• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Usch, har en riktig blä-dag. Vaknade tung i huvudet och känner mig allmänt ledsen fast jag inte har något att vara ledsen för. Är väldigt lätt-rörd (grät nyss för att jag inte kan tömma kattlådan haha) och känner mig ensam, men orkar inte ta mig för att styra upp något. Sambon är borta över dagen och svarar kort på sms och jag vet ju att han har fullt upp så är bara töntigt att bli ledsen för det också. Känner mig väldigt pms:ig! Hormonell much??

• Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-03 15:54:27 följande:

Åh idag har jag känt de första riktiga sparkarna och man kunde även se dem utanpå magen. Sååå häftigt!

Usch för skitdagar, men GRATTIS till första sparkarna!! :( Hur coolt är det inte! :)
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-03 17:00:51 följande:

Ikväll ska vi hem på middag till några vänner som vi ej träffat sedan innan sommaren. De kommer få sig en överraskning haha :D

Haha vad sa dem då?
  • Lady1986
    Love is everything skrev 2015-10-02 20:31:59 följande:

Har läst allt ni skrivit, men inte orkat svara på allt... Har fruktansvärd foglossning, var hos sjukgymnasten igår och jag ska köpa ett foglossningsbälte, börja med gympa i varmvattenbassäng och har fått låna hem en TENS-apparat.

Har förresten fyllt i och skrivit ut allt som rör graviditetspenningen nu. Jag hoppas kunna jobba tom fre 15 dec, 6 veckor innan bf! Hoppas jag orkar med det...

För övrigt lever lillpojken rövare hela tiden och kulan är stor och härlig! Här kommer en bild nu i vecka 24!

Jag har ett bälte. Jag är inte så stillasittande i mitt jobb, utan varvar hela tiden mellan sitta och stå/gå/springa så upplever att bältet glider omkring lite, men det är skönt att ha det.

Jag ska också graviditetspenning. Skrev du för hand eller dator? Såg att chefen ska fylla i ett också och svara på om jag skulle ha jobbat den period jag söker för om inte systemet med graviditetspenning fanns. Vad svarar man där? Jag vet ju inte nu hur jag mår om två månader liksom :/ men bm sa att jag skulle få iväg papprena så fort som möjligt.
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-06 12:54:44 följande:

Vart får man papper om havandeskapspenning från?

Jag googlade "graviditetspenning blankett" typ så hamnade jag hos försäkringskassan. Du ska skicka in ett och din chef ett om jag har fattar det rätt.
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-07 07:16:19 följande:

Men visst har jag rätt i att det är från v.32 man kan söka? Vet du om det är efter 32 fullgångna veckor eller när man går in i v.32?

Jag tror att man kan skriva chefens underlag tillsammans. Jag tänker om jag fyller i mitt så kan hon få snegla på det när hon ska fylla i sitt :) Man kan få beviljat 60 dagar innan beräknad födsel, så för mig som har bf 14/2 kan gå den 16/12 om jag räknat rätt.

Frågan är om chefen ska kryssa i ja, nej eller delvis på frågan om jag skulle ha jobbat ändå om det inte blir beviljat? Hur ska man kunna veta det nu?
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-07 17:29:24 följande:

Min bebis rör sig knappt de senaste dagar och det stressar mig till tusen. Idag ingenting. Igår eventuellt lite. I helgen var det ju full fart... Fattar inte varför det ska variera så? Blir ju livrädd direkt!

Det är samma här! Jag känner någonting varje dag, men ena dagen kan det vara något enstaka litet fladder och andra dagen är det full fart och jag kan båda känna och se rörelserna utanpå. Gillar dagarna då han lever rövare mycket mer än de lugna kan jag ju säga!!
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-08 10:12:32 följande:

Pyret lever och mår bra <3

Åå vad skönt! Bra att du åkte in och kollade iaf <3
  • Lady1986

Cyanea: Ajabaja, inte skrämmas sådär ;) skönt att du mår bra. Jag tror också att det är ligamenten som spökar för dig.

Poffa: Åh vad härligt! Så coolt med rörelser :)

En fråga till er alla: Vad smörjer ni in magen och bröstet med för olja, om ni gör det? Något tips?

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015