• Lady1986

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Köpte mig förresten två par mammajeans igår. 299 kr på HM. Måste vara dem några av er har tipsat om, för de är det skönaste jag någonsin har satt på mig typ :)

• Lady1986

Fin mage! Och jag vill också se klänningen :)

Nu har jag ont igen, fast över höfterna. Aj aj!

• Lady1986

Nu drömde jag tokig dröm igen. Drömde att jag skulle köpa barnvagn, men så fick jag precis veta att jag blivit gravid igen. Så jag hade två bebisar i magen men de var ju olika stora. Sen blev jag gravid med en tredje. Så jag funderade på hur jag skulle lösa det här med vagn nu då med tre bebisar. Tänkte att den största kunde få åka i sittdelen och den andra i liggdelen, men den tredje då?? Så jäkla tokig dröm! Det viktiga var liksom vagnen, inte att jag på nå vänster har lyckats bli gravid med tre bebisar i olika omgångar hahaha!

Jag har kollat runt så mkt i barnvagnsdjungeln nu för de har 20% rabatt på babyproffsen i Uppsala imorn, såjag håller väl på att bli knasig :) Står iaf mellan en Emmaljunga viking och kronan city. Får se om vi hinner bestämma oss till imorn.

• Lady1986

Cyanea: Läste sammanfattningen bara, men Emmaljungas höll måttet på allt tydligen :)

Linda8110: Jag har fattat det som att det är i v. 22, alltså 21+6 man tecknar den. Ska du ta gratis eller betal? Det där med intyg har jag ingen aning om :/

• Lady1986
    nesistas skrev 2015-09-29 22:08:11 följande:

Hej fina vänner!

Idag har vi gjort ett inte helt planerat men ändå väldigt genomtänkt stort inköp... Hade tänkt köpa en begagnad vagn den här ggr men såg att Babyproffsen hade 20% på allt inkl vagnar, och bara idag. Med rabatt blev priset för en helt ny vagn med liggdel + sittdel 8000 kr och på Blocket säljs samma vagn för 6-7000 kr och då oftast med bara sittdel eller bara liggdel. Så nu är jag (jaja vi) lyckliga ägare till en sprillans ny Kronan City. Leverans om ett par veckor. Så overkligt... Vi har köpt en barnvagn igen. Till lilla liten som sparkar och buffar i min mage.

Samma här :) Fast det blev en Emmaljunga super viking. Vi var inte riktigt beredda på att vi skulle få ta hem den direkt, men så blev det och nu är den här :)
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-09-30 07:12:50 följande:

Åh ni är så modiga!!!! Blir så avis! Jag vågar inte ens köpa en body... Vagn har jag sagt länge att vi ska börja testrulla på någon affär, men jag mår illa bara av tanken att gå in i en affär... Bra av er tjejer!!!!!

Så kände jag också innan rul. En kollega som nyss fått barn frågade var och varannan dag om jag shoppat, men det fanns ju inte på världskartan då. Det blev något helt annat efter rul, men hade jag inte sett att det var sån rabatt hade vi inte heller köpt nu. Mamma berättade att hon gick höggravid med första (mig) utan att våga handla. En kompis hade tvingat henne att köpa en body till slut haha. Som tur var hade de fått massa saker av pappas syrra :p
  • Lady1986
    Unaangelita skrev 2015-09-30 09:48:52 följande:

Hej allihopa! Måste få fråga er lite...Jag drömmer så sjukt konstiga drömmar nuförtiden! Är inte gubben otrogen så är det jag som är otrogen med massa killar från jobbet!! Är enda tjejen på jobbet så det finns en del killar också. Jag är gravid med min sambo i drömmarna men ändå ligger jag runt..??!! WTF liksom? Varför drömmer jag dessa sjuka, snuskiga drömmar? Jag skulle ju aldrig i livet vara otrogen ens..Har verkligen ALDRIG någonsin varit såhär lycklig som jag är nu, och ändå vaknar jag och bara vill gråta o aldrig mera sova...

Någon annan som drömmer sjuka drömmar?

Jag drömmer jämt konstiga drömmar om barnet. Sen så drömmer jag inte om otrohet direkt, men jag drömmer en del om att min sambo är avvisande och tvär mot mig, att jag vill lämna honom och att han inte bryr sig, osv. :/ Jag vet inte vad det beror på, men kanske något om att det ligger någon rädsla i bakhuvudet, att man är extra rädd att förlora det man har nu innan man var tidigare?
  • Lady1986
    Linda8110 skrev 2015-10-01 05:59:08 följande:

Haha jag trodde också att allt skulle förändras efter RUL, men ack så var det inte... Visst känns det bättre än för typ 5-6 veckor sedan, men jag längtar hela tiden desperat framåt för att vi ska nå en vecka där barnet borde gå att rädda utan större men. Tror mycket beror på också att en av mina närmaste vänner förlorade sitt barn i magen i v.40. Samt att en annan kompis barn föddes i v.24 och dog... Känns långt kvar till nästa UL i v.32!

Förstår din känsla där. Några bekanta till oss födde sitt barn alldeles för tidigt. Hon överlevde men de fick leva med en sjuksköterska vid sin sida i typ tre år. Jag blir orolig och tänker på det varje gång jag får ont någonstans, som när jag hade så ont att jag fick ringa gyn. Man blir ju livrädd :(

Vad härligt att du börjat träna igen. Jag borde verkligen komma igång också, men det går segt alltså.
  • Lady1986
    maka011 skrev 2015-10-03 09:08:58 följande:

Tror minsann pyret håller på att möblera om därinne. Vaknade av rörelserna för en timme sen och det fortsätter bara att böka runt. :)

Så mysigt! Vi brukar ligga och känna på kvällarna när vi ska sova - då är det fart :)
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015