• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

En PantherTant skrev 2015-06-13 20:40:25 följande:

Spännande! Jag har också vul nästa vecka, på torsdag.

Olika tydligen med hormonerna på olika kliniker. Jag skall ta mina fram till 10+0, både (zumenon tabletter (estradiol) och Lugesteron vagitorier (progesteron))

Ja, det har du ju! Missade dig i listan
    Lycka till! Vi får hålla varandra uppdaterade. Vi vill BARA ha glada besked. 
  • Ananas

Ja, tänk när man både får må bra OCH risken för missfall minskat. Underbart!!!

Är det någon som äter medicin mot illamående? Jag tror jag ska testa postafen. Jag måste äta heeeela tiden för att hålla illamåendet i någorlunda schack och det är såååå jobbigt. 

• Ananas
    FrunIHuset skrev 2015-06-15 13:41:34 följande:

VUL på kliniken idag! Visade en liten böna på 18 mm och 8+2 räknade vi till :) BF flyttad till 22/1 istället för 18/1 som min BM trodde.

Hjärtat slog fint och 3 bilder fick vi med hem :)

GRATTIS! Sååååå underbart! Kan du inte lägga upp en bild?  
  • Ananas
    nesistas skrev 2015-06-14 22:12:49 följande:

Hej!

Får jag hoppa in hos er? Hade ET 27/5 med sexcelligt fint embryo (ÄD) och fick ett mycket efterlängtat plus igår, RD17. (Kliniken gav mig egentligen testdag 21/6 men klarade inte att vänta så länge...) Har gått på IVF-kliniken Umeå och detta är vårt syskonförsök, har ett mirakelbarn född -09 tack vare ÄD och anhörigdonation. Samma donator nu vid syskonförsöket. Tog 6 egna IVF-försök och två ÄD försök under totalt 7 år innan vi fick vårt första barn. Nu sju år till för syskonförsöket... Känns helt overkligt fortfarande, trött och illamående av progesteronet och molvärk i magen sedan en vecka tillbaka.

Stor kram till er och håller tummarna att vi får nå hela vägen fram allihop. Nalle

Välkommen! Vilken resa ni har gjort. Ser fram emot att följa dig ända till er bebis är här! Kram!
  • Ananas
    FrunIHuset skrev 2015-06-15 19:37:37 följande:
    Tack! Känns overkligt fortfarande. Läkaren sa att har man sett ett foster med tickande hjärta och storlek som stämmer överens med veckan så är risken missfall riktigt liten, var skönt att höra.

Nu ska jag försöka ta hand om illamåendet som hållit i sig hela dagen.

Tyvärr vill och vågar jag inte lägga upp bild, kanske senare i graviditeten :)
    Jag förstår att det känns overkligt, men såååå skönt. Snart blir det nog mer verkligt. Jag är nervös inför morgondagen.... tänker tankar som... mår jag inte fööör bra osv. Mådde mkt sämre med sonen. Fick äta lergigan trots att jag var sjukskriven hela första tiden pga överstimulering.... 
  • Ananas
    maka011 skrev 2015-06-15 09:17:16 följande:
    De kunde inte säga så mycket. Blödningen kan bero på sköra slemhinnor och allt annat möjligt. Smärtan kan vara växtvärk, det kan vara missfall, det kan vara ligamenten. Summan summarum, det enda jag kan göra är att avvakta. Är för tidigt för ultraljud. Fick veta att jag är nu i 5+3.
    Åh vad jobbigt att kroppen skräms så. Hur mår du nu? Har det kommit mer blod? Kram
  • Ananas
    NovemberRain skrev 2015-06-16 08:47:11 följande:

Idag är det din tur för VUL Ananas! Låt oss veta hur det gick! :)

Min tur imorgon, supernervös, men det ska bli så skönt att slippa lutinus.

