helnil_ skrev 2015-08-10 20:08:34 följande:
Det tycker jag verkligen att du ska göra i så fall! Är otroligt viktigt för mig. Vi bor på en liten ort med fem olika bm och kollade av väldigt mycket med kompisar innan jag valde mellan två. Har den ena nu och det blev som sagt toppen :) så byt om du inte tycker det känns riktigt bra! Det var ju bara 2,5 vecka sen jag var på VUL så känner nog att jag får lugna mig lite. Hatar när jag blir besatt. Försöker tänka att så länge jag blir tjockare/har symptom och så länge inget verkar fel så är det säkert bra :) jag tror att om jag blir för orolig så ringer jag nog bm och frågar om de kan lyssna på hjärtat :)
Jag tänkte ge henne åtminstone den här veckans besök på sig att överbevisa mig ;) Hon har absolut inte gjort något "dumt" eller så, vi bara klickar inte. Jag är ganska "vetenskaplig" av mig och vill förstå saker och ting medan hon är raka motsatsen. Kulturkrock så att säga ;)
Låter i och för sig klokt att inte bli "besatt", förstår exakt vad du menar. Min besatthet blev för jobbig för mig, så därför gav jag upp...! Men du har helt rätt. Det finns inte en enda orsak att oroa sig så länge som kroppen fortsätter att må som den gör och magen blir tjockare. Missfall
är ovanligt så här sent, och det ska mycket till för att det ska hända. Låt det bara inte bli för jobbigt för dig, för det är det inte heller värt.
Lady1986 skrev 2015-08-10 20:22:10 följande:
Ringde du en privat mottagning och bokade ul? Jag pendlar så mkt mellan att vara chill och nojig. Jag ringde gynakuten idag då jag fick så mkt ilningar över blygdbenet och googlade upp hemska saker. Fick det bekräftat på en gång att det är foglossning och inget annat. Jag lovade de på reproduktinscentrum förut att sluta googla, det går sådär! :p
Det låter verkligen som foglossningar (vad jag hört och läst om det). För mig är det likadant, ena dagen/timmen/sekunden är jag lugn som en filbunke, den andra är jag oroad till tusen. Och jag orkade inte med det ;)
Yep. Jag gick ut på eniro och letade rätt på samtliga privata gynekologer och UL som fanns i stan (Göteborg) och började ringa runt. Inte många som hade öppet då, de flesta hade sommarstängt, men fick tag på Barnmorskegruppen som tog mig på största allvar. Då var jag ändå helt uppriktig med att jag inte hade någon anledning till att oroa mig. De fixade en tid direkt efter helgen (tror jag ringde en fredag och kom in måndagen efter). Och det var inte dyrt heller - 500 spänn för 15 minuter plus en bild. Den BM var dessutom helt fantastisk på att göra UL, det märktes att hon gjort det MÅNGA gånger. Hon hittade massor med detaljer som fylld urinblåsa på bebis, båda händerna och fötterna mm. :)