• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Igår gick jag in i v. 7+0. Kräks, mår illa nästan dygnet runt, vill inte äta, brösten gör ont och huden är alldeles sprucken och magen vill säga upp sig. Den biten känns bra, men jag har så lätt att börja småblöda. Det skrämmer skiten ur mig varenda gång. VUL på onsdag som du sa, Ananas, och det känns väldigt nervöst på ett obehagligt sätt. Tänk om det är MA den här gången, att det är därför jag blöder? 

Önskar att det inte behövde vara en sån nagelbitare... Kan det inte bara få gå nu? Imorgon firar jag och maken bröllopsdag, vilket också är milstolpen för 3 år av försök. Jag önskar verkligen att det är vår tur nu. 

Lycka till, tjejer <3

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-06-14 23:50:52 följande:

Usch.. Nojjar så över att jag håller på att hosta mig till ett missfall. Är tok förkyld och hostar typ oavbrutet. Nu ikväll har det börjat göra ont i tjejmagen när jag hostar. Nån med erfarenhet som kan lugna mig?

Jag förstår att du är orolig, men du ska inte kunna hosta dig till missfall. Det beror inte på dig alls om det blir missfall eller inte, så länge du inte stoppar i dig mediciner eller liknande som kan orsaka det. Jag tror, precis som Lady1986 att det som känns när du hostar är ligamenten till livmodern. 

Tråkigt med rosa på trosskyddet, men försök att inte oroa dig för det heller. Det finns tusen saker som kan blöda när man är gravid utan att det är någon fara. Jag får lite ibland också och tror att det är slemhinnan som är väldigt skör (jag kan börja blöda smått för att jag tar i för mycket på toa t.ex.). Kanske beror det på din hosta? I så fall är det nog inget tecken på missfall, utan bara att du blöder lätt :)
  • Cyanea
    FrunIHuset skrev 2015-06-15 13:41:34 följande:

VUL på kliniken idag! Visade en liten böna på 18 mm och 8+2 räknade vi till :) BF flyttad till 22/1 istället för 18/1 som min BM trodde.

Hjärtat slog fint och 3 bilder fick vi med hem :)

Stort GRATTIS!!! :D
  • Cyanea

Tråkigt att höra, Zamira, men Heja dig som är så underbart positiv!! Håller alla tummar jag kan för att det går bättre i augusti. Hoppas att du kan njuta tillfullo av sommaren. Var riktigt, riktigt syndig, det förtjänar du ;) 

Ananas, hur har det gått för dig?? Är jättespänd! 

Jag har, precis som du NovemberRain, VUL imorrn, och jag är inte så kaxig alls. Har fått några pyttesmå blödningar sedan plusset och jag bara väntar på att få höra att det är MF... Usch... Vill verkligen inte förlora ett till :'( Jag vill så gärna få behålla det här barnet. Någon annan som också blött lite, eller är det bara jag? 

• Cyanea
    Ananas skrev 2015-06-16 17:28:39 följande:
    Cyanea skrev 2015-06-16 14:51:22 följande:

Tråkigt att höra, Zamira, men Heja dig som är så underbart positiv!! Håller alla tummar jag kan för att det går bättre i augusti. Hoppas att du kan njuta tillfullo av sommaren. Var riktigt, riktigt syndig, det förtjänar du ;) 

Ananas, hur har det gått för dig?? Är jättespänd! 

Jag har, precis som du NovemberRain, VUL imorrn, och jag är inte så kaxig alls. Har fått några pyttesmå blödningar sedan plusset och jag bara väntar på att få höra att det är MF... Usch... Vill verkligen inte förlora ett till :'( Jag vill så gärna få behålla det här barnet. Någon annan som också blött lite, eller är det bara jag? 

Tack tjejer! Det har gått jättebra! Vilken lycka!!!

Allt såg fullt normalt ut för tiden och hjärtat pickade på bra. Min läkare var inte särskilt informativ, men som sagt allt såg bra ut. Det viktigaste. 

Jag tänker berätta efter min semester, tror jag... jag går på semester i typ vecka 13 och sen har jag semester i 5 veckor.... men om magen fortsätter växa i denna takt så kanske jag får planera om Också STOR skillnad mot förra gången. Jag skulle säga att jag kan jämföra magen nu i vecka 9 med min mage i vecka 15 förra gången.... 

Jag har inte blött något i någon av mina graviditeter, men många gör ju det. 

Jag testar att lägga in listan i rubriken istället, bra idé!

Lycka till imorgon båda två! Håller tummarna!!
    Åh vad glad jag blir!!! Grattis :D Och tack. 
  • Cyanea
    Zamira skrev 2015-06-17 10:41:48 följande:

Ja jag försöker att vara positiv, har ju försökt sen sept -09, och då är några månader längre inte så mycket tänker jag. Haha, ja jag ska synda, jag ska äta skinka, och ostar i mängder nu när jag kan :D 

Usch, hoppas att det är ofarliga blödningar, håller tummarna för dig idag!!

