• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Lady1986 skrev 2015-09-18 17:19:04 följande:

Haha ja jag kommer väl att vara lugn i en vecka typ, sen kommer det väl nya hjärnspöken. Men mer eller mindre orolig kommer man väl alltid vara för sin bebis :) Så roligt att se honom härja omkring och när hon visade snoppen såg jag direkt min brorsa framför mig och tänkte "ojoj!" Mina föräldrar hade fullt upp med hans tempo haha.

Gud vad jag garvade när jag läste detta! "När jag såg snoppen tänkte jag på min brorsa!" Hahahahaha
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-09-18 18:13:39 följande:
    Hahaha åh nej, det lät ju lite tokigt!! Men ni förstår hur jag menar va?? :) Haha åh jag dör!
    Haha japp jag förstod när jag läste om meningen en gång till haha :D
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-09-18 19:14:50 följande:

Haha! Grattis till en pojk till i gruppen!

Kan vi inte göra en summeringslista?? Känner att jag knappt kommer ihåg vem som väntar pojk eller flicka och när. Jag börjar så kan ni väl kopiera det och göra inlägget längre och längre?

Love is everything: V. 21+0, BF 28/1. Väntar en lillebror (Ebbe?) till storebror 3 år.

Fattar inte hur man lägger till men om någon kan så får man gärna hjälpa mig ;)
    V.19+1, BF 10/2, väntar första barnet, förmodligen en flicka.
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-09-19 10:05:15 följande:

Då ska man ge sig in i barnvagnsdjungeln då! :) Hur ska man kunna välja?? Och hur långt innan bör man beställa?

Ja herregud! Jag fasar!!!
    Gissar att man ska börja med att gå in och rulla...
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-09-19 14:29:10 följande:

Vi köpte en ny Teutonia Cosmo med liggdel, sittdel, adapter till babyskyddet att sätta på vagnen, babyskydd + bas till bilen. Köpte allt nytt för ca 12.000:- och jag rekommenderar nu i efterhand att köpa begagnat, för man får inte ens hälften av värdet efter ett år. Jättesmidig vagn, går att vända fram och bak, klicka på babyskyddet, aldrig behöva ta ur bebisen när den sover, tar sig fram överallt!
    Kan tipsa om att verkligen köpa en bas till babyskyddet till bilen så slipper man krångla med bältet varje gång.
    Fundera på hur er vardag ser ut och vad ni har för krav! Landet/stan, liten o smidig/stor o dämpad, liten/stor hopfälld, är ni långa behövs extra ställbart handtag osv osv. Åk till en affär med stort utbud! Kläm, känn och testa!
    Vi fick ett stort barn och han är både lång och tung fortfarande. Vårt babyskydd Acta Graco rymdes han i läääänge jämfört med hans kompisar som ändå var små jämfört med honom, ett hett tips!

Ja jag som är så lång behöver ett brett teleskophandtag! Testat kompisars som alla har olika och hittills känns Brios bäst. Teutonian var sämst för mig. Men sen finns det ju olika modeller såklart av alla märken. Men jesus vad dyrt det är!

Vad menas med babyskydd?
  • Linda8110
    Love is everything skrev 2015-09-19 23:12:16 följande:

Bilbarnstolen de har ca första halvåret, den du tar på armen.

Aha oki! Undra varför man inte säger just bilbarnstol om den haha ;) Ja en sådan har jag förstått att man helst ska köpa ny om man inte vet vem den förre ägaren är.
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-09-20 10:51:55 följande:

Igårkväll fick även sambon känna en knuff utanpå magen :) Han skrek helt uppspelt "nu kände jag något!!" Haha gud vad jag skrattade, det är ju så coolt!

Haha åh vad häftigt!!! Jag har inte känt något alls på ett dygn drygt så jag har ju såklart panik haha
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-20 15:26:43 följande:
    Hihihi!!! Häftigt!!! Det är underbart när man ÄNTLIGEN kan dela med sig lite av miraklet man ständigt bär med sig <3 
    Linda8110 skrev 2015-09-20 11:36:15 följande:Haha åh vad häftigt!!! Jag har inte känt något alls på ett dygn drygt så jag har ju såklart panik haha
    INGEN PANIK - fy dig ;) Det är så vissa dagar. Jag har haft ett helt gäng av dem, ibland ett par-tre stycken i följd. Fy farao vad rädd jag blir varje gång, men det är ju som det ska. Har börjat känna rörelser innanför blygdbenet och ända uppe i naveln, så uppenbarligen flyttar hon på sig rätt mycket från dag till dag. Ibland sparkar de åt andra håll än framåt mot ens mage, och då känns inte ett smack. Så no worries :) 

Jag följer barnvagnsdiskussionen med stort intresse, tycker själv att det är supersvårt men har inget alls att bidra med mer än att jag är nyfiken på era erfarenheter och tankar. Har mest varit inne på Emmaljunga eller Britax, men har egentligen ingen aning. Har inte provkört någon än och har tänkt skjuta på att beställa en till ca v. 30. 
    Det är bra att du taggar ner mig lite haha men nu får gärna pyret göra sig tillkänna haha! Jag låg i alla möjliga hopkrupna positioner igår kväll för att något NÅGOT skulle kännas, men nej... Ja du kan ju tänka dig hur jag såg ut haha! Min sambo suckade åt mig att tagga ner ;)

Fin mage du har!
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-09-21 13:01:07 följande:
    Sötaste skitunge - inte oroa din mamma! Men som sagt, det är såpass tidigt att du inte ska behöva känna varje dag. Är du orolig ändå (vilket man ju faktiskt är ibland även om man vet bättre) - ring MVC och be om råd. Kanske kan du få lyssna lite på hjärtat eller något. Ibland (dock inte varje dag) kan min man höra hennes sparkar även om jag inte känner dem. Ni kanske kan prova det? Men bli inte orolig om han inget hör, det gör som sagt inte min man heller. 

Tack så mycket :D Jag är väldigt förtjust i den ;) 
    Jag börjar gilla min kula också faktiskt :) I alla fall med kläder på haha
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015