• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Ananas skrev 2015-07-07 20:32:34 följande:

Är det någon mer än jag som är så förlamande trött och måste äta typ varannan timme för att hålla illamåendet borta? Sover varje dag efter jobbet nästan. Nu har jag precis vaknat och har sovit mer 3 timmar.... känner mig som världens sämsta mamma och sambo. Minns inte att det var så här förra gången!!!

Ja, jag är trött! Har semester och vill hitta på saker, men energin finns inte i min kropp. Får en rejäl dipp efter lunch och det kassa vädret vi har hjälper inte direkt till heller.

Jag var illamående för en vecka sen. Jag var hungrig hela tiden och blev väl illamående för det. Men det har gått över nu känns det som.
  • Lady1986
    Ananas skrev 2015-07-10 08:50:25 följande:

Tömda järndepåer så dags att börja äta järntabletter. Inte konstigt jag varit så fruktansvärt trött! Idag går jag in i vecka 13 ????

Härligt att.gå in i v. 13 :) Nästan så jag längtar tills jag börjar jobba igen efter semestern, för då är tolv veckor förbi.

Jag käkar jordgubbar som bara den! :)
  • Lady1986

Cyanea: Vi är inte heller erbjudna KUB, och kommer inte att göra det privat heller. Men det hade ju varit väldigt skönt att få se fostret leva i v. 12. Kan man be om det lr får man snällt vänta på RUL? :)

Just nu är jag mest nojig över vad man får äta/inte äta. Nojar över om jag fått i mig något som innehåller listeria eller toxoplasma. Inte för att jag tror det och risken är väl rätt liten att det ska hända något hemskt, men ändå. Jag måste sluta tänka så mkt, man blir ju knäpp emellanåt :)

• Lady1986
    Cyanea skrev 2015-07-15 16:21:08 följande:

Jag känner igen den där oron! Härom natten vaknade jag med ett ryck av att jag drömt att McDonalds lanserat en ny burgare med chèvre på och att jag ätit två hela burgare innan jag insåg att chèvre inte är ok att äta som gravid. Då ska jag också tillägga att jag inte äter på McDonalds i princip någonsin ;) 

Vilken bra fråga. Det beror nog väldigt mycket på din MVC skulle jag tro. Jag fick ju ett för två veckor sedan enkom för att jag var orolig i största allmänhet. Jag hade ingen som helst giltig anledning mer än oro. I så fall antar jag att det inte ska vara några problem att få ett, men samtidigt sa även läkaren att "det var ju väldigt generöst av oss". Om inte annat finns väl ett gäng privata kliniker som förmodligen kan stå till tjänst för en rimlig summa. 

När har du RUL? 

Haha usch, dessa drömmar alltså :) Vi har RUL i mitten av september, är i vecka 10 nu, så det är ju långt kvar. Får se vad de säger på inskrivningen.
  • Lady1986
    helnil_ skrev 2015-07-15 23:39:23 följande:

Du och jag ligger ju väldigt lika :) jag är i vecka 10, 9 +3 imorgon. Har du fått din tid redan för RUL? Jag får nog ingen förrän vid inskrivningen.. Och den är inte förrän

Kul, jag är också i 9+3 idag :) Ja, vi bokade in rul redan när jag ringde för inskrivningstid, för det var fullt och svårt med tider nu under semestern, så hon ville boka in allt på en gång så det inte skulle bli nå tok. Har inte inskrivning förrän i vecka 14-15 eftersom vi ändå inte ska göra kub.

• Lady1986
    Cyanea skrev 2015-07-17 16:38:54 följande:

Jag känner att jag inte har koll på er, ni är inne så sällan :P Hur är det med er allihop? Kram! 

Jag mår bra. Tycker att både tröttheten och den ständiga hungern har lagt sig. Däremot blir jag flåsig som bara den av bara en promenad. Det kan väl inte ha med bara dålig kondis att göra? :) Jag har iofs inte tränat sen äggplocket typ... ajabaja!
  • Lady1986

Cyanea: Skriva det i ett meddelande är väl en bra idé. Så kan hon reagera hur hon vill och smälta det själv innan ni ses nästa gång.

Lyllos dig som gått förbi vecka 12. Jag längtar som bara den! Även om det betyder att semestern är slut då :p

• Lady1986

Cyanea: Åå vilket härligt besked att hon också är gravid! :) Vad mysigt ni kommer att ha ihop när de små kommer.

• Lady1986
    Cyanea skrev 2015-07-19 11:08:53 följande:

Eller hur! Skönt att det löste sig helt magiskt! Det känns som att mitt Karmakonto måste ha fått ett rejält uttag, men förhoppningsvis är det inte helt tomt än ;) 

En fråga till er allihop... Jag bara antar att jag inte är den enda som är alldeles bränd av hela barnlöshetsprocessen. Jag nojar väldigt ofta över det där med missfall, trots att jag fått två mycket fina UL och att jag gått över v. 12. Nästan varje natt drömmer jag att något hemskt händer, oftast större eller mindre blödningar. 

Hur hanterar ni er noja?

Jadu, jag försöker njuta av att mitt vul såg bra ut och försöker tänka att chansen att det ska gå bra är större än att det ska gå åt skogen. Men jag oroar mig en del och nojar över olika saker från dag till dag. Är det inte MA så är det bakterier och parasiter, och det hjälper nog inte att jag är en sån som gärna målar fan på väggen (lätt hänt när man blivit bränd ju). Har dock en sambo som är mkt coolare än jag :) Han är optimistisk tills motsatsen bevisas, så det hjälper att prata med honom.
  • Lady1986

Har någon av er haft jobbig yrsel som symptom? Jag blev yr igåreftermiddag helt plötsligt och det höll i sig under hela kvällen och inatt när jag var på toa. Vågar knappt kliva ur sängen nu för är rädd att det firtfarande sitter i. Jag blev liksom yr när jag bytte ställning från sittande/stående till liggande och tvärtom. Det kändes inte som blodsockerfall utan mer ospecifik yrsel. Vet någon av er om yrsel är något man bör hålla koll på så här tidigt?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015