• langtarefterbarn78

Dem som startat IVF maj/juni

camilla1979 skrev 2015-06-08 09:04:52 följande:

Kom precis på att jag missat att uppdatera efter min återföring i Lördags. Det var eg helt odramatiskt (hade väntat mig en större procedur tror jag)
    Vi fick veta att av våra 9 befruktade ägg hade 4 st slutat att utvecklas efter 3 dagar. De fem övriga hade utvecklats till Blastocyster och av dessa 5 var 3st av ypperlig kvalite.
    Ett av de äggen var precis på väg att kläckas och vi fick se på en microskopbild att det pulserade och rörde sig där inne och embryologen berättade att det var för att det spände och släppte efter för egen kraft för att försöka ta sig ur sitt skal så det var bråttom att föra in det så att det skulle kunna fästa i livmodern.
    Sagt och gjort en blastocyst i magen och två till frysen.
    Trodde jag skulle vara lugn som vanligt men "DAMN" jag är riktigt nervös, det är ju evigheter till midsommarafton .....

Grattis! En blastis i magen och två i frysen låter ju helt perfekt. Lycka till med ruvningen. Snart är midsommarafton här ska du se, det är bara att vänta och hålla sig sysselsatt
  • langtarefterbarn78

jojan, håller också tummarna för dig! Du fick ju i dig mer än hälften i allafall, så lite effekt har den nog. Lycka till imorgon!

• langtarefterbarn78
    Gweny skrev 2015-06-08 16:13:26 följande:

Jojan>> håller tummarna att det går bra!

Imorgon är det dags för våran återföring FET. Hoppas nu på att allt går bra. Nervöst!!

Lycka till med terföringen idag!

Spännande med alla ruvare, hoppas plusen trillar in snart. 
  • langtarefterbarn78
    jojan skrev 2015-06-09 13:37:54 följande:

Nu är äggplocket gjort, allt gick bra och de fick ut 11 ägg!! Så allt gick bra trots att jag inte fick i mig hela ovitrelle sprutan. Dom var lite oroliga innan så alla blev väldigt glada när det lyckades!! Jag är så glad och måste säga att det inte alls var särskilt farligt , och då hade de även problem på ena sidan, en till läkare fick komma in och dom fick greja på en hel del innan det var klart. Återföring på fredag!

Så skönt att allt gick bra. Grattis till en bra skörd, 11 ägg är ju superbra!

Lycka till ni som ska testa snart, så spännande.
  • langtarefterbarn78
    Lady1986 skrev 2015-06-09 22:17:51 följande:

Ni som har erfarenhet av lutinus - är mensen alltid sen när man tar vaggisarna lr hur funkar det?

De gånger jag testade negativt uteblev mensen tills jag slutade med lutinus. Tyvärr, för i och med att mensen höll sig borta levde hoppet lite.

Ahla: Beklagar att det blev minus! Hoppas ni vill försöka igen. Ni verkar ju ha perekta förutsättningar, men tyvärr är det nog så att man kanske måste försöka många gånger. Hur många försök har ni gjort?

Gweny: Härligt att ägget klarade uptiningen! Grattis tll ruvarstatus. Hoppas på ett fint plus snart.

Tussebus: Låter ju jättelovande! Hoppas det tyder på en graviditet. Nr är det testdag?

Helnil_: Hur ska man läsa resultatet på testet då, räcker det inte med två streck?
  • langtarefterbarn78

Ahla: Hoppas ni lyckas nästa gång istället! Ge inte upp så lätt. Enligt statistiken lyckas 70-75 % inom tre försök.

Helnil_: Men på ruvardag 12 kan det väl inte va så starkt? Jag tror jag testade på ruvardag 15 med sonen och då fick jag två streck men teststrecket var inte så starkt. Tror absolut du är gravid! Annars visas väl inget streck alls? Kan du inte prova med ett annat test också? Håller tummarna.

Tiden går så långsamt! Vill bara skruva fram den några veckor. Har tagit Gonal F i tre dagar nu och ska forsätta veckan ut. UL på måndag och förmodligen insättning en vecka senare om allt ser bra ut och vår sista blastocyst klarar upptiningen.

• langtarefterbarn78

Zaza: beklagar att äggen inte klarade sig, så tråkigt! Men som andra säger, du kan bära guldägget, hoppas det! Tycker det låter lovande att du känner mensvärk, de kan betyda att ägget fäst. Håller alla tummar jag har för att du får ett fint plus snart.

• langtarefterbarn78
    hatten skrev 2015-06-10 18:45:55 följande:

Idag var jag på mitt 2:a ultra och det var bara 3 äggblåsor på 17-20 mm de andra 4 var bara mellan 6-12 mm så de hinner ju inte bli.. Men det blir i varje fall ÄP nu på fredag!
    Känns lite tråkigt med så få äggblåsor men det är väl bara att hoppas på det bästa..

Förhoppningsvis är de tre äggen av bra kvalitet! Lycka till med äggplock imorgon.
  • langtarefterbarn78
    Tinnis skrev 2015-06-11 12:59:04 följande:

Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden. Jag och min man gör vårt första IVF. I onsdags gjorde vi äggplock. 7 ägg fick de ut. Har bara en äggstock och är nöjd med det. Var är ni andra i era processer?

Grattis till lyckat äggplock! Jag ska göra FET och är inne på sprutdag 5 med gonal F. Räknar med att göra återföring om ca 1,5 vecka. Lycka till med din återföring, blir det imorgon?
Svar på tråden Dem som startat IVF maj/juni