• Linda8110

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Cyanea skrev 2015-08-16 14:43:50 följande:

Du kanske inte behöver sluta med apelsinerna till att börja med, prova fört med magsyrahämmande :) Mmm, apelsiner, det kanske man borde köpa hem? ;) 

Vilken go' rund mage du har!!! :D 

Hihi ja jag har beställt Novalucol på Apotea nu så jag får hem dem imorgon (älskar apotea haha).

Tack! Jag är inte riktigt kompis med den ännu, men jag börjar acceptera den mer och mer. På morgonen, när den är plattare, är jag till och med orolig att något är fel haha
  • Linda8110
    Ananas skrev 2015-08-16 15:30:14 följande:

Jättefina magar Linda8110 och Cyanea!! smile1.gif

Ska se om sambon vill fota sen så kan jag lägga upp en också... märker en väldig skillnad från morgon och kväll. På morgonen känns den inte alls särskilt stor, men framåt kvällen är den gigantisk i jämförelse. Känner ni likadant?

Cyanea: Jag är väl eg inte särskilt orolig, mest bara att det hade varit ännu roligare att berätta om man visste att det var en frisk bebis. Men det får vi väl alla utgå ifrån tills motsatsen är bevisad. 

Ja det är stor skillnad på morgon och kväll! Har en kompis som är i v.39 och hon säger att det fortfarande då är skillnad. Skillnad för mig nu, mot för ett par veckor sedan, är att jag numera faktisk ser gravid ut på morgonen också.
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-08-16 15:45:12 följande:
    Härligt!!! Då är förhoppningsvis halsbrännan ett minne blott snart ;) 

Det är lite besvärligt där i övergången när magen börjar växa men inte alltid ser så gravid ut utan snarare "fet", men nu börjar jag verkligen bli kompis med min ^^ Älskar att ha fått mage! Kommer säkert tröttna på den innan jag blir av med den, men nu bara njuter jag :) 
    Ananas skrev 2015-08-16 15:30:14 följande:

Jättefina magar Linda8110 och Cyanea!!

Ska se om sambon vill fota sen så kan jag lägga upp en också... märker en väldig skillnad från morgon och kväll. På morgonen känns den inte alls särskilt stor, men framåt kvällen är den gigantisk i jämförelse. Känner ni likadant?

Cyanea: Jag är väl eg inte särskilt orolig, mest bara att det hade varit ännu roligare att berätta om man visste att det var en frisk bebis. Men det får vi väl alla utgå ifrån tills motsatsen är bevisad. 

JA!! Magbild magbild magbild!! ;) 

Tack :) 

Min varierar också, fast främst "upptill", precis under bröstkorgen. Upplever det som att mina organ flyttat sig uppåt redan så det märks när tarmarna sväller. Nertill är jag ganska jämn över dagen. Tror jag... Jag ska fundera på detta under dagen ;) 
    Haha ja det är skönt att sälstadiet är över och att man i alla fall ser gravid ut.
  • Linda8110
    Cyanea skrev 2015-08-16 16:08:42 följande:
    Hahahaha!!! X'D Vad söt du är!! 
    Hihi :D
  • Linda8110
    nesistas skrev 2015-08-16 21:50:34 följande:

Hej alla!

Å vilka fina magar ni har!! Skrattande 

Min växer också så det knakar, tycker jag ser rätt lagom ut på morgonen när jag vaknar men på kvällen är den enorm. Letade fram gamla bilderna från förra graviditeten och jisses vilken skillnad. Vi fotade varje vecka men det fanns ju inget att fota, haha! Jag var ju platt som en planka på magen jättelänge. Då tyckte vi nog att det syntes en bula, men det var ju ingenting mot denna ggr. Gravid Tur att vi vet från UL att det bara är en, annars hade jag börjat bli nervös... Jag tar en ny magbild imorgon bitti och postar till er.

