• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Jag tränade ganska flitigt innan graviditeten. Tung styrketräning och joggning. Men nu har jag inte tränat sen äggplocket. Jag måste ta tag i det igen! Iaf typ powerwalks och lättare styrketräning bara för att hålla igång. Flåset är ju katastrof just nu :)

Ananas skrev 2015-07-27 20:25:20 följande:

Tränar ni något? Vad i så fall?

Jag tränade innan jag blev gravid, sen fick jag restriktioner från kliniken att ta det lugnt fram till vecka 12.... och nu när illamåendet börjar bli bättre emellanåt vill jag komma igång igen. Var ute och gick 9 km igår och det kändes i fogarna i morse... förra gången jag var gravid gick jag 1 mil några dagar innan förlossningen, känns inte som det kommer hända denna gången

• Lady1986
    Love is everything skrev 2015-07-27 20:35:41 följande:

Här är vår lilla fining! Allt såg tipptopp ut och bebis var i exakt samma storlek som den ska. Vi är överlyckliga!

Åå vad härligt! Stort grattis :)
  • Lady1986
    Ananas skrev 2015-07-27 21:28:35 följande:

Vi kan väl peppa varandra!!

Vi får väl göra det :) Jag ska kika in den här länken lite noggrannare sen: www.styrkeprogrammet.se/fardiga-program/34

Jag behöver nog ta hand om min båle och rygg lite extra. Har två kvällar med några dagars mellanrum hjälpt mina föräldrar att rensa kartonger från vinden. Båda kvällarna har jag fått jätteont i ländrygg och det har strålat ner i rumpan. Bådar inte gott inför mitt arbete framöver, jag jobbar med de yngsta barnen på förskola och det blir ju en del lyft och obekväma rörelser.
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-07-27 23:46:03 följande:

Jag är förskollärare och jobbar också med de yngsta :)

Kul! :) Hoppas våra kroppar håller länge :)
  • Lady1986

Härligt!! :)

Semlan1988 skrev 2015-07-28 16:35:55 följande:

Idag lämnade vi reproduktionsmedicin och kommer i fortsättningen gå till MVC som alla "vanliga" blivande föräldrar. Kottes hjärta tickade på fint och allt såg bra ut! Är beräknad 9 mars 2016 :)

• Lady1986

Hej tjejer! Har en fråga om trimestrar här. Av vad jag alltid hört börjar trimester två vecka 14. Men enligt min app från 1177 är det vecka 13 den börjar. Vad säger ni?

• Lady1986

Ok, då ska jag inte stirra mig blind på trimestrar, om de täknar så olika. Går in i vecka 13 imorn iaf, och det känns som en milstolpe :) Nästs milstolpe blir väl rul om sex veckor.

Någon mer än jag som fått problem med ryggont? Jag har fått ont om jag böjt mig mkt eller suttit ner länge (satt länge och fiskade i träeka igår.) Det gör ont i ländrygg, svanskota och strålar ner i skinkorna. Jag brukar inte ha såna problem, så antar att det har med graviditeten att göra. Men det känns ju väldigt tidigt.

• Lady1986

Love is everything: Försök ladda upp igen sen. Det är så spännande att se magbilder. Min mage är inget att visa upp än. Den är liten på morgonen och sen blåser den upp sig fram mot kvällen. Men det är ingen som misstänker något än. Jag berättade dock för min chef igår. Det kändes skönt att berätta så hon vet att jag föemodligen är på väg bort, hon har en tendens att lassa på mig arbete annars :)

• Lady1986

Lr vad fasen, jag bjuder väl på en magbild då :) Såhär brukar jag ofta klä mig på jobbet. Mjuka byxor och baströja. Har dock bytt ut baströjorna mot mer stora tröjor nu. Är ganska platt i vanliga fall, så visst måste det väl ha hänt något iaf :) Men det är mest mot kvällen jag ser ut såhär.
  • Lady1986
    Cyanea skrev 2015-08-06 22:45:48 följande:

Vilken fin liten kula du har! Och tydlig! :D 

Tack! :) Hoppas den börjar ta fart på riktigt snart hehe.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015