Cyanea skrev 2015-05-30 22:53:06 följande:
Ananas: Vet precis hur det där är... Så vitt jag vet varierar det jättemycket mellan folk. En vän till mig som nyligen var gravid skrattade när jag frågade henne om detsamma. Hon svarade något i stil med: "Tror du verkligen att folk hade orkat med graviditeten om man mått fruktansvärt dygnet runt?" ;)
Kroppen kan vara ganska bra på att känna av förändringar. Den kände av förändringar av hormon när du fick tillbaka ditt embryo. Man missar ju liksom lite grann av tillvänjningen när man odlar utanför kroppen, så chocken blir nog större när man får ett fullskaligt embryo istället för en naturlig befruktning. Nu har den hunnit vänja sig lite, därför känner du inte lika mycket.
Håller tummarna för dig!
Så är det såklart, att det går upp och ner. Jag är egentligen inte en orolig person, men efter ett missfall sist så stiger såklart oron. Jag VILL VERKLIGEN detta nu. Är inte säker att jag orkar med fler försök om det inte fungerar. Blir ju sjuk vid varje stimulering med överstimulering och sjukskrivning i flera veckor som följd och detta är sista vi hade i frysen.
Vad jobbigt det låter med stress så ägglossningen försvunnit
Beror det på jobb eller annat?
Har du blött eller haft fler spottings?
Jag vet många som blöder tidigt i graviditeten och har läst så mkt som att 30 % gör det(?). Själv är jag också väldigt orolig vid minsta tendens till blod då jag inte blödde något med min son som nu är 3 år. Jag tyckte mig ana något färgat på pappret när jag torkade mig i förrgår, men det var så lite att jag inte riktigt vet vad jag såg... men oron sätter så klart igång. Undrar hur lång tid det tar innan hcg minskar så man ser på graviditetstesten att det är missfall på G?
Hoppas iaf att vi inte behöver vara med om det och att vi lyckas