Om allt ser fint ut kommer vi att berätta för mina föräldrar på midsommar, har ni andra berättat än? Jobb osv väntar vi nog med till v 12, men mina föräldrar bor långt bort och jag vill träffa dem när vi berättar. Vi ses i under helgen men sen kanske det blir långt till nästa gång.

När och hur tänker ni berätta?

Går det att lägga in den listan med VUL, bf etc i trådstarten så det syns hela tiden?

Cyanea skrev 2015-06-16 14:51:22 följande:

Tråkigt att höra, Zamira, men Heja dig som är så underbart positiv!! Håller alla tummar jag kan för att det går bättre i augusti. Hoppas att du kan njuta tillfullo av sommaren. Var riktigt, riktigt syndig, det förtjänar du ;) 

Ananas, hur har det gått för dig?? Är jättespänd! 

Jag har, precis som du NovemberRain, VUL imorrn, och jag är inte så kaxig alls. Har fått några pyttesmå blödningar sedan plusset och jag bara väntar på att få höra att det är MF... Usch... Vill verkligen inte förlora ett till :'( Jag vill så gärna få behålla det här barnet. Någon annan som också blött lite, eller är det bara jag? 

Tack tjejer! Det har gått jättebra! Vilken lycka!!!

Allt såg fullt normalt ut för tiden och hjärtat pickade på bra. Min läkare var inte särskilt informativ, men som sagt allt såg bra ut. Det viktigaste. 

Jag tänker berätta efter min semester, tror jag... jag går på semester i typ vecka 13 och sen har jag semester i 5 veckor.... men om magen fortsätter växa i denna takt så kanske jag får planera om Också STOR skillnad mot förra gången. Jag skulle säga att jag kan jämföra magen nu i vecka 9 med min mage i vecka 15 förra gången.... 

Jag har inte blött något i någon av mina graviditeter, men många gör ju det. 

Jag testar att lägga in listan i rubriken istället, bra idé!

Lycka till imorgon båda två! Håller tummarna!!
  • Ananas
    Linda8110 skrev 2015-06-24 13:46:14 följande:

Hej!
    Hoppar in här :) Är i v.7 (6+4) nu. Bergodalbana i känslor hela dagarna. Panik blandat med lycka :) Har en blödning av något slag i livmodern som skapar kramper och gör att jag småblöder hela tiden. Varit på 2 st VUL än så länge och har nästa den 3 juli.

Välkommen!

och alla ni andra också som har hittat hit! 

Jag har varit lite frånvarande då vi varit bortresta för att fira midsommar, sen somnar jag ofta i soffan direkt efter jobbet....

Nu har vi 3 veckor till KUB! 

• Ananas
    helnil_ skrev 2015-06-24 19:50:27 följande:

Jag är också så sjukt trött på eftermiddagarna! Imorgon är det dags för mitt VUL, hoppas verkligen att allt är bra :/

Lycka till! Såååå spännande!!
  • Ananas
    Cyanea skrev 2015-06-27 21:32:13 följande:

Ananas - var är du? Hur går det för dig? Du saknas! <3

Åh tack snälla <3

Jag har varit lite frånvarande. Har varit inne och läst lite, men inte orkat mer. Trött, nedstämd och en rygg som har strulat och illamående. Inget superillamående, men ändå så pass att jag inte kan äta särskilt bra och blir illamående bara jag tänker på hur dåligt jag äter Konstigt att man ska känna sig nedstämd när man borde vara superglad... suck. Dessa hormoner. 

Jag har inskrivning vecka 28 och vecka 29 är det dags för KUB. LÄNGTAR! Vi har redan varit och träffat barnmorskan under ett hälsosamtal. I mitt län så kör de hälsosamtal och inskrivning var för sig, vet att de slår ihop det på endel ställen. 

Idag har jag fått mammakläder av en granne så nu kan jag släppa ut magen lite. Den växer på bra mkt snabbare denna gången och jag gillar inte när det trycker!!! 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015