• maka011

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Ananas skrev 2015-07-07 20:32:34 följande:

Är det någon mer än jag som är så förlamande trött och måste äta typ varannan timme för att hålla illamåendet borta? Sover varje dag efter jobbet nästan. Nu har jag precis vaknat och har sovit mer 3 timmar.... känner mig som världens sämsta mamma och sambo. Minns inte att det var så här förra gången!!!

Jag! Det i kombination med illamåendet gör att jag känner mig sjuk.
  • maka011

Var tvungen att berätta för en kollega idag. Mår inte bra alls. Kramper i magen, sjuklig trötthet och illamående. Rädd för kramperna och lipig pga tröttheten.

Hela min kropp skriker efter vila, borde verkligen lyssna på den. Men nu har vi lagt om arbetet idag så jag ska få ta det lite lugnare. Men om möjlighet finns kommer jag gå hem tidigare.

• maka011

Tog kontakt med mvc pga smärtorna i magen. Inga direkt lugnande besked från bm. Ringde gyn, semesterstängt. Ringde gynakuten, semesterstängt. Så nu väntar jag på att vanliga ska ringa. (går privat) Känns inte bra, 

• maka011
    Cyanea skrev 2015-07-08 13:51:09 följande:

Gör det så ont? Din stackare <3 Hur kan gynakuten ha stängt för semester?! Låter helt puckat! Är det i livmodern det gör ont, eller är det mer åt sidorna till? Det är inte så att du är förstoppad eller nåt (ursäkta frågan, vet bara att det är så vanligt med det när man är gravid)? 

Är i livmodern och ner mot blygdbenet. Gör små ont hela tiden och så kommer det rejäla kramper som gör att jag knappt orkar gå. Jo jag vet men det där fungerar som en klocka. Fick pratat med en bra bm som rådde mig att söka akuten efter 17.00 för då är en jour förlossningsläkare på plats. Hon sa att det kan vara en urinvägsinfektion. Men vi får väl se vad de säger.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-07-08 14:51:46 följande:

Det låter ju faktiskt väldigt troligt. Har själv haft UVI många gånger och vet att det kan kännas sådär, och det lär väl vara lätt att dra på sig som gravid när blåsan inte riktigt vill tömma sig ordentligt. Stackare som behöver vänta ända till 17... Suck! Massor med styrkekramar, det kommer gå bra <3 

Pyret lever! Hade även vuxit ca 7 mm. :) Allt såg bra ut. Fick en jättebra läkare som själv gjort ivf. Hon var SÅ bra att prata med. Väntar bara på besked om urinprovet visade något. kan lika gärna vara hederlig växtvärk. Men satan vad ont jag har haft idag.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-07-08 19:24:52 följande:

UNDERBART!!! Åh vad skönt! Då kan du sova gott inatt, ont eller inte ;) 

Ananas skrev 2015-07-08 19:44:48 följande:

Härligt!! Det viktigaste av allt  

Poffa skrev 2015-07-08 20:31:53 följande:

Härligt att höra.

Så lättad. Vi har tänkt att berätta för våra föräldrar nästa vecka då hans föräldrar kommer på besök. Skönt att ha sett att allt är okej. Provet var negativt, men ska lämna ett till imorgon för säkerhets skull.
  • maka011
    Cyanea skrev 2015-07-08 13:52:02 följande:

Men på tal om symptom och så... Någon mer än jag som lätt får hjärtklappning?

Har läst att hjärtklappning är relativt vanligt. Har själv sluppit men flåset är ju horribelt dåligt.
  • maka011

En liten blödning igen.. Känns som att hjärtat stannar ett slag varje gång jag får en blödning. Hade velat ha en ultraljudsapparat hemma så jag hade kunnat titta när jag ville och lugna mina nerver.

• maka011
    Poffa skrev 2015-07-10 07:49:21 följande:
    Usch vad jobbigt! Jag kan förstå den känsla. Blödde en kväll och flippade ur totalt. Ringde gynakuten som lugnade mig. Trots att blödningar är vanliga så blir man orolig. Blod är ju synonymt med något dåligt.
    Ja precis. Gjorde ju ett vul i onsdags där allt såg bra ut, men det lugnar ju föga.
    Linda8110 skrev 2015-07-10 07:57:23 följande:
    Såg de att det var mycket eller lite blod kvar sist du var på koll?
    Det sa läkaren ingenting om. Bara att allt såg bra ut. Det kan ju lika gärna komma ifrån slemmhinnorna som är sköra nu efter några veckors behandling med lutinus. Har fortfarande ömma bröst, molvärk och illamåendet från hin håle så det lugnar lite.

• maka011
    Cyanea skrev 2015-07-10 14:33:24 följande:

Din stackare :( Jobbigt när det måste hålla på! Har du slutat med Lutinus nu eller? Om symptomen fortfarande är där ska du säkert inte behöva oroa dig. Sen vet jag att det inte är samma sak som att man inte gör det, för det är väl det vi är bäst på - att oroa oss? Liten mådde ju bra sist du såg den :) 

Nej jag ska trappa ut den denna helgen. Har blött idag med. Jo pyret såg bra ut då. Har fortfarande symtom, men jag dör lite inomhus varje gång det blöder. Tror inte du behöver oroa dig. V 12 låter som en dröm. Gick in i v 10 idag.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015