• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Love is everything skrev 2015-08-12 21:30:18 följande:

Blivit inlagd nu, avvaktar röntgen så länge, även enligt läkaren. Ska få träffa en neurolog imon. Ska även be om ett nytt ferritin-värde, hb var 108 idag och det var 123 i fredags... Nåt galet är det nånstans.

Men herregud!!! Håller med de andra tjejerna - gör röntgen. Du får inte fara illa. Usch, kommer att tänka massor på dig och håller alla tummar och tår för att du är ok och att allt kommer se bra ut samt att du får den hjälp du förtjänar. Uppdatera gärna, men bara om du orkar. Massor med kramar - krya på dig <3 <3 <3 
  • Cyanea

Jag har förresten känt av rörelser i magen flera gånger den här veckan. Igår kväll var det som ganska tydliga puffar inifrån. Jag frågade BM om hon verkligen trodde att det kunde vara Bebis, och det trodde hon absolut :D 

Någon mer som börjat känna sitt lilla mirakel? :) 

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-08-13 11:16:30 följande:
    Har känt nåt diffust fladder. Men vet inte om det är pytet eller inte. Kom inget magkurr efteråt.
    Det var så jag kände först också! Som fladder, ibland lite "bubbel" men helt utan "gasbubblor" eller magkurr ^^ 
  • Cyanea

Jag önskar verkligen att du kunnat få hjälp med den där hemska huvudvärken, men samtidigt är jag så himla glad att de inte hittat något fel. Har tänkt på dig hela dagen! Hoppas på att det inte är tecken på något alls mer än att din kropp reagerar på hormoner. 

Åh vad underbart det är med rörelser!!! <3 

• Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-08-14 16:09:00 följande:

Vad häftigt för er som börjat känna bebisen! :D Är nognog ett tag kvar dit än för mig.

Hur har ni det med viktuppgång? Jag gick upp från 65 kg till 68 kg inför äggplocket. Jag tränade mkt innan det. Imorse vägde jag mig och var nere på 65 kg. Borde jag inte ha gått upp lite i vikt vid det här laget? Jag har säkerligen tappat massa muskler eftersom jag inte har tränat på hela sommaren, men ändå... är ju ändå i v. 14 och tycker jag borde ha gått upp lite iaf. Eller är det väldigt individuellt? Ska bli skönt att ta upp såna här funderingar på inskrivningen på tisdag.

Bra fråga... Jag tänkte mig inte riktigt för när vi gjorde den här behandlingen, så jag vet inte hur mycket jag gick upp av själva hormonerna. I typ v. 10 eller 11 vägde jag 71,8 vilket är mer än 6 kilo mer än min normala högstavikt i cykeln (normalt 62-65 kg). Sen har den vikten hållit sig tills förra veckan, då hade jag gått upp ytterligare 0,6 kg. Idag hade jag lagt på mig ytterligare 0,2. Misstänker att jag måste ha vägt kring 70-71 kg när jag blev gravid. 

Det är nog väldigt individuellt, och jag tror inte alls att du behöver oroa dig. Det är nog bara bra att slippa gå upp för mycket i början, det blir ändå tungt i slutet :) 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-08-14 19:13:04 följande:

Måste bara fråga, vågar ni ha sex? Jag har inte vågat ännu... Börjar känna att det var vääääldigt lång tid sedan nu. Sa till mig själv att jag ska våga efter jag passerat v.12 men nu är jag i v.15 och vågar fortfarande inte. Jobbigt.

Jag är SÅ glad att du tog upp frågan, för jag tänker väldigt mycket på det. Är livrädd för det, trots att det överallt står att det är ofarligt. Har inte vågat något alls med maken av rädsla att det ska hända något :( Men lusten är ju där... Usch, jobbigt det här :( 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-08-15 15:20:53 följande:
    Om du har lusten så börja med att kela med varandra och tillfredställ varandra på andra sätt än just samlag för det är ju helt ofarligt :) Jag är livrädd för att börja blöda om han kommer in i mig... Samt att det ska göra ont. Jag har vestibulit så jag har ofta ont i vanliga fall också, men ännu mer rädd att det ska göra jätteont nu och inte funka alls.
    Tack. Det är bra förslag. Jag får försöka släppa på kontrollen, för det är nog där största problemet ligger. Jag kan kontrollera så jag inte har sex och därmed inte utsätta barnet för "risk" (även om "risken" inte existerar). Usch, låter inte alls kul när sex gör ont :( Har aldrig hört talas om vestibulit förr, så jag googlade det. Det låter hemskt! Stackars <3 
    Ananas skrev 2015-08-15 20:56:28 följande:

Tillbaka efter mer semester ????

Cyanea: Du gör helt rätt som gör UL när du känner dig orolig. Jag har också börjat känna bebis lite smått någon gång om dagen och det tycker jag stillar oron lite.

Jag skulle gärna velat hinna göra RUL innan jag kom tillbaka till jobbet men tyvärr skiljer det på 2 veckor, för på måndag börjar jag jobba och RUL får Jah snällt vänta 2 vrckor till på. ????

Sex ja, jag vågar, men har ingen vidare lust alls. Känns som att någon är med oss liksom ???? sambon förstår som tur är. Men konstigt nog tycker han det är extra sexigt med den runda magen!

Tack, det är skönt att höra när samvetet inte är helt gott. Mysigt att du känner bebis!! Tycker att det är svårt att känna när det bara kommer en enstaka spark (om det nu är det), det är lättare när Liten gymnastiserar ordentligt ;) Hur känns det för dig? 

Förstår att du vill göra RUL innan. Det var ju därför jag gjorde mitt UL den här veckan, för att vara så säker jag bara kunde vara när jag började jobba. Men jag tror absolut inte att du har något som helst att oroa dig för. Ditt lilla mirakel mår säkert alldeles utmärkt :) Eller är det något annat du oroar dig för? 
  • Cyanea

Yep, har det ibland. Använder då Pepcid. Tycker att det funkar bra då det verkar längre än Samarin. Sen kan man behöva undvika sura saker (typ juice och frukt) när det är som värst. :) 

• Cyanea

Ny vecka - ny magbild! Bilden är tagen imorse, v. 16+1. Tycker inte att det ser ut som att det hänt så mycket på en vecka om jag jämför bilderna, men känner mig större när jag tittar neråt på magen ^^ 

• Cyanea

Du kanske inte behöver sluta med apelsinerna till att börja med, prova fört med magsyrahämmande :) Mmm, apelsiner, det kanske man borde köpa hem? ;) 

Vilken go' rund mage du har!!! :D 

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015