nesistas skrev 2015-08-16 21:50:34 följande:
Hej alla!
Å vilka fina magar ni har!!
Min växer också så det knakar, tycker jag ser rätt lagom ut på morgonen när jag vaknar men på kvällen är den enorm. Letade fram gamla bilderna från förra graviditeten och jisses vilken skillnad. Vi fotade varje vecka men det fanns ju inget att fota, haha! Jag var ju platt som en planka på magen jättelänge. Då tyckte vi nog att det syntes en bula, men det var ju ingenting mot denna ggr. Tur att vi vet från UL att det bara är en, annars hade jag börjat bli nervös... Jag tar en ny magbild imorgon bitti och postar till er.
Har ni fått några crawings än? Inte jag, är så glad bara att slippa illamåendet och den äckliga sura konstiga smak jag hade i munnen konstant ca v 6-10. Är känslig i blodsockernivåerna och behöver äta ofta men inte särskilt sugen på något. Enda skillnaden jag egentligen märkt är att jag är mindre sötsugen än vanligt, godis kan jag lätt hoppa över (vilket är olikt mig i vanliga fall). Förra graviditeten hade jag inte heller någon särskild crawing mer än att jag bara ville äta "riktig husmanskost" typ köttbullar, sås och potatis. Jag gick dock bara upp 10-12 kg totalt under hela graviditeten. Det kommer bli mer denna ggr..
Cyanea, känner igen mig i vad du skrev ang vikten. Den här ggr gick jag upp några kilon under hormonbehandlingen så startvikten är högre. Väger 71 kg nu (170 cm lång) och hoppas att jag inte går upp alltför mycket i vikt. Allt är koncentrerat kring magen, höfterna och baken.
Kram på er och godnatt!
Haha lyllos dig som inte har något sötsug! Jag är född med sötsug och tyvärr försvann det inte nu heller :P
Jag är allt annat än platt som en planka trots första barnet, men ja bra mycket mindre på morgonen. Nästan så man blir orolig haha. Men jag har ju IBS så min mage är van att spännas ut på kvällen, det finns liksom inget som kan hålla tillbaka den ;)
Ha en fin dag!
Kram