• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Cyanea skrev 2015-07-05 19:17:31 följande:

Ananas - resultatet från KUB säger inget mer än att det finns en risk för problem. Det betyder inte på något sätt att det faktiskt blir något. Jag och maken diskuterade att göra det men MVC avrådde. Vi kom i alla fall fram till att om vi fått dåliga resultat hade vi sett det som en förvarning att det kan hända något, men vi hade inte gjort något åt det alls. Vi hade behållit barnet och hoppats på det bästa :)

Nej, det är ju det som är så jobbigt, att man ändå inte VET till 100 %. Men som helnil_ skrev här ovan finns det ju Nipt, om man nu absolut vill veta. Får vi hög risk så är det något vi kommer överväga. Vill vara förberedd på alla tänkbara scenarier, kontrollmänniska som jag är
  • Ananas
    Helendi skrev 2015-07-05 22:08:10 följande:

Ananas - man måste ha gått längre än 10+0 för att göra testet och jag bör nog påpeka att det inte är diagnostiserande. Det är ett blodprov som tas.

Du får en sannolikhet även här men med hög procent. Vi fick highly unlikely på de 3 trisomierna. Tror det var 99% sannolikhet.

Jag tog provet på Vasamamma i Stockholm och det kostade 9500 kr. Svar fick vi efter 8 dagar.

Tack! Absolut intressant
  • Ananas
    Love is everything skrev 2015-07-06 20:10:22 följande:

Symtomen försvinner ett efter ett, känner enbart molvärk nu.......
    Behöver lite tumhållning inför ultraljudet imon!

Håller självklart tummarna för dig!!! 
  • Ananas
    Love is everything skrev 2015-07-07 14:27:38 följande:

Tack för era tummar, de gjorde susen! Bäbis var perfekt i storlek, tom en dag längre. Det som orsakat blödningen var tydligen moderkakan som sitter precis ovanför öppningen. Hon sa att det kunde komma mer framöver så jag behövde inte oroa mig för det. Skönt! Ska ju på det vanliga ul om tre veckor så vi ska jämföra lite då.

Vilken vändning! Jag är såå tacksam!

Underbart!!! Massa grattis
  • Ananas
    maka011 skrev 2015-07-07 17:25:59 följande:

Usch är så nervös. Ska på fest på fredag och min graviditet lär ju bli outad där. Hade ju gärna väntat lite till. Är ju bara 8+4.

Kan du inte skylla på att du ska köra, antingen hem från festen eller tidigt? Även om de anar så kanske de är så pass vettiga att de inte ställer följdfrågor. Vill du inte berätta så tycker jag inte att du ska det. Vi ska också hem till vänner i helgen. De bor 13 mil bort, men jag kommer inte orka köra hem så det får min karl stå för, men jag får hitta på någon annan ursäkt. Tyvärr är hon sjuksköterska så att köra pencillintricket resulterar i för många följdfrågor  
  • Ananas
    Poffa skrev 2015-07-07 15:44:04 följande:

Hakar gärna på här. Vul igår och allt var perfekt i vecka 8+2.

Vi har kämpat för det här pluset i 6 år.

Välkommen! Så fantastiskt att ni fått pluss efter 6 år!!! Du är jättevälkommen hit! 
  • Ananas

Är det någon mer än jag som är så förlamande trött och måste äta typ varannan timme för att hålla illamåendet borta? Sover varje dag efter jobbet nästan. Nu har jag precis vaknat och har sovit mer 3 timmar.... känner mig som världens sämsta mamma och sambo. Minns inte att det var så här förra gången!!!

• Ananas

Skönt, men tråkigt förstås, att vi är fler som mår likadant! 
    Känns dock som man läser överallt att det ska avta i vecka 12, som jag är nu... 
    Antar att det är olika. Mådde sämre men under kortare tid under förra graviditeten, som jag minns det. 

Idag känns det än så länge okej. Är själv med sonen hela dagen så jag hoppas att jag ska må okej. 2 dagar kvar att jobba, sedan 5 veckors semester. Underbaaaart!!!!

• Ananas
    Cyanea skrev 2015-07-08 13:52:02 följande:

Men på tal om symptom och så... Någon mer än jag som lätt får hjärtklappning?

Hjärtklappning vet jag inte, men jag blir otroligt andfådd. Särskilt när jag går i trappor eller lite snabbare än "normalt". 
  • Ananas
    maka011 skrev 2015-07-08 18:47:52 följande:
    Pyret lever! Hade även vuxit ca 7 mm. :) Allt såg bra ut. Fick en jättebra läkare som själv gjort ivf. Hon var SÅ bra att prata med. Väntar bara på besked om urinprovet visade något. kan lika gärna vara hederlig växtvärk. Men satan vad ont jag har haft idag.
    Härligt!! Det viktigaste av allt  
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015