått dåligt till och från. Du kan inte prata med någon? Håller alla tummar för att ni plussar denna gång.

Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni