• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Vad häftigt för er som börjat känna bebisen! :D Är nognog ett tag kvar dit än för mig.

Hur har ni det med viktuppgång? Jag gick upp från 65 kg till 68 kg inför äggplocket. Jag tränade mkt innan det. Imorse vägde jag mig och var nere på 65 kg. Borde jag inte ha gått upp lite i vikt vid det här laget? Jag har säkerligen tappat massa muskler eftersom jag inte har tränat på hela sommaren, men ändå... är ju ändå i v. 14 och tycker jag borde ha gått upp lite iaf. Eller är det väldigt individuellt? Ska bli skönt att ta upp såna här funderingar på inskrivningen på tisdag.

• Lady1986

Ja, så länge allt är som det ska med bebis så är jag glad om jag inte går upp för mkt. Mamma berättade att hon var liten i sin första graviditet. Bakifrån var det inget som syntes trots att hon var höggravid. Det kanske visar sig sen att jag brås på henne, vem vet :) Måste komma ihåg att ta upp det med min bm.

• Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-08-14 19:13:04 följande:

Måste bara fråga, vågar ni ha sex? Jag har inte vågat ännu... Börjar känna att det var vääääldigt lång tid sedan nu. Sa till mig själv att jag ska våga efter jag passerat v.12 men nu är jag i v.15 och vågar fortfarande inte. Jobbigt.

Vågar gör jag nog, men lusten är obefintlig för mig just nu. Är så himla trött jämt och är mest bara sugen på att pussas och kramas och vara nära, och det verkar vara ok för min kille. Jag hoppas det vänder snart :)
  • Lady1986

Träffade svärmor idag. Har inte träffat henne på ett par veckor. "Nu börjar det ju synas!" sa hon. Tänk vad glad och stolt man kan bli! ;)

• Lady1986

Vecka 15 idag. Yay! Av någon anledning är det en milstolpe för mig, men vet inte riktigt varför :) Imorgon är det inskrivning!

Nesistas: Inga cravings här. Är rätt likgiltig när det kommer till mat. Jag blir hungrig som vanligt, men jag kan liksom aldrig komma på något jag är sugen på. Det är nog inte så kul att handla med mig just nu, jag har aldrig haft så dålig fantasi på mat som nu :)

• Lady1986
    Cyanea skrev 2015-08-18 14:20:00 följande:

De senaste tre dagarna har det varit fullt liv i magen och jag är ganska säker på att det är Liten. Men det känns för tidigt för att känna så mycket som jag gör. Missförstå mig inte, jag tycker att det är underbart att känna något och vill inte att det ska sluta, men samtidigt blir jag lite bekymrad över att något skulle vara fel. Vet inte vad, men som sagt: det känns för tidigt att känna så mycket. 

Det buffar, knuffar och kickar till ibland, oftast ganska svagt så jag förmodligen inte skulle känna det om jag inte låg ganska stilla, men ibland rätt så rejält. 

Vad tror ni om det? 

Det är säkert lugnt :) Men bara för din egen skull kanske du ska ringa bm och höra med dem vad de säger. Jag var på inskrivning idag och fick höra flera gånger att man ska ringa och inte gå runt och fundera, så är lite inkörd på det nu :)
  • Lady1986

Vi kommer nog att kolla könet :) Vi är alldeles nyfikna av oss för att låta bli ;) Den 18:e september är det dags.

• Lady1986

Vad kör ni på för bh:ar nu? Jag använder mina vanliga, men det börjar verkligen bli på gränsen för vad som är ok :p Vad köper ni? Något tips?

• Lady1986
    Cyanea skrev 2015-08-18 22:43:35 följande:

Jag har köpt amnings-bh från Lindex. Det var ett vanligt, enkelt två-pack, en grå och en rosa. Superskön, utan bygel men med lite mer tyg än en sport-bh. Billigt och skönt :D 

Låter bra Cyanea! Jag får gå och kika runt lite i helgen :)
  • Lady1986
    Poffa skrev 2015-08-22 08:19:07 följande:

Kan bara hålla med! Har jätte tjockt hår sen tidigare men just nu ser jag mest ut som ett troll. Torrt och helt omöjligt att göra något med. Ser även ut som en tonåring i ansiktet.

Phu... då är det inte bara jag då :p Kan inte påstå att jag känner mig vackrare på något sätt, mer än att jag är mallig över den växande magen :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015