Och drick massor av Mojitos! Mmmm, älskar Mojitos! Jag fick höra något en gång som fastnat på hjärnan om det där med att vänta på sitt barn. Det kan dröja länge, men när man väl får sitt barn kommer man titta på det och känna "Aha. Det var därför det dröjde". Hade det inte dröjt hade det inte blivit just den individen, och när man träffats vill man inte ha det på något annat sätt. Det tröstar i alla fall mig många gånger. Stor kram på dig! 
  • Cyanea

Vi har nu varit på vårt VUL. Fy var orolig och ledsen jag var, hela morgonen och hela väntan på att få komma in. När de frågade hur jag mådde började jag nästan gråta och sa att jag var så jäkla rädd, så det var bara att hoppa rakt upp i stolen. Väl där var det extremt jobbigt, det var så vi fick reda på vårt missfall det förra försöket. 

Nästan direkt såg vi den. Vår lilla bäbis. Hjärtat slog som tusan, så det var inga som helst problem att se slagen. Det var helt magiskt. Jag grät och skakade på huvudet, jag kunde inte tro det. Gulesäcken var också väl synlig, vilket läkaren sa var ett bra tecken. 

Vid mätning var den lille 13,2 mm lång, vilket ska motsvara v. 7+4. Det är klockrent. Jag var livrädd att den skulle vara lite för liten, för då skulle jag oroa mig fruktansvärt över att den inte växer som den ska, men det var verkligen perfekt!! 

Det hade inte kunnat gå bättre idag :'D 

Så sammanfattningsvis verkar det som att mina blödningar varit helt normala och ingenting som har med barnet att göra alls. Det måste ha varit tappen eller själva slidan som blött. Det fanns inga tecken på blödning i livmodern. 

Jag ska dock ändra min status i listan, kalkylatorn för BF jag använde räknade fel. Det ska stå 2/2-16 istället för 29/1 :) 

Håller tummarna för att det gått lika bra för dig idag, NovemberRain och att det går fantastiskt för En PantherTant imorgon! 

• Cyanea

Ananas: ET 4/5 (med 5-dagars blastocyst), VUL 16/6, BF 25/1-16
    Frunihuset: FET 7/5 (5-dagars blastocyst), VUL 15/6, BF 18/1-16
    joyride: FET 13/5 (3-dagars), VUL 12/6
    Cyanea: FET 14/5 (5-dagars blastocyst), VUL 17/6, BF 2/2-16
    NovemberRain: ET 14/5, VUL 17/6, BF ca 1/2 -16
    Blåblomman: ET 15/5, VUL 25/6, BF ca 2/2 - 16
    En PantherTant: FET 20/5, VUL 18/6 ,BF 4/2-16,
    Solhem: FET 26/5, VUL 29/6
    maka011: FET 27/5, VUL 30/6
    nesistas: ET 27/5 prel BF 14/2
    Unaangelita: VUL 29/6, BF 6/2 - 16
    helnil_: ET 30/5

(Jag tog bort dig nu på din begäran, Zamira)

• Cyanea
    NovemberRain skrev 2015-06-17 20:34:53 följande:

Idag var vi också på VUL, var väldigt nervös men det gick jättebra!

Vilken häftig känsla att se det lilla hjärtat bulta!

Eller hur cyanea? Vi verkar ligga precis samtidigt i datum, har bf 1-2/2. Får se vem som får först

Jag mår jätteilla, kräks så fort jag äter något.. Tips?

Åh vad skönt att höra att det gick bra! Visst är det coolt att se med egna ögon att det verkligen lever något därinne <3 <3 <3
    Haha, vi kan ha vadslagning om det längre fram :P Jag skulle i och för sig tippa på att jag blir först. Både maken och jag är för tidigt födda...! 

Åh hjärtat. Jag mår också superilla men kräks bara någon gång ibland. Jag försöker äta i princip hela tiden. När jag börjar må alldeles för illa för att kunna stoppa i mig något alls dricker jag ett glas juice först. Kräks du jämt, eller när händer det? Jag har alltid en skål Saltiner-kex ståendes. Torra, salta kex funkar rätt bra att äta när man mår illa :) 
    joyride skrev 2015-06-17 15:16:12 följande:
    Men vad skönt, stort grattis!!

Jag längtar till mitt VUL den 22/6. Hoppas denna gång att få se hjärtat. Kanske ska det uppdateras i listan, vet inte... Med det nya VUL-datumet...

Annars har jag börjat må fruktansvärt illa. Har ju längtat efter att tom må illa, men detta är verkligen jobbigt. Trodde väl aldrig att jag skulle gnälla över det... men om jag får se ett hjärta på måndag, då är det värt allt...

Hoppas tiden går fort.
    Tack!!! Fem dar kvar för dig då. Förhoppningsvis går de fort. Det är ju ändå midsommar ;) 

Det spelar ingen roll att man längtat ihjäl sig efter alla hemska symptom - man får klaga hur mycket man vill ;) Jag mår också superilla och vaknar till och med på nätterna för att det blir så jobbigt. Blir det bättre om du äter något? 
  • Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-06-18 07:21:25 följande:

Usch, jag drömde inatt att jag fick missfall :( Inte jättekul att gå på toa imorse, men det var lugnt iaf. Jag som har bestämt mig för att inte oroa mig nu. Att jag ska tänka att jag väntar barn, inte missfall. Men nog kommer jag att oroa mig en del allt!

Jag drömde också det inatt! Jag drömde att jag vaknade av att bindan var helt full av blod och att det bara rann, så klockan 3 på natten sprang jag in på toan och såg att allt var lugnt. Dumma drömmar :P 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015