• Malin 845

Vi med BIM i juli

Villbligravidnu skrev 2015-07-06 20:51:49 följande:
    Precis som nån annan skrev så ska testlinjen visa lika starkt eller starkare för att det ska vara ÄL. Så är det i alla fall med testlagrets test. Jag har dock aldrig lyckats med det :P
    Men om den aldrig blir lika stark, har man inte äl då? Verkar vara svårt att få två lika starka linjer.
  • Malin 845
    m2b skrev 2015-07-06 22:59:40 följande:
    Ja det tolkar jag det som eftersom dippar efter. Kände ganska tydligt med för värk i äggledarna som sen avtog. Värken kan dock va både innan/under/efter har jag hört.

Jag har fått ännu starkare tidigare cykler, men kan ju va så att den där extra extra starka inte är så länge så kanske missas. Hade jag tagit någon timme tidigare/senare kanske det vart ännu starkare.
    Ja jag har annars mer värk när jag känner av äl än vad jag känner nu. Men kanske får ont när den redan varit då. Att äl är innan man känner av den..
    Är svårt att veta när man ska testa. Slutar kl 7, om jag inte hinner glömma det och däcka innan så tar jag äl testet då :) och lägger upp med om jag kommer ihåg det :)
  • Malin 845
    Villbligravidnu skrev 2015-07-06 23:35:19 följande:
    Jag vet inte hur det funkar. Jag har i alla fall ÄL för jag har blivit preggo även om ÄL-stickorna inte har hittat ÄL. Jag tycker det har varit slöseri med pengar så jag har varit snål och bara testat varannan dag. Tempningarna funkar mycket bättre för mig än ÄL-stickorna.
    Jag vet knappt om jag har äl.. Ja jag får snåla med mina med, köpte 14 st och trodde de skulle räcka länge, men kommer de ju inte göra.. Min temp svajar väldigt mycket, vet knappt vad min medeltemp är..
  • Malin 845

Jaha, nu vet jag inte vad jag ska tro.. Tog först den översta, men råkade få ner stickan snett och trodde då att det blev fel. Men är två tydliga sträck! Tog en till och visade det nedre resultatet... Hmm vilken ska man tro på? Kan äl vara på gång? Eller blev hela testet fel när jag doppade ner stickan snett?

• Malin 845
    Malin 845 skrev 2015-07-07 07:34:56 följande:

Jaha, nu vet jag inte vad jag ska tro.. Tog först den översta, men råkade få ner stickan snett och trodde då att det blev fel. Men är två tydliga sträck! Tog en till och visade det nedre resultatet... Hmm vilken ska man tro på? Kan äl vara på gång? Eller blev hela testet fel när jag doppade ner stickan snett? phpumaF6w24563.jpg

Nån som kan hjälpa mig med detta?
  • Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-07-07 18:29:22 följande:
    Var det samma urin du använde eller kissade du två gånger efter varandra?
    Samma urin på båda
  • Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-07-07 19:49:26 följande:
    Oj vad konstigt. Vet inte riktigt hur man ska tolka dem då... Men jag hade nog gått på det första och då ser det ju ut som att nåt är på g iaf, men testa imorgon igen och se om det hänt nåt mer
    Ja det är väldigt skumt. Men de kan kanske visa falskt positivt? Ska testa imorgon bitti :).
  • Malin 845
    Jenka81 skrev 2015-07-07 19:56:02 följande:
    Knäppt! :-O Jag hade försökt få till det med mys för säkerhets skull och sedan ändå fortsätta att testa.
    Ja väldigt konstigt att båda inte är lika starka :S ja det blir nog så! :)
  • Malin 845
    Jenka81 skrev 2015-07-07 20:08:21 följande:
    Ett tips om äl-test är att inte använda morgonurin utan att testa mellan 10-20 istället då stegringen av lh oftast sker dagtid. :)
    Nej jag tog inte morgonurin. Jobbar nätter så blev som på dagen när jag testade på morgonen innan jag skulle sova :) hoppas jag?

man går på toa jämt på nätterna :P
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-07 20:28:49 följande:
    Nej, det är ju skit samma om du doppade ner stickan snett! Dock känns det ju helt absurt hur olikt starka det vart!?!??? Är det testlagret, eller? Svårt att våga lita på dem om de testen är tagna i samma urin..!?!??? smile3.gif
    Ja det var väldigt stor skillnad på dem :O ja är testlagrets, är samma urin och tagna precis efter varann :S
Svar på tråden Vi med BIM i juli