• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

helnil_ skrev 2015-07-20 10:10:57 följande:

Oftast beror det på lågt blodtryck, det är vanligt att man får det i början av graviditeten. Jag hade som värst vecka 8-9 kanske och sen har det blivit bättre. Jag höll på att svimma varje gång jag reste mig. Men om det inte känns som det så vet jag inte vad det kan vara :/ men har hört flera som drabbats av yrsel.

Jag mår bra nu iaf. Lite sömn gjorde väl susen. Jag har problem med migrän med tillhörande svår yrsel, men jag har klarat mig från det hittills i graviditeten så det här kanske var någon känning också. Aja, kroppen alltså... man vet inte vad den sysslat med :)

Grattis till oss som går in i vecka 11 idag! :)
  • Lady1986
    Poffa skrev 2015-07-20 17:26:53 följande:

Längtar till nästa ul men det har jag inte förens i början på augusti. Känns som en evighet tills dess. Efter det kommer vi berätta för chefer och närmaste kompisarna. Dock ska vi berätta för våra föräldrar när vi träffar dem nu under semestern. Vi bor långt ifrån dem så vill göra det öga mot öga.

Hur gör ni andra? Berätta innan vecka 12 eller inte? Hur har ni berättat? Nåt kul bus....

Vilken vecka är du i? :) Vi berättade för våra familjer efter första vul, och så är det ett par kompisar som vet. Jag ska nig berätta för min chef i vecka 13 och sen får nog resten upptäcka det allt eftersom :)

Jag berättade för min mamma när hon höll på å beklagade sig över att behöva jobba igen efter semestern. Vilken vändning det blev! :)
  • Lady1986

Ni som är i vecka 11-12, har ñi börjat känna livmodern över blygdbenet? Jag tycker mig känna en liten mjuk bulle om jag känner väldigt noga. Lr så är det kissblåsan jag klämmer på haha.

• Lady1986

Stort grattis till helnil_ och Linda8110! Vad skönt att se att allt är bra. Jag skulle också gärna få möjlighet att kolla igen. Har inte just nå symptom förutom ömma bröst :/

För oss är det första barnet, vi bor i uppsala.

• Lady1986
    Cyanea skrev 2015-07-25 11:24:40 följande:

Nojan här igen. 

Idag har jag börjat få småont i vänster sida av magen. Jag tror att det kan vara sträckningar i ligamenten, men det känns konstigt att det skulle dyka up hux flux just nu. Gick precis in i v. 14 (13+0) och har knappt haft någon molvärk alls sedan veckan jag plussade. 

Tror ni att det är lugnt eller bör jag oroa mig? 

Enligt min app kan molvärk komma och gå från dag till dag, vecka till vecka månad till månad. Så det är säkert ingen fara :)
  • Lady1986

Vilken fin mage du har Cyanea! :)

Jag tycker att jag börjar få lite mage. Eller så är det semestermyset som börjar lägga sig :p Men jag och sambon har varit ifrån varandra i en vecka nu ovh när jag kom hem visade jag magen och han började skratta och sa "men det där kan ju inte bara vara semestermys!" :) Kul om det börjar hända lite, även om det bara är tarmar. Jag ska börja fota min mage imorn när jag går in i v.12.

• Lady1986

Känner igen oron. Mitt enda säkra symptom har varit ömma bröst rätt länge nu, så jag funderar rätt ofta på om det verkligen finns något fär :/ Rul om en och en halv månad, det är långt dit! Men varför skulle det inte vara något? Blir nog som dagt mer verkligt när magen sätter fart :)

Ý

maka011 skrev 2015-07-27 11:10:44 följande:

Idag härjar nojan hos mig. Har bara fått för mig att det är ett ma. Håller på att förlora förståndet. Försöker tänka logiskt. Varför skulle det vara ma? Antar att det blir lättare när magen börjar visa sig.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015