• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Love is everything skrev 2015-09-10 08:54:06 följande:

Bjuder på en del av bilden vi lade upp på facebook igår, tror ni dom fattar att det blir en pojk?

Och så en bild på magen v20!

Åh vad skönt att de inte ser några tecken på trisomi!!! Det tar nog ett tag för cystorna att försvinna, så det är förmodligen inte så konstigt att de är kvar. Klart det kommer gå bra!!  

Blir alldeles tårögd av bilden!! <3 <3 <3 Och fin mage!! 

(Ok, tårögd är en lögn för jag sitter och gråter, men det låter så hysteriskt att gråta över det så jag skriver tårögd i alla fall)
    maka011 skrev 2015-09-10 10:42:34 följande:

Alltså en parentes i det hela. Men är det bara jag som blivit stor baktill? Alltså inte rumpan utan själva. rövhyllan. ???? Dör lite av skratt att bara skriva det. Typ svanken. Så det blir en hylla ovanför rumpan. ????

Hahahaha!!! Förlåt, "rövhyllan" gjorde min dag :D Det ska jag komma ihåg - bra ord! Nja, inte direkt. Men jag tycker inte att min rumpa ser ut som den brukar, den kanske är lite högre än normalt? Lite mer "hylla"? ;) 
  • Cyanea

Nyss hemkommen från dagens besök på MVC! Blodtrycket är normalt (vilket jag oroat mig lite för eftersom jag har så mycket hjärtklappningar). Järnvärdena fick toppbetyg, så nu ska jag bara äta Niferex varannan dag - Woho!!! Sen fick vi lyssna på hennes hjärta också, det slog med 150 slag i minuten <3 Magiskt!!! Tider är bokade ända fram till sista veckan på året och föräldrakurs är inbokad :D 

Sen fick vi moderskapsintyg. Nån som vet vad man gör med det? Ska det skickas in redan nu? Hon sa bara att vi inte skulle fylla i något...! 

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-10 12:13:06 följande:
    Härligt! Jag tror att man ska skicka in det direkt :) Men jag har inte 100 koll på det.

Det här med föräldrakurs? Vad är det?
    Inte helt säker faktiskt XD Kanske hette det Föräldraträffar? Som jag förstod det sitter man i grupp och går igenom vanliga frågor kring förlossningen och första tiden med barnet. Mycket fokus på amning och förlossning. Har ni inte hört om det än är det säkert för att det inte är aktuellt förrän typ v. 30. Vi har bara skrivit upp oss i en grupp, men det är inte dags förrän i november eller nåt ;) 
  • Cyanea

Folk alltså... Skrattar lite åt din berättelse, men samtidigt fattar jag att det inte är jättekul att höra. Lite okänsligt att folk ska spekulera i hur många det är eller hur stora de är! Magstorleken har ju inte så mycket med saken att göra...! Men skönt att få bekräftelse på att du ser gravid ut ;) 

• Cyanea

Idag är sista dagen i v. 20 och jag har nu varit gravid i 140 dar!!! Nu är jag äntligen halvvägs!! Det känns underbart :D 

Det är alltid mycket folk på spårvagnen där jag bor, så det är vanligt att man får stå upp. Men nu syns magen uppenbarligen tillräckligt mycket, för folk ställer sig upp och erbjuder mig sin plats :) Jag fattar inte att det redan kan kännas så tungt att stå upp, men det gör det, så jag är väldigt tacksam över att få sittplats. 

Hoppas att ni andra har en fin fredag och kommer få en fantastisk helg <3 

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-11 22:01:00 följande:
    Jag blev både arg och ledsen. Kämpar hårt varje dag med min självbild när magen växer. Jag har alltid haft issues med min kropp och detta med att den nu blir okontrollerat större är hemskt jobbigt för mig. Jag älskar innehållet men kan inte se mig själv i spegeln utan att må lite illa...
    Åh, hjärtat, det låter jättejobbigt :( Finns det någon samtalshjälp att få? Kanske via MVC? Det känns liksom så jobbigt om du från och med nu ska tycka illa om din kropp, och det kan ju inte vara något jätteovanligt problem. 

Grattis till ny vecka och stort grattis till fosterrörelser :D 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-11 22:01:00 följande:
    Jag blev både arg och ledsen. Kämpar hårt varje dag med min självbild när magen växer. Jag har alltid haft issues med min kropp och detta med att den nu blir okontrollerat större är hemskt jobbigt för mig. Jag älskar innehållet men kan inte se mig själv i spegeln utan att må lite illa...
     och jag ber förstås jättemycket om ursäkt om jag uttryckte mig okänsligt. Det var absolut inte min mening. 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-12 07:44:29 följande:
    Du behöver absolut inte be om ursäkt, du är så söt och fin :)

Jag har gått i terapi under så många år som hjälpt mig stå på mina två ben. Kommer klara detta också, men är känslig för ogenomtänkta kommentarer från människor både utomstående samt i min närhet. Får liksom lära mig att jag och min kropp kommer aldrig bli bästa vänner, men just nu är jag även tacksam mot den för att den faktiskt håller på att uppfylla min högsta dröm. <3
    Skönt att höra. Bra att du fått hjälp, hoppas att det räcker hela vägen. Klart du kommer att klara det - du har klarat barnlöshet och IVF redan ju ;) Du kanske redan gör så, men jag skriver det ändå - när du får kommentarer du inte gillar, dölj inte hur du känner. Visa tydligt att det är övertramp. Människor menar väl, men det är inte en ursäkt för att kasta ur sig allt som poppar upp i huvudet, och du ska inte behöva hålla igen bara för att de inte förstår hur okänsligt det är av dem. 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-12 10:12:04 följande:
    Håller med dig, men ibland är det så svårt att veta om det är ett allmänt övertramp eller om det bara beror på mina hjärnspöken haha
    Jag vet :D Tänker jämt och ständigt på det också, "Är det bara jag eller var det där lite väl intimt?". Men samtidigt, spelar det någon roll? Hjärnspökena brukar finnas av en anledning. Plus att jag tycker att alla frågor kring graviditet är för känsliga för människor att ta så lätt på. Det är ju bra att vi är gravida nu, men hur många gånger fick man inte frågan innan man ens visste om ifall det någonsin skulle hända? Nej, det är bra för folk att tänka till en extra gång innan de pratar om så känsliga saker. Eller, så känner jag i alla fall. Så känns det inte bra, svara inte särskilt trevligt. Var kort och visa att du inte vill diskutera saken. 
  • Cyanea

Vilken bra grej med Barnloppis!! Många saker är så himla dyra, och inte sjutton behöver man egentligen ha dem helt nya. Ska nog kolla om det är något vi har i närheten någon gång :)

Själv gick jag in i v. 21 idag :D Detta fick jag verkligen njuta av imorse då Liten sparkade runt för fullt. Jag kunde till och med se hur magen studsade till ibland ^^ 

Dagens mage har vi här. Jämför jag vecka för vecka ser det inte ut att hända något alls, men bevisligen börjar jag se riktigt gravid ut. Igår på IKEA gick jag förbi spegelavdelningen och stannade till för att riktigt stirra. Jag har inte själv lagt märke till hur tjock jag blivit, men i obekanta speglar blev det uppenbart :) 

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015