• Poffa

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Lady1986 skrev 2015-07-20 17:59:12 följande:

Vilken vecka är du i? :) Vi berättade för våra familjer efter första vul, och så är det ett par kompisar som vet. Jag ska nig berätta för min chef i vecka 13 och sen får nog resten upptäcka det allt eftersom :)

Jag berättade för min mamma när hon höll på å beklagade sig över att behöva jobba igen efter semestern. Vilken vändning det blev! :)

Är i vecka 11 (10+2) men vi har ju gjort ett vul som såg toppen bra ut.
  • Poffa

Grattis till härliga resultat på ul idag helnil_ och Linda8110.

För oss är det första barnet och vi bor i Stockholms området.

Herregud vad det ska vara svårt att tänka positivt och att allt är som det ska vara. Har i några dagar inte alls varit lika trött och genast kommer tankarna att något har hänt. Tur att maken är mer logisk och kommer med pepp. Så klart det känns bättre nu när man har semester och kopplar av. Så klart att det påverkar att jag inte har några mediciner kvar.

2 veckor kvar till kub ul och då få bekräfta på att allt är okej.

Härliga magbilder! Själv är jag rund sen tidigare så det kommer nog dröja innan det syns tydligt

• Poffa

Halloj på er! Nu har jag läst ikapp. Har haft 2 underbara semesterveckor där vi fart omkring till släkt och en tripp utomlands. Ser fram mot KUB test i slutet av veckan (låter kanske konstigt men jag ser mest det som en chans extra att se och höra)

Blir lite orolig när jag läser om svårigheterna ni andra har att hitta bra kläder. Är ganska mullig sen innan och gillar verkligen inte thigts och leggings! Vad fasan ska jag hitta för kläder?

• Poffa
    maka011 skrev 2015-08-04 11:45:14 följande:

Ve alla förbannade semesterstängningar och pissiga attityder!

Är i v 13 nu och ska på inskrivningssamtal imorgon. Ringa mvc och frågade om jag möjligen kan få göra ett ul. Vill se att allt är bra innan jag börjar berätta för kollegor och brukare på jobbet. Men se nähä, det går inte. De har ont om folk och bm vi ska träffa har inte ultraljudsvana. Dessutom är det inga maskiner lediga.

Jaha, nähä.. Carlanderska går inte.. Gyn (privat) jag brukar gå till har semesterstängt. Ringer vanliga gyn för att höra om de kan förbarma sig över mig. Ställer klockan på halv sju och sätter upp mig i telefonkö. Halv nio ringer och får bara till svar: "Vi gör inte så!" Med skit tråkig attityd.

Ursäkta mig för att jag äntligen har lyckats att bli gravid mitt i semestertider!

Jag har ingenstans att vända mig nu. Funderar på att fejka problem och söka på akuten ikväll..

Ursäkta min negativa ton, men är så trött på att sitta i kläm.. ='(

Nu har ju visserligen vi varit på både inskrivningssamtal och tidigt VUL men jag känner ändå igen mig i ditt inlägg. Varje sak vi gjort har vi fått bråka mer eller mindre för. Tex fick vi en Bm på inskrivningssamtalet som vi inte ska ha mer. De tyckte inte det var lämpligt utan tyckte det var bättre om vi avvaktade några veckor. Närmare bestämt 5 veckor. Jag siter faktiskt fullständigt i om jag får träffa samma person, jag vill bara bli inskriven och få kolla upp vissa prover. Få chansen att själv välja tex kub inte bli fråntagen den chansen för semestern kom mellan. Vet hur svårt det är att hitta vikarier till vården. Men lilla egoistiska jag skiter i det.
  • Poffa
    maka011 skrev 2015-08-05 16:44:31 följande:

Verkligen! Dessvärre var hon vikarie så kommer inte ha henne framöver. 

Nu är det bara att hålla tummarna för att allt ser bra ut på måndag. Ser det bra ut då så hoppas jag att jag kommer att våga slappna av lite.

Skönt att ni blev lyssnade på och att ni fick tid så snart.

Hoppas också på att kunna slappna av mer efter ul.
  • Poffa

Hemma efter UL idag. Underbart att få se bilder igen. Allt var toppen och det var livat värre där inne.

• Poffa

Usch vad jobbigt med sån huvudvärk! Själv har jag migrän och ganska kraftig sådan i vanliga fall men har inte ännu sedan plusset haft ett enda anfall. Inte ens lite huvudvärk. Kan bara tipsa om att även om man inte gnisslar tänder kan man pressa ihop käken och därav få huvudvärk. Minskade mina anfall med ca 1 i veckan efter jag började med bettskena inköpt på Apoteket. Så är ni stela ner i ansiktet och ont i tinningarna kan det vara värt att testa.

• Poffa
    maka011 skrev 2015-08-07 11:30:31 följande:

Ha ha.. Ja biter ihop gör jag då inte iallafall. Är en sk fågelholk när jag sover. ;)

Ha ha ha jaså du är en sån du Ja då kan du utesluta ihop bitningen i alla fall....
  • Poffa
    Linda8110 skrev 2015-08-08 23:43:48 följande:

Ja det var skönt att få se att bebisen verkar ha det bra trots att mamman mår som en skrutt. Lite oroväckande med dessa tidiga sammandragningar kan jag tycka, med tanke på att jag är hemma och har semester. Hur ska det då blir när jag börjar jobba på måndag. Svårt att ta det lugnt på mitt jobb, helt omöjligt faktiskt.

Härligt att allt såg bra ut! Får hoppas på att det lugnar ner sig där inne. Läste nånstans att när livmodern kommit upp över blygbenet efter vecka 12-13 så var det ganska vanligt med mycket växtvärk och slitningar i ligamenten, eftersom livmodern då växer fort och mycket.
  • Poffa
    maka011 skrev 2015-08-10 12:41:18 följande:

Nu har vi varit och tittat på pyret. Eller masken som min 2 åriga systerdotter kallade hen när hon såg bilden. ;) Allt såg jätte bra ut. Helt rätt storlek på både huvud och kropp. Hen rörde sig så mycket att hen simmade ur bild några ggr. :) Känns dock fortfarande overkligt.

Åh underbart!

Tycker också att det fortfarande är mest overklighetskänslor trots ul förra veckan.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015