• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Häftigt med en rejäl spark, Cyanea! Och coolt att din karl också kunde få känna den. Det är du så värd efler att ha haft en jobbig period nu :)

• Lady1986

Idag går vi in i vecka 17, yay! :) Drömde inatt att vi var så ivriga på barnvagn så vi beställde en Emmaljunga citycross lite spontant på nätet, men sen fick jag så mycket ångest för att vi beställt innan rul och utan att ens tittat på andra vagnar, så jag mådde dåligt och vågade inte berätta för nån. Haha ja jäklar ja! :)

• Lady1986

Håller med dig Nesistas, känns som att ingen fråga, tanke eller känsla är för dum för att komma med här :) Guld värt!

• Lady1986

Om ett par timmar har jag tid hos sjukgymnast för min foglossning. De senaste dagarna har det strålat ner i vänster skinka så jag har liksom fått gå igång benet om jag suttit ner länge. Men imorse hade jag svårt att vända mig i sängen och kan inte böja på mig alls och haltar :( Fan fan fan, nu blev jag deppig. Vilken tur att jag har tiden just idag.

• Lady1986

Helendi: Tack! Jag tog en varm dusch och la mig med vetekudde ett tag och har gått igång benet, så nu känns det bättre igen. Det går verkligen upp och ner. Är lite rädd att det ska smälla till en dag och så får jag hoppa på kryckor. Får se vad sjukgymnasten säger, jag får snart komma in. Har iaf sjukanmält mig veckan ut så jag får vila.

Cyanea: Jag är också bekymrad över min vikt, men bm var inte alls orolig. Bebisen tar, som Helendi också skrivit, det den behöver först. Min bm sa också att det kan vara lite svårt att avgöra vikten efter ivf-behandling eftersom man ofta går upp i vikt inför äp. Men jag förstår din känsla, jag är också lite förundrad över att jag växer, men inte min vikt.

• Lady1986

Här har ni en till googlenarkoman ;) Har LOVAT min läkare på reproduktinscentrum samt min bm att sluta, men det är inte lätt.

Grattis till er som fått se era små grabbar :) Och lycka till Cyanea. En annan får ju vänta i två veckor, herregud vilken seg väntan.

• Lady1986

Blä vad trött man kan bli av kommentarer! En kollega skrev till mig på fb igår och frågade hur jag mådde (sjukskriven ett par dagar för foglossnibg) och sen frågade hon om jag är gravid för hon har tydligen misstänkt det. Sen säger hon "men det syns väl inte så mkt än väl? Det är väl bara en då hahaha! "

Vet inte varför egentligen men jag blir så ledsen av såna kommentarer. Jag som är bekymrad över min vikt också :(

• Lady1986

Cyanea: Jag är i vecka 17 och inte gått upp i vikt än. Konstigt tycker jag. Men barnmorskan var inte alls orolig, så jag får lita på henne.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015