• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Lakrits är okej att äta. Men de rekommenderar att man äter högst 50 gram per dag. Det motsvarar 15 bitar ur en salt och blandat påse. Jag har vägt. ;)

• maka011
    Cyanea skrev 2015-07-19 20:58:47 följande:

Tack igen för era svar, tjejer. På ett sätt är det oerhört skönt att höra att det inte bara är jag som nojar, men samtidigt önskar jag att ni inte behövde vara oroliga heller. Så hårt som vi jobbat för detta så förtjänar vi allihop att få njuta av det så mycket som möjligt. 

maka011 - Haha!! Jag önskar att jag kunnat trycka "gilla" på att du verkligen vägt upp hur mycket lakrits man får äta! Heja dig :D 

Det är nog dags att jag tar tillbaka det där om att jag börjat må bättre. Jag gjorde det i ett par dar. Sen mådde jag precis lika illa igen. Idag har jag till och med spytt igen. Men jag klagar inte! Det känns faktiskt bra att må dåligt igen ;) 

Hoppas allt är bra med er <3 

Linda8110 skrev 2015-07-20 08:33:35 följande:

Haha det var duktigt av dig! Jag äter inget vissa dagar och betydligt mer andra haha så det kanske blir jämt i slutändan haha

Hahaha. :) Jo jag gjorde det för att få ett hum om vilka mängder det rör sig om.
  • maka011

Jisses vilken dag. Sjukligt illamående och när det väl släppte kom sjuklig trötthet. Nu efter lite sömn börjar jag äntligen känna mig som en människa. Vissa dagar vill man bara ställa in. Har ni haft en bättre dag?

• maka011

V.12 idag. Känns overkligt. Hade velat göra ett ul och se så allt är bra. Men med tanke på ömma bröst, illamående och öm i bäckenet så bör pyret fortfarande leva.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-07-24 23:20:39 följande:

Underbart att du går in i v. 12!! Då är det inte många dar kvar tills veckan är över ;) Det spelar nog ingen som helst roll när man redan har koll på att den lilles hjärta slår, men det är en symbolisk milstolpe ändå. 

Jag tror att allt är bra, men jag förstår precis vad du menar. Jag har också UL om två veckor och 5 dar eller nåt, men jag klarade inte väntan mer och bokade privat nästa vecka. Jag förstår att det bara är ord, men det finns ju ingen anledning till att ditt lilla pyre inte skulle må bra. 

Kram på dig, hoppas att du får en dräglig helg och att du kan släppa oron ibland :) 

Har tyvärr inte kunnat njuta så mycket. Till en början var jag så orolig pga alla blödningar och nu mår jag så illa hela tiden så det är svårt att fokusera på att det faktiskt är positivt. Hoppas innerligt att det släpper snart. Såg att du är från gbg, själv är jag från Varberg. :)
  • maka011
    helnil_ skrev 2015-07-24 16:02:52 följande:

Det är säkert bra :) när ska du göra ultraljud? Blir det först vid RUL?

Jag ska be om att få göra ett på inskrivningssamtalet om en och en halv vecka.
  • maka011

Idag härjar nojan hos mig. Har bara fått för mig att det är ett ma. Håller på att förlora förståndet. Försöker tänka logiskt. Varför skulle det vara ma? Antar att det blir lättare när magen börjar visa sig.

• maka011

Jag försöker att slappna av och inte låta oron ta över. Jag känner ju i hela kroppen att det pågår.

• maka011

Är lite ledsen här.. Har i denna veckan jagat mammakläder, framförallt byxor eftersom det är det som är mest angeläget. Men allt får mig att se ut och känna mig som en heffaklump. Har konstaterat att mammakläder är gjorda för personer som var smala från början. Så slutade med vanliga svarta leggins och t-shirtar från herr avdelningen. Känns inte alls kul att bli större nu.

• maka011

Tack allihopa. Grejen är att jag är inte stor av graviditeten ännu. Det är bara obehagligt med tajta byxor. Drar rätt stora storlekar från början. Känner spontant att det är inte kvinnor som har designat de kläder jag har provat. Och är det så ja då har de banne mig inte varit gravida. Måste mina val vara hatar och hatar inte lika mycket?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015