• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

... och efter all denna tid på FL har jag fortfarande inte lärt mig att läsa på knapparna... Tryckte på skicka istället för "Välj filer" XD 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-12 15:45:09 följande:
    Åh vad otroligt fin du är!!!!
    Tack så mycket :D Känner mig bara väldigt fet utan kläder, men påklädd gillar jag min lilla kula <3 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-13 16:43:30 följande:
    Haha ja utan kläder är det illa! Tog mod till mig att kolla på mig själv naken i spegeln igår, garvade och grät samtidigt. Haha
    Vad modig du är :D Haha! Ja, magpartiet är ju mest som en.... blobb! XD Så utan kläder känner jag mig inte så gravid rent kroppsligt, men när kläderna kommer på är det en helt annan femma ;) Tänk på att det mesta av din nya kropp inte är fett utan bara sånt som ligger i livmodern, plus att livmodern knuffat undan tarmar så de lagt sig annorlunda. Jag har rätt mycket organ precis under bröstkorgen, så jag får "lovehandles" på ryggsidan ;) 
  • Cyanea

Idag har jag en dålig dag. Liten har nog lagt sig både längre ner i livmodern plus att hon sparkar inåt. Jag känner lite då och då, men inte alls så mycket som t.ex. igår. Jag har sagt till mig själv så många gånger att jag inte ska oroa mig än, det ska inte komma rörelser varje dag, men när det väl händer glömmer jag mina egna ord illa kvickt. Suck... Har suttit och gråtit en bra stund nu. Det fladdrar ibland, men jag blir så orolig ändå :( 

• Cyanea

Tack tjejer. Ni är bäst <3 

Nu på kvällen la sig maken med örat mot magen - och han hörde hennes hjärta!! BM sa vid senaste besöket att det inte skulle dröja länge förrän han skulle kunna höra det med hjälp av ett glas, men jag var inte beredd på att det skulle gå så här snart! Men han är säker, han sa att pulsen stämmer överens med det vi hörde på dopplern. 

Strax därpå fick han sig en rejäl spark i ansiktet XD 

Usch, hoppas det blir en bättre dagsform imorrn. 

Stor kram på er, och hoppas att ni alla får en bra vecka <3 <3 <3 

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-13 22:49:05 följande:
    Åh vad härligt!!! Jag längtar sååå tills jag kan få känna sådana rörelser och sparkar!!! Idag har jag inte känt av pyret alls... Det är en magisk tur att vi har RUL imorgon! Är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!!!
    Åååh vad spännande!!! Är övertygad om att det kommer att gå bra, så ta det bara lugnt. Njut av tiden du får se ditt lilla underverk på skärmen. Det var helt magiskt, tyckte jag. Fantastiskt. Vi hade samma flyt - Liten var i princip helt stilla dagen innan RUL. Kände ingenting när vi var där heller men på skärmen såg man att hon rörde sig hur mycket som helst. No worries, vännen <3 

Håller alla tummar för er imorrn, det ska bli jättespännande att se hur det går!!! 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-14 07:53:54 följande:
    Taaaack fina du!!!!

Började morgonen med två små kickar av liten ;) Nu ska bara alla organ finnas och sitta där de ska! Hoppas så att de ska kunna se kön också även om jag vet i mig att det är en kille hihi.

Hör av mig och berättar senare! Har ej tid förrän 15.30....

Kram
    Åååååh vad mysigt!!! GAAH, ska ni behöva vänta ända tills dess?!?!?! Jag som hoppades på besked vid det här laget :P SPÄNNANDE!!!!! Hoppashoppashoppas!!! 
  • Cyanea
    Ananas skrev 2015-09-14 13:54:02 följande:

Lycka till på RUL idag Linda8110!!

Själv har jag börjat grubbla... inte över att det inte ska gå bra, utan hur jag ska känna för denna lilla nya varelse. Kommer jag älska honom som jag älskar min första son? Är det ens möjligt? Har vi inte det ändå rätt bra nu, bara vi tre? Tänk om vår relation inte fixar ett barn till?

Gah! Känner mig inte alls så otroligt lycklig och sprudlande glad som med första barnet... och det är en sorg i sig & jag får så otroligt dåligt samvete då vi ju fått kämpa så och nu sitter vi här och borde vara lyckligast i världen, och så känns det inte så

Men vännen, bara för att det varit så tufft behöver du absolut inte känna att du borde vara glad. Oavsett hur efterlängtat barnet är så är det en enorm omställning, kanske framförallt ni som redan har ett barn, det är fler små delar som ska passa ihop och bli en helt ny helhet. Sen tror jag inte att du på något sätt är otacksam eller så, du har bara mycket känslor just nu som inte alla är så glada. 

Du älskar inte ditt nya barn på samma sätt - än. Men ni har gott om tid på er att utforska det senare. Ditt nya barn har ingen identitet medan din son är en person i dina ögon. I början kommer det säkert kännas så också, att din förste son har en större plats i hjärtat. Men med tiden växer relationen fram. 

Det är klart ni kommer fixa ett barn till. I sinom tid kommer allt att kännas så självklart och bra. Men ge det tid. Och anklaga inte dig själv för att inte vara "tillräckligt glad"! Det här är en pärs oavsett hur önskat barnet är, och du ska inte behöva känna annorlunda än någon annan blivande mamma bara för att du fått jobba arslet av dig. 

Det är ju också nu du har all tid i världen att känna så här. Din nye lille son far inte illa av det på något sätt. Tvivla hur mycket du vill och utforska det som gör dig osäker. Jag är övertygad om att läget kommer vara ett helt annat så småningom. Som sagt - ge det bara tid, även efter att sonen föds. Det är trots allt en helt ny människa i ditt liv att lära känna och bygga upp en relation till. Att han redan är i din mage är lite skitsamma - än så länge känner du honom inte så väl. 

Du har ingen som helst skyldighet att vara glad!! <3 
  • Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-09-14 16:02:52 följande:

Usch, jag som ändå har varit rätt lugn hittills i graviditeten, eller åtminstone sen vårt vul, har börjat känna ångest nu och behöver skriva av mig. Vi har rul på fredag och tänk om det går åt helvette :( Tänk om vi bara har några dagar kvar i vår lyckliga bubbla och allt bara rasar :( Jag börjar bli så sjukt nervös för att något ska vara fel. Min chef har råkat göra det officiellt inför hela huset att jag är gravid och det gör ju inte saken bättre av att få alla dessa "men det syns ju knappt"-kommentarer nu. Blä vad hemskt. Jag både längtar och fasar inför fredag kl 15:00.

Jag känner igen mig SÅ MYCKET i det du skriver. Jag tänkte EXAKT likadant när det var vår tur. Hade också ångest för att folk kände till det och för att jag fruktade det värsta på RUL. Men ärligt talat: det händer sällan att man får riktigt dåliga nyheter. Hittills har allt sett bra ut för dig, eller hur? Jag tyckte att det var underbart att få titta så noga på min lilla tjej. Du har något alldeles fantastiskt framför dig. Det är klart det kommer gå bra <3 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-14 17:05:49 följande:

Vår bebis verkar vara frisk som en nötkärna! Och så livlig så det knappt gick att göra alla undersökningar haha. Tog tid! ;)
    Troligtvis en tjej men inte 100% säkert. Jag kanske har fel ändå haha

IIIIIH!!!! En liten tös till!!! :D Åh vad skönt att höra att det gick bra!! Vad fin hon är! 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015