• Malin 845

Vi med BIM i juli

Hmm svagare nu igen :( vi ska åka iväg på onsdag i typ en vecka, så om äl är efter det så missar vi den :/.

• Malin 845
    Malin 845 skrev 2015-07-13 13:36:34 följande:

Hmm svagare nu igen :( vi ska åka iväg på onsdag i typ en vecka, så om äl är efter det så missar vi den :/. php4KwFl372805.jpg

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-14 19:25:33 följande:

Senaste dagarnas äl-test: php7dF6re33453.jpg

Oj verkar mer som äl?!! :O vad skumt :O
  • Malin 845

Hej igen! Är nu hemma efter en veckas semester :)
    jag tog äl och grav test i morse som var negativa.. Molnande smärta som vanligt men ingen mens sen den 22/5.. Vet ej vad jag ska tro :( vill kontakta bm men de ger ingen hjälp förräns man försökt i minst ett år :/

• Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-07-22 09:52:47 följande:
    Finns ju privata gynkliniker man kan kontakta för att få en koll! Det hade jag gjort! Vart bor du? I de större städerna finns det många att välja på!
    Jag bor i Jönköping. Ska kolla på det, känns inte normalt.. En stund efter jag la upp bilden så var ena kanten lite rosa färgad.. Säkert bara färgrester :/
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-22 10:21:54 följande:
    Du kanske borde börja äta bidrottninggele eller munkpeppar för att boosta äggtillväxten lite..? Verkar ju funka för en hel del, så kanske värt att testa?
    Jag hade själv allt mellan 35-63 dagars cykel första året efter pillerstopp (trodde att jag var gravid x antal ggr!). Numera verkar den ligga kring 45-50 dagar. Segt som tusan, så därför jag fått letrozol utskrivet.
    Lider med andra ord med dig! Kram
    Var skaffar man det? Vill jag absolut testa :)
    Men vad gör letrozol för verkan?
    Tack! Hur går det för dig då?
    Kram
  • Malin 845
    soofa skrev 2015-07-22 11:47:00 följande:
    Bor du i Jönköping kan jag tipsa om att gå till Tomas Katzin. Gick själv till honom när jag bodde där och han är jättebra! En manlig gynekolog låter kanske inte som en hit i mångas öron men han är som sagt jättebra! Han har avtal med landstinget så det kostar inget extra för dig att gå dit trots att han är privat.
    Tack för tipset! Det ska jag kolla upp! :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-22 12:47:35 följande:
    Letrozol är som pergotime, men har tydligen lägre missfallsrisk. Man tar dem från typ dag 5-9 i cykeln för att de skall hämma östrogenet och på så vis öka fsh-utsöndringen, vilken i sin tur är det hormon som stimulerar äggtillväxten. smile1.gif
    Jag skall börja med det nästa cykel för att förhoppningsvis lyckas få äl innan cd 41, som den här gången (cd 44 förra cykeln!)
    Man får det utskrivet av gyn.
    Men om man inte vet hur lång cykel man har? Jag ska fråga gyn om detta :) tack för tipset och hoppas du får ett stort fint plus denna månaden :D kram
  • Malin 845
    Angdev skrev 2015-07-22 12:52:26 följande:
    Testen på bilden, dom är tagna idag? För jag anar streck på båda via mobilen....?
    Ja båda är från idag. Äl testet visade ett liiiitet tunt sträck som det gjort varje gång, men vet inte om det är spök då alla visar så.. Och grav testet visade ett litet sträck i kanten men vet inte om det är färgrester, spök eller äkta.. :/
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-22 14:07:06 följande:
    Det tror jag inte spelar så stor roll, så länge den är oregelbunden och/eller väldigt lång kan man få det utskrivet. smile1.gif
    När slutade du med preventivmedel?
    Aha :) jag slutade med preventivmedel i mars.
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-22 14:42:25 följande:
    Ledsen att vara en partypooper, men faktum är att om du varit gravid hade äl-tester gett betydligt starkare utslag. :-/
    Skitkroppar vi har, Malin! :-S
    Jo sant :(. Man hoppas ju ändå på att det är så.. Om vi prickade in äl den 7/7 så är det 15 dagar sen.. Ja verkligen, hatar den just nu :(. Men en fråga, om man har övervikt(som jag har) kan det påverka? :/
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-22 17:26:03 följande:
    Ja, dessvärre kan det ju spela in. smile4.gif
    Är det många kilo? Vet att hormonerna kan rubbas ganska mycket av övervikt. Kan såklart bero på hormonell obalans efter hormonellt preventivmedel också!

Är du säker på att du hade äl då? Visst tempar du också..?
    Ja det är en del.. Ska påbörja att gå mer på gym, har inte blivit av.. :/. Ja precis mycket kan spela in.. Jag tror jag iallafall. Testet var starkt, hade typ äggviteflytning o så. Ja men har varit dålig på det nu när vi var på en resa på en vecka. Inte sovit så bra, o då ska man inte kolla tempen.. :/
  • Malin 845

Jaha.. Nu har jag fått molnande stickande känsla i magen och även blod på pappret.. Så tant röd visade sig ändå!
    Men nu till den stora frågan, hur ska jag kunna veta när bim är nästa gång när jag haft cykel på 28 dagar vanligtvis, men nu ca 64 dagar sen sist? (Alltså 22/5 hade jag mens sist). När börjar jag med äl tester då??

• Malin 845
    Liam05 skrev 2015-08-01 15:44:55 följande:
    Jag hade ett utomkvedshavndeskap så jag opererades igår :(
    Åh din stackare! :(. Hoppas att operationen gick bra och att du återhämtar dig snart!

*ger dig en bamsekram*
Svar på tråden Vi med BIM i juli