Inlägg från: Love is everything |Visa alla inlägg
  • Love is everything

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Tänk dig hur du själv rör dig, lugnare på nätterna, mer under arbetstid kanske? Lugnare på helgerna än veckodagarna, de skapar också ett mönster, precis som vi gör. Känner du något en dag, bocka av den, även om det bara är ett knorr. Och så försök komma ihåg att du inte kan påverka något även om det skulle hända något på vägen. Bebisen mår jättebra varje dag till motsatsen bevisas!

Kram till dig!

• Love is everything

Hihi! Tack så hjärtligt! (Rodnar)

Kan tipsa om ett par saker som jag tycker är bra att ha hemma till bebisen: ca 5-7 ombyten med omlottbody och mjukisbyxa och varma goa strumpor i stl 50, 56 och 62. Då klarar ni er ett bra tag. Pyamasar utan fot, får man ett långt barn med stora fötter så passar ingenting helt plötsligt. Men är byxbenen lite korta kan man ha de desto längre...
    Ett babynest är en fantastisk uppfinning, satsa på ett mjukt och bra.
    Förbered med skötväska (finns en bra typ skolväska på Stadium för 99:- som är tipptopp), blöjor, dregglisar (mååånga), kräklappar, våtservetter, rumptermometer, badolja, badtermometer, Bepanthen/Inotyol till rumpan.
    En varm och go overall är perfekt för vagnen och babyskyddet.

Hoppas det hjälper någon kanske?

• Love is everything

Tack! Även om det känns som en milstolpe så känns nästan hundra dagar som jättelångt kvar... Aldrig är man nöjd! :-P

Min enda milstolpe är ultraljudet v. 30-32 för att förhoppningsvis få se att cystorna är borta i hjärnan...

Som erfaren nässpraysberoende sedan många år tillbaka (lyckades sluta helt i februari i år men sen var det dags igen efter ett par veckor in i graviditeten) har jag testat det mesta. Gått från starkaste Otrivin i många år ner till nezeril babynässpray. Nu kör jag Nezeril 0,5 och skulle aldrig klara mig utan. Jag har blivit ombedd av alla läkare jag stött på under mina år att sluta helt och bara hålla mig till kortisonnässpray gärna Nasonex. Allergiker tar ju det så jag skulle aldrig tro att det är fel att använda det vid en förkylning!

• Love is everything

Grattis till födelsedag, kram till er som besökt förlossningen och kram till resten med förresten!

Idag ringde försäkringskassan och ville fråga några kompletterande frågor om min graviditetspenning, hoppas innerligt att jag får den beviljad bara. Papper skulle komma i brevlådan om nån dag! Nervööös!!
    Har för övrigt lämnat in en beskrivning om min förlossningsrädsla och önskan om planerat snitt till bm. Väntar på att få en tid till aurora...

För övrigt väger den här tunga flodhästen redan ca 8 kg mer och jag har ont precis överallt. Har även dragit på mig en förkylning med jobbig rethosta... :-/

• Love is everything

Vet inte, skickade nog in för ca 1-2 v sen och hon ringde igår. Idag kom papper från FK att de beviljat min graviditetspenning from 7/12!! Jippi!!! Snart 5 veckor kvar... Och då är det bara 7 veckor kvar!

• Love is everything

Stadium har en perfekt för 99:- Räknas som skolväska, men har massvis med bra fack och lock över med dragkedja under. Finns i olika mönster, jag har en helsvart.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015