Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Jag känner att jag inte har koll på er, ni är inne så sällan :P Hur är det med er allihop? Kram!
Jag känner att jag inte har koll på er, ni är inne så sällan :P Hur är det med er allihop? Kram!
Vad härligt att höra att det överlag är ganska bra, även om flera fortfarande mår skit ;) Instämmer med Lady1986 och Linda8110 - fy fasen vad pinsamt flåsig jag blir! XD Jätteroligt att höra hur det går för er allihop. Jag har ett superdåligt minne så det skulle vara intressant med en lista över aktuella veckor ni är i så man får bättre överblick :)
Med mig är det överlag bra. Gick precis in i vecka 13 (12+0) idag, så det känns som att jag passerat en stor milstolpe. Äntligen i andra trimestern!! Har känt mer hunger än innan, så i och med det har jag kunnat äta bättre och illamåendet har varit lite mildare (eller, jag har i alla fall inte kräkts på ett tag). Trött fortfarande. Magen är SÅ uppblåst!!! Sen tycker jag i och för sig att jag börjat få en liten, liten kula. Den syns när jag ligger ner. Superspännande!!!
Sitter precis med ett delikat problem. Min kusin sitter lite i samma båt som jag. Hon har också svårt att få barn, så vi har verkligen funnit varandra i det här. När hon blev gravid (som tyvärr slutade i hennes första missfall) mådde jag väldigt dåligt, så jag hanterade inte nyheten så bra som jag önskat. Jag redde ut det med henne och förklarade att min dåliga reaktion inte berodde på henne, utan bara att jag mådde så fruktansvärt i min situation, så det är lugnt med det. Nu är det ombytta roller och alltså min tur att försöka berätta för henne på ett så skonsamt sätt som möjligt och bara hoppas på att hon inte är där jag var när det gällde henne.
Har ni några tips eller idéer kring hur jag kan göra det så snällt som möjligt? Hur hade ni velat att någon berättade för er när/om ni var i det läget att ni inte stod ut med andras graviditeter? Jag tänkte skriva ett PM på Facebook så hon inte behöver känna pressen av att reagera på rätt sätt ifall hon blir ledsen och behöver smälta det lite och förklara att hon inte på något sätt är tvungen att glädjas med mig. Vad tror ni om det?
Fyll på och rätta till precis som ni vill!
Helendi: 14+1
Love is everything: 12+1 (Bf 28 jan)
Cyanea: 12+0
Maka011: 10+1
Linda8110: 10+1
Helnil_: 9+5
Nesistas: 9+5
Cyanea: Skriva det i ett meddelande är väl en bra idé. Så kan hon reagera hur hon vill och smälta det själv innan ni ses nästa gång.
Lyllos dig som gått förbi vecka 12. Jag längtar som bara den! Även om det betyder att semestern är slut då :p
Hej allihop :) kul att läsa att det går så bra för er! Jag är i vecka 7 nu (6+3) och mår pyton... Sover hela tiden. Yr och illamående, spytt ett par gånger. Ingen aptit trots visst sug efter konstiga saker som jag annars inte gillar, tex så blev jag sugen på en big mac trots att jag är vegetarian... Hoppas att detta lägger sig snart då det gör mig ganska begränsad. Kan inte dricka kaffe heller så har huvudvärk hela tiden också. Är ett riktigt kaffe monster i vanliga fall men bara lukten får mig att kräkas. Men man skall inte klaga, nu är vi iallafall gravida som sambon säger :) var inne på SU i veckan p.g.a starka smärtor i livmodern som man trodde var växtvärk. Fick då se ett tickande litet hjärta :) någon som har tips på att lindra illamående? Vågar inte ta prostsfen utan att ha pratat med Repro. Någon som testet akupunktur armband för åksjuka?
Kram!
Lady1986 - Eller hur! Och om vi inte kan få ett syskon så har vårt barn förhoppningsvis ett eller flera "låtsassyskon" :)
Cyanea underbart hur livet kan överraska. Kul att ha någon på nära håll att följas åt på denna resa.
Tack igen för era svar, tjejer. På ett sätt är det oerhört skönt att höra att det inte bara är jag som nojar, men samtidigt önskar jag att ni inte behövde vara oroliga heller. Så hårt som vi jobbat för detta så förtjänar vi allihop att få njuta av det så mycket som möjligt.
maka011 - Haha!! Jag önskar att jag kunnat trycka "gilla" på att du verkligen vägt upp hur mycket lakrits man får äta! Heja dig :D
Det är nog dags att jag tar tillbaka det där om att jag börjat må bättre. Jag gjorde det i ett par dar. Sen mådde jag precis lika illa igen. Idag har jag till och med spytt igen. Men jag klagar inte! Det känns faktiskt bra att må dåligt igen ;)
Hoppas allt är bra med er <3
Idag gick jag in i vecka 11! Två veckor kvar nu bara innan jag kan känna mig "hyfsat" lugn :) på fredag är det dax för VUL, är sjukt nervös inför det men försöker hålla mig lugn och förlita mig på att allt är bra..
Hej alla!
Går in i vecka 11 jag med idag, känns fortfarande helt overkligt. Helnil _ vi ligger visst exakt på samma dag, roligt!
På onsdag har vi läkartid och nytt VUl, tre veckor sedan förra ggr så nu måste det ha hänt mycket. Hoppas allt ser bra ut.... Mår inte alls lika illa på morgnarna längre men är fortfarande väldigt känslig för blodsockerdippar och behöver äta lite och ofta.
Hur ser magarna ut för er? Det är verkligen stor skillnad denna graviditet och förra. Då hade jag ingen mage alls förrän i 4-5 månaden och den var sedan liten i princip hela tiden fram till sista månaden. Nu kan jag inte knäppa byxorna och har svällt runt om, känns som jag har en livboj runt höfterna. Tur att jag hade kvar det gamla bellabandet. Min räddning just nu.
kram på er