Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
... och efter all denna tid på FL har jag fortfarande inte lärt mig att läsa på knapparna... Tryckte på skicka istället för "Välj filer" XD
Idag har jag en dålig dag. Liten har nog lagt sig både längre ner i livmodern plus att hon sparkar inåt. Jag känner lite då och då, men inte alls så mycket som t.ex. igår. Jag har sagt till mig själv så många gånger att jag inte ska oroa mig än, det ska inte komma rörelser varje dag, men när det väl händer glömmer jag mina egna ord illa kvickt. Suck... Har suttit och gråtit en bra stund nu. Det fladdrar ibland, men jag blir så orolig ändå :(
Tack tjejer. Ni är bäst <3
Nu på kvällen la sig maken med örat mot magen - och han hörde hennes hjärta!! BM sa vid senaste besöket att det inte skulle dröja länge förrän han skulle kunna höra det med hjälp av ett glas, men jag var inte beredd på att det skulle gå så här snart! Men han är säker, han sa att pulsen stämmer överens med det vi hörde på dopplern.
Strax därpå fick han sig en rejäl spark i ansiktet XD
Usch, hoppas det blir en bättre dagsform imorrn.
Stor kram på er, och hoppas att ni alla får en bra vecka <3 <3 <3
Lycka till på RUL idag Linda8110!!
Själv har jag börjat grubbla... inte över att det inte ska gå bra, utan hur jag ska känna för denna lilla nya varelse. Kommer jag älska honom som jag älskar min första son? Är det ens möjligt? Har vi inte det ändå rätt bra nu, bara vi tre? Tänk om vår relation inte fixar ett barn till?
Gah! Känner mig inte alls så otroligt lycklig och sprudlande glad som med första barnet... och det är en sorg i sig & jag får så otroligt dåligt samvete då vi ju fått kämpa så och nu sitter vi här och borde vara lyckligast i världen, och så känns det inte så
Usch, jag som ändå har varit rätt lugn hittills i graviditeten, eller åtminstone sen vårt vul, har börjat känna ångest nu och behöver skriva av mig. Vi har rul på fredag och tänk om det går åt helvette :( Tänk om vi bara har några dagar kvar i vår lyckliga bubbla och allt bara rasar :( Jag börjar bli så sjukt nervös för att något ska vara fel. Min chef har råkat göra det officiellt inför hela huset att jag är gravid och det gör ju inte saken bättre av att få alla dessa "men det syns ju knappt"-kommentarer nu. Blä vad hemskt. Jag både längtar och fasar inför fredag kl 15:00.
Vår bebis verkar vara frisk som en nötkärna! Och så livlig så det knappt gick att göra alla undersökningar haha. Tog tid! ;)
Troligtvis en tjej men inte 100% säkert. Jag kanske har fel ändå haha