Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Ikväll har jag kollat den kinesiska ferilitetskalendern samt kissat i bikarbonat haha, båda säger att vi väntar en flicka haha. Men jag tror ändå på kille ;)
Ikväll har jag kollat den kinesiska ferilitetskalendern samt kissat i bikarbonat haha, båda säger att vi väntar en flicka haha. Men jag tror ändå på kille ;)
Love - Usch vad läskigt med bilolycka men skönt att allt är bra ned lill*. Förstår att det är oroande. Hoppas nu att Niferexen hjälper dig.
Linda8110: Jo, det där med strålande graviditetshy och hår - pyttsan! Håret är rent utav skit men det var det förra gången också. Du har säkert fått förklarat vad bakåtlutande livmoder betyder men jag skriver ändå : Du kommer att bära ditt barn längre in mot ryggraden vilket i sig ofta leder till att man ser mindre ut och att det kan ta lite längre tid innan man riktigt känner sparkar etc. Just nu kanske du vill få en "riktig mage" men det kan vara ganska skönt i slutet av graviditeten att inte bli så stor och därigenom få helt fel tyngdpunkt med allt som följer av det.
Cyanea - härlig mage! Och vikten kommer nog ska du se. Hur var det med förra?
Hej alla,
Blir ett kort inhopp från mig idag, galet trött och ska försöka komma i säng.
Stor kram Cyanea, man måste få ha dåliga dagar också. Precis som kloka vänner sagt tidigare i tråden, här kan vi verkligen förstå varandras oro och stress. Vi tar ingenting för givet och ingenting är självklart.
Själv passerade jag en liten milstolpe idag, idag v 15+0, dvs 16:e veckan. Väntar också otåligt på att börja känna Liten, vet ju så väl hur det känns sedan förra graviditeten (första sprittet i magen glömmer man aldrig) men ingenting än. BM sa att jag har moderkakan i framkant så den dämpar än så länge. Men snart så... Längtar också till RUL men får lov att vänta 3 veckor till, har tid först den 18/9....
Stora kramar
Nesistas
Anmält mig och sambon till en föreläsning kring kejsarsnitt och första tiden efteråt vid BB Sophia nästa tisdag. Börjar kännas lite verkligt nu, galet! :)