• Ananas

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Hej på er!
    Nu är jag tillbaka efter en veckans sol och värme! Såååå skönt! 

Jag har mått så bra hela veckan, men idag när har jag varit kass. Så konstigt vad det kan variera! Går in i vecka 18 imorgon! Jisses, snart halvvägs ju
    Längtar efter RUL som är om 3 veckor. 

Läste om någon som hade bra HB med ändå var som ständigt bakis? Minns inte vem det var. Tänkte bara på om de kontrollerat järndepåerna? Jag hade bra HB med nästan tomma järndepåer. Jag mådde skit och fick börja med Niferex (järntabletter) och sen blev det faktiskt bättre

Min mage känns gigantisk i jämförelse med era... går definitivt inte att dölja längre och jag har slutat försöka.... 
    Kram på er!

• Ananas

Jag tycker psylliumfrön funkar bra mot förstoppning, som jag tyvärr också har för vana att få. Jag strör det på gröten eller filen.

• Ananas
    Cyanea skrev 2015-08-12 08:43:03 följande:

Nyss hemkommen från MVC. Nervös som fan, som vanligt, trots att Liten levde rövare i magen sent igår kväll. Tack och lov slog hjärtat så fint så fint <3 Dock verkade Liten sova ganska gott och rörde sig inte mycket alls ;) Skönt i alla fall att veta att det fortfarande verkar gå bra! 

Lite senare idag ska jag förmodligen på besök på jobbet, så jag lär få berätta med tanke på magen. Nervöst! Hoppas allt är bra med er andra <3 

Vilken sötis! Jag har inte hängt med riktigt i tråden nu när jag varit iväg, men vad var det för UL du gjorde nu? 

Hoppas det går bra att berätta på jobbet. Usch, det gör mig liiiite nervös faktiskt. Att komma tillbaka med en jättemage... jobbar på ett mansdominerande jobb och kan tänka mig att de mest kommer stirra och inget säga...  
  • Ananas

Tillbaka efter mer semester ????

Cyanea: Du gör helt rätt som gör UL när du känner dig orolig. Jag har också börjat känna bebis lite smått någon gång om dagen och det tycker jag stillar oron lite.

Jag skulle gärna velat hinna göra RUL innan jag kom tillbaka till jobbet men tyvärr skiljer det på 2 veckor, för på måndag börjar jag jobba och RUL får Jah snällt vänta 2 vrckor till på. ????

Sex ja, jag vågar, men har ingen vidare lust alls. Känns som att någon är med oss liksom ???? sambon förstår som tur är. Men konstigt nog tycker han det är extra sexigt med den runda magen!

• Ananas

Linda8118: jag har bara skapat grupper via dator så jag vet inte om det funkar via telefonen... Lycka till!

• Ananas

Jättefina magar Linda8110 och Cyanea!!

Ska se om sambon vill fota sen så kan jag lägga upp en också... märker en väldig skillnad från morgon och kväll. På morgonen känns den inte alls särskilt stor, men framåt kvällen är den gigantisk i jämförelse. Känner ni likadant?

Cyanea: Jag är väl eg inte särskilt orolig, mest bara att det hade varit ännu roligare att berätta om man visste att det var en frisk bebis. Men det får vi väl alla utgå ifrån tills motsatsen är bevisad. 

• Ananas

Nu har jag läst ikapp efter att varit frånvarande ett tag. Först en Sthlms-semester och sedan har vi börjat jobba och vardagarna har sprungit iväg. 

Kändes helt ok att komma tillbaka till jobbet, nu är det ju inte så länge att jobba... hur långt innan BF har ni tänkt gå hem? Jag kände som dig Nesistas, att det var lite småjobbigt att komma tillbaka med en, som jag ser det, "kalaskula". Jag berättade för min närmsta kollega direkt på morgonen, men inte för någon annan. Min chef har jag inte mer än sagt hej till, så jag har inte kunnat berätta för honom än... måste göra det i veckan innan det kommer ut på annat sätt.

Jag har inte heller lyckats posta någon magbild än... men snart så

2/9 har vi RUL, spännande! Kommer definitivt ta reda på kön. Jag är SÅÅÅÅÅ nyfiken av mig när det gäller allting så jag hade inte kunnat låta bli när möjligheten finns. Har ni någon känsla för vad ni väntar? 

Kram på er!

• Ananas
    Cyanea skrev 2015-08-19 11:10:27 följande:
    Välkommen tillbaka och hoppas att du haft en fantastisk semester :) 

Jag hade en väldigt stark känsla i början av att det är en flicka, men de senaste veckorna har jag knappt tänkt på det. Det var framförallt den starka känslan av vad det är jag väntar som gjorde att jag vill ta reda på det ;) Du då, någon "föraning"? 
    Ska jag gå på hur jag har mått så har det skilt mkt från förra gången då vi fick en pojke. Inte lika intensivt illamående denna gång, men det höll i sig under en mycket längre dit. Så på så sätt kanske tjej? Men jag trodde stenhårt på tjej förra gången, så jag vet verkligen inte vad jag ska tro
  • Ananas
    Cyanea skrev 2015-08-19 11:23:27 följande:

Det där med drömmar alltså... Tycker att det är ett riktigt problem. Drömmer i stort sett något varje natt, och det brukar inte vara trevliga saker. Oftast börjar jag blöda eller föda för tidigt varpå jag vaknar orolig. Inatt drömde jag att ett av marsvinen i djurrummet på jobbet var dräktigt och att jag kunde se ungen röra sig i magen på det. Plötsligt sprack hela livmodern, ungefär som en skoskavsblåsa, och ungen föddes. BLÄ!!!

Drömmer ni också knäppa saker? Såna där verkliga drömmar som man inte fattar är drömmar förrän man varit vaken en stund och sen kommer ihåg resten av dagen? 

Hua! Ingen rolig dröm. Jag drömmer ingenting... men minns att jag gjorde det förra graviditeten, så det kanske kommer senare. Minns en konstig dröm som verkligen satte sina spår. Jag längtade efter bebis sååååå, så jag plockade ut den själv... sen när den var ute såg jag att den ju inte var jätteliten och inte alls färdig, och då blev jag sjukt stressad över hur jag skulle "få in" den igen... helknasigt!
  • Ananas

Cyanea & Linda8110: Haha, inget att skratta åt, det var en superläskig dröm ju!!

Här kommer en magbild i vecka 19 (18+1). Äntligen!

Jämförde mot tidigare graviditet och magen börjar högre upp och är liksom rundare. 

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015