Har ni fått några crawings än? Inte jag, är så glad bara att slippa illamåendet och den äckliga sura konstiga smak jag hade i munnen konstant ca v 6-10. Är känslig i blodsockernivåerna och behöver äta ofta men inte särskilt sugen på något. Enda skillnaden jag egentligen märkt är att jag är mindre sötsugen än vanligt, godis kan jag lätt hoppa över (vilket är olikt mig i vanliga fall). Förra graviditeten hade jag inte heller någon särskild crawing mer än att jag bara ville äta "riktig husmanskost" typ köttbullar, sås och potatis. Jag gick dock bara upp 10-12 kg totalt under hela graviditeten. Det kommer bli mer denna ggr..

Cyanea, känner igen mig i vad du skrev ang vikten. Den här ggr gick jag upp några kilon under hormonbehandlingen så startvikten är högre. Väger 71 kg nu (170 cm lång) och hoppas att jag inte går upp alltför mycket i vikt. Allt är koncentrerat kring magen, höfterna och baken.

Kram på er och godnatt!

Haha lyllos dig som inte har något sötsug! Jag är född med sötsug och tyvärr försvann det inte nu heller :P

Jag är allt annat än platt som en planka trots första barnet, men ja bra mycket mindre på morgonen. Nästan så man blir orolig haha. Men jag har ju IBS så min mage är van att spännas ut på kvällen, det finns liksom inget som kan hålla tillbaka den ;)

Ha en fin dag!
    Kram
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-08-17 15:54:31 följande:

Vecka 15 idag. Yay! Av någon anledning är det en milstolpe för mig, men vet inte riktigt varför :) Imorgon är det inskrivning!

Nesistas: Inga cravings här. Är rätt likgiltig när det kommer till mat. Jag blir hungrig som vanligt, men jag kan liksom aldrig komma på något jag är sugen på. Det är nog inte så kul att handla med mig just nu, jag har aldrig haft så dålig fantasi på mat som nu :)

Håller med, 15 var en milstolpe för mig också. Välkommen trimester 2 liksom :)
  • Linda8110
    Blåblomman skrev 2015-08-18 15:33:38 följande:

Hej alla. Jag går in i v17 imorgon och känner mig väldigt ogravid just nu förutom magen som börjat bli stor. Måste äta oftare än förut men det är fortfarande mycket jag inte är sugen på. Frukt och yoghurt och grönsaker funkar bäst. Har lite svårt för proteiner. Tre veckor kvar till rul. Ska bli så spännande men samtidigt nervöst. Känner inget än.. Ska ni andra ta reda på kön?

php0Z5JXF09151.jpg

Jaaaaa jag är så nyfiken så jag vill definitivt veta kön om det går att se :) Har nästa UL den 14 september.
  • Linda8110
    Lady1986 skrev 2015-08-18 19:31:05 följande:

Vad kör ni på för bh:ar nu? Jag använder mina vanliga, men det börjar verkligen bli på gränsen för vad som är ok :p Vad köper ni? Något tips?

Mina svullnade lite i början men gick tillbaka sedan. Använder nästan aldrig vanlig BH utan mer lätta sporttoppar med brottarrygg, hur skönt som helst!
  • Linda8110

Min mage har gått tillbaka de senaste dagarna och det gör mig så himla stressad. Vill ju bara att allt ska gå bra nu...

• Linda8110
    Cyanea skrev 2015-08-19 17:03:05 följande:
    Det upplevde jag också i början av veckan, men tror inte att du behöver oroa dig. Den lille kan ju lägga sig ganska olika än så länge då det finns gott om plats i magen, så det beror säkert på det :) Eller så har din "uppblåsthet" från tarmarna gått ner ;) 
    Är väl kanske i en lugnare period. Tidigare har jag känt av så mycket växtvärk i ljumskarna och molande men den senaste veckan typ så känner jag mig inte ens gravid. Magen är absolut inte helt borta, men det känns ovant när jag känt av så mycket tidigare. Borde kanske njuta istället haha
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015