Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Är du gullig och frågar BM lite extra om hur komponenterna i detta vaccin är? Dvs är de liknande de i svininfluensavaccinet.
Är du gullig och frågar BM lite extra om hur komponenterna i detta vaccin är? Dvs är de liknande de i svininfluensavaccinet.
Oj, det har BM inte tagit upp alls med mig... Hade ingen aning om att man skulle/kunde vaccinera sig som gravid! Följer vad ni andra gör med stort intresse så får jag väl fråga nästa gång vi träffas :)
Alltså, alltid är det någonting att fundera över. Ramlade på någon artikel där det stod att gravida inte ska sova på rygg och helst inte heller på höger sida. Jag som får ont i höfterna av att ligga för länge på en sida rör på mig ganska mycket i sömnen och kan sova lite hur som helst. Visste ni om det här?
Vem hade skrivit den artikeln undrar jag då genast? Haha känns som om att våra barnmorskor nog skulle säga detta om det var så. Hur tusan ska man sova då tänkte de? Bara på vänster sida eller? Jag måste i alla fall sova på fler sidor än en under en hel natt.
Känner mig lugnare nu efter era kommentarer :) Jag hade också behövt bli fastspänd om jag skulle ligga på ett speciellt sätt, och inte hade jag kunnat sova heller och det känns ju "farligare" isf.
Nu har jag och maken shoppat för första gången till Liten! Vi insåg snabbt att vi säkert kommer handla 85% fel grejer eftersom vi inte har en aning om vad vi har att förvänta oss, så vi provar metoden "köpa ett gäng olika modeller för att se vad som funkar för att sedan komplettera med det bästa", vi får väl se hur komplicerat det blir ;)
Nu får vi väl se hur mycket panikångest jag får ikväll för att jag "jinxat" graviditeten ;)
Vad är det med lakrits som gör att man får cravings på just det? Sambon köpte lakritspengar förra helgen och nu är d det enda jag kan tänka på typ :p
Härligt Linda 8110 :) Jag har ett par dagar kvar, sen är jag där jag med. Idag ska vi iväg och lyssna på lillens hjärta :) Det ska bli kul, har hört att det ska vara en riktigt häftig upplevelse :) Min knodd har de senaste dagarna legat och försökt typ borra sig ut genom magen på höger sida om naveln haha. Den vägen kommer han ju inte ut iaf!
Cyanea: Det var härligt att höra hjärtljuden :) allt lät som det skulle. Sen kände hon lite och bebis låg tvärs över magen som en hängmatta haha.
Hoppas du får bra resultat på odlingen! Och hoppas du trivs med nästa bm du träffar :/ som Linda811 kan det ju bli en vik som stannar länge sen.
Tjejer, jag fick hela graviditetspenningen beviljad! :) Woop woop! Så fr.o.m. 16:e december är jag hemma. Grattis till mig, jag är så glad!