Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Jadu, jag var nojig hela första halvan över att inte ha gått upp ett hekto ens, men nu har även jag gått upp 6-7 kg (går in i v. 28 på måndag)
Jadu, jag var nojig hela första halvan över att inte ha gått upp ett hekto ens, men nu har även jag gått upp 6-7 kg (går in i v. 28 på måndag)
Ah, jag förstår! Det vore ju väldigt underligt om man inte gick upp i vikt som gravid, men så får vi hoppas att kilona glider av oss hyfsat enkelt när vi ammar sen :) Jag försöker faktiskt att inte bry mig så mkt, men jag gruvar mig i smyg när jag ska till bm och vet att jag ska få hoppa på vågen.
Visst är det märkligt hur man kan längta så förtvivlat efter någon som man aldrig har träffat? Ikväll längtar jag efter pyret så det gör ont. 12 veckor till bf.. Hur ska jag stå ut? Vill hålla om och lukta på vårt mirakel.
Skojar inte! Jag drömde inatt att liten kom ut och det gjorde ju inte längtan mindre precis :)
Jaaaa det är otroligt hur mycket man kan längta! Och det går inte ihop med mannens stress över att tiden går för snabbt haha! Jag är så sjukt hormonell. Nu på morgonen började jag böla när jag tittade på sporten och en av spelarna blev så glad när han gjorde mål hahaha
Fick besked om att min ansökning om gravpenning godkäns idag! :) 4 januari känns dock väldigt långt bort. Tror jag kommer få bita i det sura äpplet och sjukskriva mig innan om det fortsätter så här. Men men, jag kämpar på. :)
Ja jag tänkte väl att du och jag låg lika i tiden :) Haha sniken! Jag har ju inget jobb med skillnad i pengar så jag går så snart jag får, 11/12 blir min sista dag!
Allt såg bra ut på dagens koll. :) Fick lyssna på hjärtljuden med. Blir så förundrad varje gång. Det är ju faktiskt något levande inuti mig. Även om jag inte borde tvivla efter igår kväll. Tror pyret möblerade om där inne. :)
Fick en kommentar nu på morgonen:
- "OJ, har din mage krympt? Håller den på att försvinna? Hihi nejdå!"
Alltså, vad är det med folk? Varför ens kommentera? Hur bemöter ni dessa kommentarer? Jag blir så himla ställd alltså. Jag ska till mvc på torsdag, så får väl se om jag följer min kurva. Jag är inte orolig, så det känns ju onödigt att andra ska försöka framkalla det.
Är barnvakt åt min normalt sett förtjusande 2 åriga systerdotter. Nyss nämnda har entrat en alldeles horribel trotsperiod och skriker och slåss så fort något går emot. Börjar fundera på vad jag har gett mig in på. ;)
Hahaha! Typ så känner jag på jobbet idag också (1-3 åringar) ;))
Hahaha! Typ så känner jag på jobbet idag också (1-3 åringar) ;))
Cyanea: Åh, tack! Ja, visst är det bra att höra olika sidor?
Vad roligt!! Kan verkligen sakna någon att prata om allt som hör ivf till... Det är aldrig det samma med andra.
Någon som funderat på om vi skulle starta en facebookgrupp (sluten för bara oss) där vi kan lägga upp bilder och prata vidare om allt även när de fötts? Någon som är intresserad?
V 30 idag! :) Nån mer än jag som börjar bli vätskefylld? ;)
God jul allihopa :)
Inga fler i tråden som vill göra oss sällskap på fb? :)
Förstår att de flesta gått över till fb, tråden här har blivit ganska stillsam.
Skulle gärna gå med (saknar er här!) men tvekar eftersom vi ju inte bara gjort IVF utan ÄD med anhörigdonator. Det är bara familjen och mina allra närmaste vänner som vet om detta och jag är lite nojig över att gå public på FB, även om det är en sluten grupp. Hoppas ni förstår, det är inte ovilja utan av respekt för att det finns fler än jag inblandade i detta och som jag värnar om.
kram på er, Nesistas
Cyanea: Förlåt att jag varit så frånvarande... Jag har faktiskt inte varit inne här sedan innan jul tror jag... varit lite mkt annat att tänka på, men nu är jag här! Men antagligen inte så många av er andra då ni flyttat över till FB....
Hur som helst så fick vi vår älskade son i början av januari! Han är såklart UNDERBAR och jag är som nykär i vårt lilla underverk.
Hur har det gått för maka011?
Stort lycka till allihopa som har detta fantastiska framför er. <3
Gäller det mig också? Isf hänger jag med till FB
I sjätte mån upptäcktes det missbildningar i fostret för oss. Nu måste vi genomgå en förlossning och vi vet att barnet dör direkt. Vi som var så lyckliga och så händer det här!